Avatar billede ksras Nybegynder
20. januar 2002 - 18:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ønskes, brugbar standbye

Jeg har en Amitech Power Line Pc 825 med 700 AMD DURON processor. Da jeg købte den var  Win. Me. preinstall. Nu har jeg opgraderet den med Win.XP home e. Mit problem er at STANDBYE ikke fungerer mere, efter install.Win.XP. Da jeg var meget glad for denne facilitet håber jeg I kan hjælpe mig med at få standbye brugbar igen.Min egen ide om hvordan jeg kan få den til at virke er at opgradere biossen. Det bundkort der er i pc-en nu er Gigabyte Ga.7zm MicroATX bundkort. Jeg håber I har en anden løsning da bare tanken om at opgradere bios  gør mig nervøs.
Jeg kan oplyse at hverken Microsoft  support eller Amitech support kan løse problemet.
Mvh. ksras
Avatar billede resten Nybegynder
20. januar 2002 - 18:12 #1
prøv at lave en load setup defoults i bios.
Avatar billede ksras Nybegynder
20. januar 2002 - 19:45 #2
prøv at lave en load setup defoults i bios.
Til Resten.  Kan ovenstående svar evt uddybes
ksras
Avatar billede resten Nybegynder
20. januar 2002 - 19:50 #3
ovenstående er en kommentar da jeg ikke er 100% sikker på det vil hjælpe.
når du genstarter din pc skal du trykke på del knappen så du kommer ind i bios og her kan du finde noget der heder load setup defoults som så gendanner din bios til normal stand da win xp godt kan gå derind og ændre.
Avatar billede resten Nybegynder
20. januar 2002 - 19:51 #4
Hmmm jeg kommer lige i tanke om har du opgarderet din win me med win xp eller har du formateret din HD først?
Avatar billede ksras Nybegynder
20. januar 2002 - 21:24 #5
Jeg har ikke formateret min HD. Førs opgraderede jeg win me med xp, siden foretog jeg en ren xp install.intet hjalp på mit problem. Der står på pakken med xp at det er en opgradering.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. januar 2002 - 00:09 #6
har du nogrt i bios der hedder ACPI & APM og var de sat til Enable inden du installerede WinXP?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
21. januar 2002 - 02:04 #7
Undskyld jeg lige \"Blander\" mig men Amitech kommer med sådan et keyboard der gør at et program i det preinstalleret og som generalt ligger på din \"Genoprettelse CD\" at det kun virker med stataturet hvis man har det pågældende program installeret! Kunne ikke selv finde det på Amitech.dk så evt du skulle prøve at finde en opdatertering til XP!
Avatar billede ksras Nybegynder
21. januar 2002 - 10:04 #8
Til retaxes    Jeg har ACPI i bios, jeg har prøvet med enable,  det hjalp ikke. APM har jeg ikke set i bios. Jeg var ikke inde i bios inden opsætning  af win. xp
Avatar billede ksras Nybegynder
21. januar 2002 - 10:13 #9
til svend rugård. Selvom dit svar virker lidt kryptisk vil jeg ikke afvise noget da jeg tror det er en kryptisk opgave at få løst mit problem.  Kan svaret uddybes bla.a. forstår jeg ikke rigtig hvad du mener med \"opdatering til XP\"
Avatar billede ksras Nybegynder
21. januar 2002 - 10:48 #10
Jeg kan oplyse at jeg har været inde i bios og afprøvet det forskellige som er foreslået, intet har hjulpet
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
22. januar 2002 - 23:27 #11
Ksras > Tak for point men hvorfor når du ikke har forstået det ?

Det jeg mente var at du evt kunne finde en driver som du til det program som virker til XP i stedet for. :) Måske på dit Keyboards Manufactures hjemmeside :)