Avatar billede raull Nybegynder
20. januar 2002 - 17:35 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

windows socket error

Har jeg fået en virus?
hvert 10. sekund kommer der en advarselsbesked frem på mit skrivebord hvor der står:
Windows Socket error: (10050) on API \'connect\'
    eller
Windows Socket error: (11001) on API \'ASync Lookup\'
advarselskassen har overskriften: WinUpd32
er der nogen der ved hvad det skyldes og hvad jeg kan gøre ved det
MVH \"Den Bekymrede\"
Avatar billede mixter Nybegynder
20. januar 2002 - 17:40 #1
Det problem har jeg lige været ude for : Det var Netbus jeg downloadede som indeholdt en Trojan.
Avatar billede danic Nybegynder
20. januar 2002 - 17:42 #2
Det kan også være en personal firewall, der er gået i ged, hvos du f.eks. køre med ZoneAlarm eller. lign. program så prøv at disable den og genstarte.
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 17:44 #3
Avatar billede mixter Nybegynder
20. januar 2002 - 17:45 #4
Avatar billede raull Nybegynder
20. januar 2002 - 18:32 #5
jeg kan ikke rigtig komme videre. hvordan ser jeg om jeg har fået en trojan? jeg har lige opdateret til zonealarm pro, jeg tror ikke det er det der er noget galt med.
Avatar billede perhaps Nybegynder
20. januar 2002 - 19:00 #6
Kør en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com
Har du trojaner skal den nok fortælle dig det, også navnet på dem. Onlinescanningen kan fjerne en del, nogle gange det hele,hvis ikke må du benytte dette program    http://www.framework.nl/backwork/eng/index.html
Det er meget effektivt. Har selv brugt det flere gange.
Avatar billede summer Mester
20. januar 2002 - 19:10 #7
http://groups.google.com/groups?q=WinUpd32&start=10&hl=da&selm=erCvdQ0CBHA.1984%40tkmsftngp02&rnum=12
Linket er på engelsk og forklarer og giver tilsyneladende løsningen på din beskrivelse.
Avatar billede raull Nybegynder
21. januar 2002 - 15:15 #8
nu har jeg efterfulgt alle links og prøvet alle råd. jeg bliver ved med at få den samme fejlmeddellese indtil mit skrivebord er helt fyldt op. BACKWORK finder ikke nogen trojan, men det gør Housecall (dog uden at den kan slettes fordi den siger at filen er i brug) ifølge Housecall hedder trojanen:
troj palukka.a    og filen hedder C:\\windows\\runtime.exe
HVAD GØR JEG ?. skal jeg virkelig til at formatere?
hilsen Raul
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. januar 2002 - 15:45 #9
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. januar 2002 - 15:52 #10
Her er fremgangsmåden:

Delete all files that are detected as Backdoor.Palukka.

To edit the registry:

CAUTION: We strongly recommend that you back up the registry before you make any changes to it. Incorrect changes to the registry can result in permanent data loss or corrupted files. Modify only the keys that are specified. Read the document How to back up the Windows registry for instructions.

1. Click Start, and click Run. The Run dialog box appears.
2. Type regedit and then click OK. The Registry Editor opens.
3. For each of the following keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServices
HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunServicesOnce

look in the right pane for any value that refers to:

Sysbat.exe

and delete it.
4. Exit the Registry Editor.

Avatar billede raull Nybegynder
21. januar 2002 - 20:10 #11
symantecs svar lader ikke til at virke. jeg har ikke nogen filer der heder noget med bacdoor, eller palukka eller trojan. jeg har heller ikke den omtalte Sysbat,exe fil i registrringsdatabasen. men problemet fortsætter ØV ØV
Avatar billede summer Mester
21. januar 2002 - 20:54 #12
Har du tjekket mit link? Er det ikke dette der er problemet:                                        \"winupd32 Error on startup WinUpd #11011 and #10049\"
Avatar billede perhaps Nybegynder
21. januar 2002 - 23:23 #13
Du siger nu at du ikke har nogen filer som hedder palukka, men det var da den trojan som housecall fandt. Det skriver du længere oppe, så burde opskriften fra symantec virke. Jeg har også svært ved at forstå at backwork ikke virker. Den plejer at være effektiv. Du kan evt. prøve nogle af de andre værktøjer mod trojaner her
http://www.kriminalitet.dk/trojdow.shtml
Håber snart det lykkes for dig.
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. januar 2002 - 21:22 #14
Tak for points!
Avatar billede summer Mester
24. januar 2002 - 23:43 #15
Er dit problem løst?