Avatar billede grammy Nybegynder
20. januar 2002 - 16:28 Der er 8 kommentarer

Problemer med skrifttypen Lucida Sans Unicode

Jeg sidder lige nu og er godt igang med min 3.g opgave i kemi, og er stødt på et lille irriterende problem. Når jeg indsætter et symbol med skrifttypen Lucida Sans Unicode i Word, vises den korrekt på skærmen. Men når jeg printer, kommer der en lille firkantet boks, i stedet for det indsatte symbol. Hvorfor sker det? Og hvad kan jeg gøre ved det?

Mvh. Grammy

NB: Symbolet er ligevægtspile, dvs. 2 pile som peger i hver sin retning.

Avatar billede whatever Nybegynder
20. januar 2002 - 16:31 #1
Udskriver du fra den samme computer som du skriver på? Hvis nej, er du sikker på at skrifttypen eksisterer på den anden computer.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. januar 2002 - 16:44 #2
Jeg kikkede lige i tegnetabellen under Lucida Sans Unicode og jeg kunne kun finde en dobbeltpil, der peger i samme retning.
Er det en TrueType skrifttype?
Avatar billede grammy Nybegynder
20. januar 2002 - 18:50 #3
Jeg udskriver fra den samme computer, som jeg skriver på. Og ja det er en TrueType skrifttype. Pilene skal pege i hver sin retning. Jeg har været inde at tjekke om Lucida Sans Unicode er installeret, og det er den. Så jeg forstår ikke helt hvad det er, der er galt.

Mvh. Grammy
Avatar billede mr.9mm Nybegynder
21. januar 2002 - 02:32 #4
Under enskaber i printeren, sætter du den til at skrive det ud som grafik
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
21. januar 2002 - 03:28 #5
Ja, det tror jeg også. Min printer(EpsonStylus) har ingen skriftyper, så den skriver kun gafik.
Avatar billede grammy Nybegynder
21. januar 2002 - 10:03 #6
Jeg har en HP DeskJet 710C printer. Og jeg har lige været inde i printerens egenskaber og prøve at sætte den til at udskrive grafik, men hvor skal man gøre det henne? Ordet grafik står der i hvet fald ikke. I fanebladet indstil, kan man indstille printeren udskriftkvalitet, men når jeg sætter den på det bedste, udskriver den stadig et sumtegn i stedet for ligevægtspilene.

Mvh. Grammy
Avatar billede mile Juniormester
21. januar 2002 - 13:01 #7
Se om du kan markere noget der hedder \"True type as bitmap\" eller rastergrafik, i indstillinger for printeren.
Avatar billede grammy Nybegynder
21. januar 2002 - 15:13 #8
Til Mile

Der er ikke noget der hedder true type as bitmap eller rastergrafik i menuen indstillinger for printeren.....

Mvh. Henning