Avatar billede nexoz Nybegynder
20. januar 2002 - 15:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fildeling over netværk med NTFS og XP

Nu har jeg fiflet med det i flere timer. Og jeg kan stadig ikke hitte ud af det.
Jeg har 2 maskiner, som er koblet sammen via switch og switchen er koblet til et netværk uden domain men med brugergrupper.
Jeg vil lave det så at jeg på min server dele drevne så min workstation kan få fuld adgang til filerne. Dette skal selvfølgelig ske med Password og brugernavn. Men indtil nu er det kun lykkedes mig at få delt dem så ALLE på hele netværket har adgang til drevne, og den prompter ikke om password.
Hvis jeg så endelig får den til at prompte om password, så får jeg en besked om at Administratoren på maskinen ikke har givet mig adgang til den.
Nogen der kan forklare mig hvordan jeg simpelt deler mine drev over netværk med password/brugernavn på XP?
Avatar billede pbudk Nybegynder
20. januar 2002 - 15:58 #1
har du slået simpel fildeling fra ? Det skal du gøre så får du adgang til alle brugerrettighederne for sharet - ligesom i nt 4 0g 2000.
Avatar billede nexoz Nybegynder
20. januar 2002 - 16:04 #2
Ja det har jeg... Og så lavede jeg en bruger på serveren og gav den admin rettigheder, og lavede en New Share på disken og gav permission til den bruger, og så kommer den med en popup med \"Serveren\\Gæst\" hvor jeg ændrer gæst til det brugernavn og skriver passwordet til brugernavnet og så får jeg den besked om at jeg ikke har rettigheder til at logge på drevet :(
Avatar billede nexoz Nybegynder
20. januar 2002 - 18:21 #3
Har fundet ud af det åbenbart... Aner ik hvordan *G*