Avatar billede joanbuffas Nybegynder
09. juni 1999 - 16:38 Der er 13 kommentarer

Outlook Express tager lang tid om at åbne.

Hej! Når jeg åbner outlook express, efter genopstart eller luk, tager den ca 20-25 sek. inden den er klar. Hvis jeg efterfølgende lukker outlook, og åbner igen - kommer den straks 2-3 sek.
Jeg har prøvet at downloade oveni den "gamle", men det hjalp ikke.Yderligere opl. jeg bruger Win`98 dansk installation, ej opgradering. Jeg har hørt om flere med lignende problem. Håber nogle er jer mere erfarne kan hjælpe.. m.v.h  Ole.
Avatar billede theartist Nybegynder
09. juni 1999 - 16:42 #1
Det har vel bare noget at gøre med at computeren anden gang du åbner har cachet en masse ting, der gør at den åbner hurtigere, mens den første gang skal læse alle filer ind...
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
09. juni 1999 - 16:46 #2
Nej, det mener jeg ikke, da både lotus og andre programmer kommer promte.- Ole.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 16:46 #3
Har du meget post liggende i den som ikke er komprimeret ? dette kan godt tage noget tid, tjek om der ligger store filer / programmer o.s.v i blandt dit mail.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 16:49 #4
Det er nok en god ide hvis du tager og kigger din indbakke igennem for filer o.s.v som ikke bliver brugt mere.
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
09. juni 1999 - 16:54 #5
jeg har ingen programmer liggende, ofte gemmer jeg de "tunge" mails med anima gif mm. på disk og derefter slettes de i outlook, netop for ikke mine mapper skal fylde for meget.. Ole.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 16:58 #6
Der ligger noget i blandt dit post som optager meget plads. Har du tjekket at du også har slettet det fra slettet post ? hvor stor er din post fil ialt ?
Avatar billede thoeger Nybegynder
09. juni 1999 - 17:03 #7
Men sådan er det jo med alle programmer i hvertfald i en hvis grad, prøv selv at åbne et andet større program, luk det og åben det så igen. Så gør det også meget hurtigere nemlig pga af cachen.
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
09. juni 1999 - 17:12 #8
Ja, undskyld jeg siger det cybles, men hvis jeg ikke slettde - slettet post - var det blot blevet flyttet til en anden mappe ok. Kan det det være en bug, eller skal man bare leve med det, som visse folk er tilbjelige til at sige.
Det er som om den fryser ved åbning første gang og der er ingen animeret timeglas, der indikerer, at der arbejdes. Håber det kaster lidt mere lys over problemet.. hang on..Ole.
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
09. juni 1999 - 17:16 #9
til thoeger, hvorfor er det kun outlook Express der gør dette ?  Jeg har rigeligt med ram 160MB.. Ole.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 17:28 #10
Hi Joanbuffas

Nej der er mange stadier at at slette post men når du fjerner det fra slettet post så ryger ud fra boksen hvor din post ligger.
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
09. juni 1999 - 17:39 #11
Ja du har ret cybles, men ca. een gang om ugen, flytter jeg min post på på Cd-backup.
Jeg har ikke noget at have det i, men jeg mener ikke det skyldes en overfyldt postkasse, vi ved jo også hvor lidt alm. tekst fylder. I øvrigt fortæller outlook selv, når der er for meget spildplads i vore mapper, for derefter at komprimere dem. Er jeg helt på afveje eller hva´.. Tak alligevel til jer alle .. fortsæt venligst til vi finder en løsning. Hvis 50 point oveni fremmer initiativet skal det ikke skorte på det.. come on..    Ole.
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
11. juni 1999 - 11:00 #12
Til AdM. jeg trækker mig fra Eksperten, ikke pga ovennævnte. Hvis du synes der skal udeles nogle point, så gør det efter dit skøn --tak for denne gang...
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 02:43 #13
kun gyldig løsning hvis det er OE5 du bruger.... fjern markeringen i "komprimér meddelelser i baggrunden" under funktioner->indstillinger->vedligeholdelse.
BTW så har OE den fejl, at opbevaringsfilerne STADIG beholder samme størrelse selv EFTER man har slettet posten - og OGSÅ når den er slettet fra "slettet post".