Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:03 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

intern netværks problemer

Jeg sidder på det der hedder esenet...
og jeg har 2 pc som nu er på nettet med hver deres ip
hvilket er dejligt

men nu er problemet det at mit internt netværk også blevet til en internet linje
det vil sige at når jeg overføre noget fra den ene pc til den anden, så er hastigheden magen til den linje jeg har på nettet....
jeg sidder med xp og 98
er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre så jeg får mit internt netværk til at køre over min hub med min hub´s hastighed i stedet for nettet´s ??

der er kun point til den der løser det
er det et delt svar fra 2 bliver pointne delt mellem dem

Håber at i kan hjælpe

Dade
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 15:07 #1
Prøv at få fat på den lokale ip addresse til bægge maskiner, fx
192.168.1.xxx
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:09 #2
ja, du bruger kun en af linierne udaftil..

Du sætter kablet til nettet i din hub, og derefter dine computer i hubben..

Derefter skulle det køre, hvis altså ip\'en og det andet er sat rigtigt op..
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 15:09 #3
winipcfg i start->kør på bægge maskiner
Avatar billede Peter Praktikant
20. januar 2002 - 15:09 #4
for den smule point gider jeg i hvert fald ikke, hvorfor ikke udlovere nogle flere point, f.eks 10000 point.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:09 #5
...Det vil sige hvis du har brugt de rigtige netkabler, og ens undermask adresse, så skulle computererne imellem køre med højre hastighed!!!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:10 #6
petter78  ->  kan ikke eller vil ikke :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:11 #7
...prøv lige det med hubben, og se om det ikke virker!!!

Det gør det ved en af mine kammarater!! :-)
Avatar billede Peter Praktikant
20. januar 2002 - 15:14 #8
jeg ved ikke om du kan mærke ironien freekyzone. Jeg kan ikke svare på det spørgsmål, men er 1000 point ikke lidt voldsomt? Det bliver godt når man maks kan sætte 200 point på et spørgsmål.
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:16 #9
freekzone >>problemer er at det er dynamiske ip adresser
så jeg kan ikke bare selv lave om på undermask adresse hvilket er meget træls

cd_>> vhvordan finder jeg den lokale ip
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:18 #10
well petter78 -> man bliver somme tider nød tilæ at give MANGE point da mange ellers bare suser forbi da der måske kun vil gives 10 point for et simpelt spørgsmål...

Men jeg regner da ikke med hvis mit svar accepteres at tage alle 1000 pint... så skal han have en god del af dem tilbage!!!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:19 #11
i command skriver du på din computer ping localhost

så kommer adressen på din com..

Jo du kan godt ændre ip-en på din interne linie...

Du skal i opsætningen for netværk på begge computer bestemme ip\'en og undermasken, og evt skrive hvilken gateway de skal gå gennem, som måske i dit tilfælde skal være den ene computer, der skal stå som proxy....
Avatar billede Peter Praktikant
20. januar 2002 - 15:23 #12
freekyzone > 100 point er da også mange point, og tror du selv at dem der kommer herinde udelukkende gør det for pointene, tror du de tænker: kun 30 point, det gider jeg i hvert fald ikke, jeg skal have flere point for at hjælpe.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:25 #13
ja faktisk!!!

har selv prøvet det!!!

4 point, kom næsten ingen, og 64 kom der en hel del!!!!
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:33 #14
freekyzone >
jeg har prøvet at lave en intern ip i xp
men på 98 kan jeg ikke gøre det
der er ikke nogen mulighed for at lave det på den

og når jeg pinger localhost for jeg den sammen ip
på begge maskiner
så den mulighed dur ikke
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 15:34 #15
Virker det?
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:34 #16
cd_ nej
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. januar 2002 - 15:35 #17
Lige en kommentar fra mig, jeg har hørt det samme problem omtalt fra en af mine venner der også er koblet på esenettet.
Han valgte at koble på netttet via USB kablet og brugte netkortet til at koble på anden maskine via en HUB
Avatar billede Peter Praktikant
20. januar 2002 - 15:36 #18
men der er stadigvæk meget forskel på 64 point og 1000 point.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:36 #19
hmm...

det er yderst underligt...

Kan du ikke sætte computererne til at hente ip, og så sætte dem i hubben??
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:37 #20
petter78  >>> ja ja fint, har ikke tid til dig, prøver at hjælpe en gut her....

Opret et spørgsmål, hvis du vil diskutere, og så må vi se om jeg gider komme derind, for dette spørgsmål er ikke oprettet til at besvare dine spørgsmål, eller diskutere indbyrdes!!!
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:37 #21
jeg har sat kablet til nettet i min hub, og derefter mine computer i hubben..
så er det at de begger er på nettet med hver deres Dynamiske ip

men det inter netværk køre ikke internt det køre stadig samme hastighed som mit net ......
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:38 #22
....

har de samme undermask???
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 15:38 #23
\"i command skriver du på din computer ping localhost\"
viser bare 127.0.0.1 hvilket ikke er den lokale ip men computerens betegnelse af sig selv.

i start->kør skriver du winipcfg
eller i command ipconfig

der får du den lokale ip routeren har sendt til dig..
så kan du gå ind på fx. delte ting ved at skrive
\\\\<ip>
inde i start->kør

Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:40 #24
eller skriv i command-promp ipconfig

så kan du se det hele!!!
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:45 #25
eller skriv i command-promp ipconfig

så kan du se det hele!!!

det her jeg gjort
men jeg får kun den samme ip som den, den henter fra nettet
i følge den er der ikke nogen intern ip
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 15:47 #26
ah, er maskinerne i den samme hub ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:48 #27
k....

hvad står der som gateway?????
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:48 #28
skal der stå noget bestemt i gateway´ne
eller er det lige meget
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:48 #29
cd_  >>>> ja det er de!!! har han skrevet :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 15:49 #30
står der noget???

ipconfig ... står der noget???????
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:49 #31
gateway 80.63.21.1
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 15:49 #32
freekyzone>> læs hvad han skriver ;o)
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:52 #33
cd.. ja de er i samme hub
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 15:54 #34
freekyzone>>
connection-spicific DNS : webspeed.dk
ip 80.63.21.151
subnet mask 255.255.255.0
gateway 80.63.21.1
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 16:00 #35
tonny_fin >>> kunne han så også bruge begge maskinner på nettet ??
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 16:05 #36
well så prøv at angive en ip på begge (eller bare en af dem) men stadig med samme undermask....

virker det????
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 16:07 #37
nej heller ikke med og uden gateway
det her jeg prøvet
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 16:08 #38
i promten kan jeg pinge den ene pc men ikke den anden ??

Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 16:13 #39
så er det den der er problemet....

så er netværket på den ikke sat ordentligt op...

kan du ikke finde din computerer ved at skrive \\\\computernavnet
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 16:15 #40
jo på den der her xp kan jeg finde min anden pc
´men på den der her 98 kan jeg ikke finden den der har xp

hvis du forstår *S*
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. januar 2002 - 16:17 #41
.... sider netkortet ordentligt fast i computeren??

har haft ligende problem, og fandt ud af at det ikke sad ordentlig på bundkortet!!!
Avatar billede dade Nybegynder
20. januar 2002 - 16:18 #42
ja for jeg kan jo overføre data
men kun med mit nets hastighed
Avatar billede dm33k Nybegynder
20. januar 2002 - 16:51 #43
Dade>> Dit problem skyldes at esenet\'s DHCP server tildeler dig IP-adresser der ikke er af samme type, den IP-adresse du gav som eksempel \"80.63.21.151\" er en klasse C adresse og det betyder at alle computere der skal kunne \"snakke\" sammen (uden brug af router) må have en adresse hvor de tre første oktetter er ens f.eks i dit tilfælde skal de begge have \"80.63.21.xxx\" ens, og xxx mellem 0 og 255.
Løsningen er:
1) kontakt esenet og bed om at de bruger den samme IP-pool til at tildele adresser til dig.

2) køb en router

3)(lidt sværere) installer netbeui ( http://www.adsl-faq.dk/faq/showquestion.asp?faq=5&fldAuto=63)

4) køb et nyt netkort, sæt det op til at modtage IP-adresse fra DHCP-serveren, del den forbindelse gennem \"Internet connection sharing\" og til sidst: lav et IP-net mellem de 2 andre netkort og brug dette til intern overførsel

5) skift adresserne på begge computere om til computer1= 192.168.1.5 og på computer2=192.168.1.6 når du skal bruge det interne net og skift tilbage til \"obtain an IP-adress automatically\" når du skal bruge internettet (gøres under \'local area connection - properties\', \'TCP/IP - properties\'

Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej
Avatar billede dade Nybegynder
09. februar 2002 - 23:06 #44
der er ikke noget af det der er blevet sagt der virker