Avatar billede ice-tea Nybegynder
20. januar 2002 - 02:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside hjælp Flash eller Java

Hejsa..

Jeg har tænk mig at lave lidt om på min hjemmeside.. Jeg vil have lavet min side enten i Java eller Flash, hvad er bedst.

Handling: Det skal være sådan at når man kommer ind på min side, at det første man kommer ind til er en halvstor knap, når man så trykker på den skal det være sådan at min hjemmeside kommer glidende ind fra højreside, og lægger sig midt i browseren, sådan at man derefter kan hoppe rundt på siden som var det en normal hjemmeside man kom ind på...

Hvem kan hjælpe. der gives gode points for den der kan hjælpe mig med mit lille problem / eksperiment.

Jeg starter med 500 points, og hvis det er for lidt og folk her inde ikke er grådige, gives der flere points.

Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 02:41 #1
for mange pointz.. ;)

60 er lig med Svært--.--
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. januar 2002 - 02:54 #2
du kan lave den effekt med layers, Dreamweaver er god til at lave layers i, og så kan du kigge lidt på http://www.dansteinman.com/dynduo/ hvor der er en masse sjove ting til at lave slideffekter med
Avatar billede 3case Nybegynder
21. januar 2002 - 10:53 #3
her er lige nogle spørgsmål:

- ikke for at dizze dig totalt, men når du siger du vil have lavet din hjemmeside i Java eller Flash lyder det ikke som om du har helt styr på fordelene og ulemperne ved dem ;) Selvom der nok vil være dem der vil påstå, at det kan lade sig gøre kan jeg på ingen måde se fordelen i at lave en !hel! hjemmeside hverken i Java eller Flash.

Hvis det vigtigste er, at den glider ind fra siden og at man \"derefter kan hoppe rundt på siden som var det en normal hjemmeside man kom ind på...\", hvorfor så ikke bare droppe den effekt og investere lidt flere ressourcer i indholdet?

Bare en tanke.
Avatar billede alpapa Nybegynder
21. januar 2002 - 13:11 #4
>ice-tea
Til det du gerne vil lave vil jeg klart anbefale Flash, det er et forholdsvis overskueligt program at arbejde med.
At programmere det i Java er da også en mulighed men det er lidt som at skyde gråspurve med TOMAHAWK missiler ;-)
PS. Ang. point synes jeg du skal lægge et svar selv da dette spørgsmål ikke burde give mere end 15-30 point.
alpapa
Avatar billede ice-tea Nybegynder
05. februar 2002 - 00:47 #5
Closet Question.

Gosche