Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 01:04 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Dele internetforbindelse

Jeg har tilsluttet win2000 og win95 på en direkte kabeltilslutning.
Det er win2000 der har forbindelse til internetet, med et 56k modem.

Er det muligt at dele internetforbindelsen ?
Avatar billede hojben Novice
20. januar 2002 - 01:06 #1
ja eneble internetdeling under netværk...
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 01:09 #2
Kan du forklare i detaljer?
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 01:57 #3
onki, er det over parallel kabel ?
serial eller noget?
jeg tviler på du kan dele den sådan
Avatar billede cd_ Nybegynder
20. januar 2002 - 01:57 #4
ignorer hojbens svar, det virker kun i HojbenOS
Avatar billede grinderslev Praktikant
20. januar 2002 - 03:54 #5
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 13:06 #6
cd..
Det er den port printeren bruger, ikke COM porten (ved ikke hvad den hedder).

grinderslev..
Jeg har læst Bjarnes side, jeg blev ikke et hak klogere. Jeg syntes det går ud på \"netkort\", og det har jeg ikke.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. januar 2002 - 13:51 #7
Umidlbart tror jeg ikke at du kan dele din Internet forbindelse over printer porten.

Men man skal jo aldrig sige aldrig.. :) Jeg tror bare ikke at det er muligt i Windows - men måske med 3. parts programmer?
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 14:29 #8
Med PcAnywhare kan jeg godt bruge internetet fra win95 maskinen, men så er der jo samme billede på begge skærme. Det er IKKE meningen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. januar 2002 - 14:40 #9
Så bruger du jo heller ikke Internettet.. men kun fjernstyring.
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 14:44 #10
Ja, det er da rigtigt nok. Det er også derfor jeg søger noget brugbart.
Avatar billede dm33k Nybegynder
20. januar 2002 - 17:00 #11
Kunne man ikke argumentere for at når et netkort koster lidt over en hund, så er det måske lidt spild af kræfter at kæmpe med at få deling af internet til at virke på en obskur kabelforb. ?
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 19:38 #12
jo, det kan man godt. Det hjælper mig bare ikke lige nu.
Avatar billede dm33k Nybegynder
20. januar 2002 - 19:56 #13
Det forstår jeg ikke, er det ikke bare at gå ind i en computerforretning eller på edbpriser.dk og købe det/dem ?
Avatar billede onki Nybegynder
20. januar 2002 - 20:00 #14
Du svarer jo ikke på spørgsmålet, men laver et nyt spørgsmål. Det forstår jeg ikke.
Avatar billede dm33k Nybegynder
21. januar 2002 - 01:37 #15
jeg giver dig den løsning der er, om du bruger den eller ej må være dit valg
Avatar billede onki Nybegynder
21. januar 2002 - 09:05 #16
Ja eller slæber den ene computer over til naboen, så er der også internet til begge.

Jeg kan også bestille to et telefonnummer mere, så er der også internet til begge.

Det er bare ikke det spørgsmålet går ud på.
Avatar billede dm33k Nybegynder
21. januar 2002 - 14:18 #17
Du er sku da godt nok en utaknemlig nar, tror du jeg sidder og bruger min tid på at hjælpe dig for du skal sidde og spille smart? så kan du jo bare gå i gang med at løse problemet, god fornøjelse
Avatar billede onki Nybegynder
21. januar 2002 - 19:03 #18
Du glemte at sige tak for point.

Du er bare sur over du ikke kan løse problemet.
Avatar billede dm33k Nybegynder
21. januar 2002 - 22:13 #19
ha ha, ja det må jeg være :)

neej du, men du gør heller ikke meget for man skal få lyst til at hjælpe dig
Avatar billede dm33k Nybegynder
21. januar 2002 - 22:18 #20
Men nu fik du mig provokeret til at gøre det alligevel, her er et link, det er vist lettere:
http://www.wown.com/j_helmig/dccics.htm
Avatar billede onki Nybegynder
24. januar 2002 - 22:16 #21
dm33k..

Det ser ud til at være et godt program, der er dog et lille men. Jeg har fulgt installationsvejledningen slavisk, det virker bare ikke.

Jeg vil lige takke dig for din interesse for mit spørgsmål.