Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 00:12 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Kan man ikke lave sin Mac om til en PC ??

Kan man på en eller anden måde ikke installe eks. ren Windows på sin Mac ?????

Jeg VIL kom nu med et positivt svar Krydser finger *S*
Avatar billede spe Nybegynder
20. januar 2002 - 00:14 #1
Du kan bruge et softwareprogram, der får din Mac til at opføre sig som en PC med windows. VirtualPC er et godt bud.
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 00:16 #2
kan man ikke andet end VirtualPC ???
Avatar billede spe Nybegynder
20. januar 2002 - 00:22 #3
Der findes andre programmer. Men du kan ikke bare omformattere din Mac og installere windows. Opbygningen i maskinen er forskellig fra Mac til PC. Men dette tager softwaren så netop højde for.
Avatar billede spe Nybegynder
20. januar 2002 - 00:24 #4
Kan tilføje at det virker fint med Virtual PC efter min erfaring.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. januar 2002 - 06:54 #5
-så vidt jeg er oplyst mangler Macén stort set kun den dims der indeholder en BIOS, som jo styrer alle drev, porte og så videre.
-ellers kunne den godt køre som PC.

Hvis den så kunne - ville der alligevel mangle drivere til alle de forskellige hardware-løsdele.

Men hvis det er en iMac du har, kan du da lave den om til et akvarium - det er der nogen der sælger en komplet indholdspakke til.

Her: http://www.redlightrunner.com/macaquariums.html

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. januar 2002 - 06:56 #6
Du kan da lave din Mac om til en Linux-maskine ! ! !

Her: http://tadeusz.dk/maclinux.html
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. januar 2002 - 06:59 #7
På de danske universiteter kan du blot medbringe din MAC samt en liste over SoftWare-behovet.

-så laver de sådan en til dig.

De kalder det for LinuxParty ! ! !
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 09:29 #8
Aeblenet du kom med noget der *S*

Dog kan man ikke lave en Ibook om til et Akvarie  *S*

Men Linux det var sku en pisse god ide du kom med der
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
20. januar 2002 - 09:45 #9
man kan ik installere et Windows System på en Mac.. grundet det at opbygningen af hardware er helt forskellig. f.eks. er en Mac harddisk helt anderledes. Rooten sidder i midten på en mac.. på en PC er det i starteN..! Og da de ik køre samme interface kan du ik skifte dem ud!
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 11:01 #10
Fiskeren nej men kan da åbenbart smide Linux på den *S*
Avatar billede spe Nybegynder
20. januar 2002 - 11:10 #11
M.h.t Linux så skal det være Linux skrevet til Mac. Du kan ikke tage Linux fra en PC og indstallere det på Mac. Der kan altså være forskel på hvilke komponenter du har tilrådighed.
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 11:14 #12
Spe nu prøver jeg lige at se om jeg får svar på det GroupCare Shit hvor man kan finde ud af det men Linux Haløjet, Men det vil væl sige jeg kan installe en Apache Server på Den Bærbare vis jeg får Linux på den
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 11:18 #13
nogen der ellers har har Links til Lnux Til Mac ???????
Avatar billede spe Nybegynder
20. januar 2002 - 11:45 #14
Apache findes også til linux, så ja det skulle der være en mulighed for. Men måske du kan få et helt klart svar ved at spørge i styresystemer Linux.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. januar 2002 - 12:40 #15
flere links til linux:

http://www.linux.dk/

og deres artikkel om MERE Linux:

http://www.linux.dk/artikler/artikel-1.php

Ellers kan du bare prøve dig frem ved at skrive \"Linux, Macintosh\" i søgefeltet på f.eks Google-søgeren: http://www.google.com/search?q=linux%2C+macintosh&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&lr=

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 16:08 #16
Ok Er der en der Gider komme med et Link til de sider der præsis har noget med Linux til Mac at gøre
Avatar billede spe Nybegynder
20. januar 2002 - 16:25 #17
På denne adresse kan du dowbloade og få lidt mere info om Yellow linux til mac http://www.yellowdoglinux.com/ og her om SuSe http://www.suse.com/us/products/suse_linux/ppc/index.html
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
20. januar 2002 - 20:26 #18
Linux til mac er overhoved ik det samme som til PC selve opbyningen da det er to forskellige systemer..! Maqn kan jo bare se da mac startede for en 25 år siden..! de kunne overhoved ik komunikere med hinanden det har ændre sig en smule. Da apple er blevet nød til det.. også pågrund af Microsoft aktier i apple.! men det kan være der findes en Linux version til det. som de andre skriver.. min Win kan du godt glemme hehe..!
Avatar billede benzon Praktikant
20. januar 2002 - 21:46 #19
Der findes en Linux Version som ligger MEGET tæt op af Normal PC versionen *S*
Avatar billede -fiskeren- Nybegynder
21. januar 2002 - 08:23 #20
Men hvorfor også skifte da Mac er et godt styresystem??
Avatar billede knaack Nybegynder
24. januar 2002 - 13:17 #21
Hvis du gerne vil køre Linux, hvorfor så ikke OSX???