Avatar billede stefanie Nybegynder
19. januar 2002 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Konverter AVI til mpeg.. giver rødt skær problemer

Jeg har en avi fil som er perfekt i lyd og billede.

Har gået efter denne opskrift til at få den konventeret til mpg.:

Det er kun lyden du skal stadig bruge TMPGenc til at encode men istedet for at bruge filmen som SOURCE til lyd bruges denne metode som også afkorter tiden på at lave den om.
1:i VirtualDUB åben filen
2:VIDEO SETUP Vælg \"direct stream copy\"
3:AUDIO SETUP Vælg \"full processing mode\" og compression \"No compress (PCM)\"
Vær opmærksom på at de \"lyd\"fil der blivet lavet fylder temmelig meget mellem 1-2gb .Der efter tryk F7 og gem.
Åben TMPGenc og vælg først VIDEO SOURCE dernæst AUDIO SOURCE(Brug den fil du lige har lavet Du kan nok ikke se den medmindre at du siger show all files.)

Det har så givet mig flg. problem..:

Nu har jeg prøvet med at gå efter den metode som løste et tidligere problem med min lyd.. meeen når jeg går efter den løsning giver det et andet problem:

Min film film er i bund og grund i ligeså god en kvalitet når jeg er færdig med at lave den om til mpg. men der kommer fra tid til anden i mpg-filmen et rødt skær over skærmen hvilket ikke er særligt pænt og giver en masse utydligheder i billedet mens det står på. Det skifter væk igen ca. efter 5 sec men pisseirriterende...

Hvis jeg sammenligner avi-filen jeg ønsker at konventere med den nylavede mpg og spiller dem begge i det samme program. ( der er både prøvet Mediaplayer og et DVD softwareprogram) giver det samme resultat..
AVI-filen er der ingen røde skær i
MPG -filen indeholder disse små røde skær sekvenser.

HVORDAN kan jeg MON lave det om.... vil have det lavet om til MPG så jeg via mit software DVD-program kan få det kørt over til fjernsynet...

Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2002 - 13:57 #1
Forstår ikke hvad problemet er, men anbefaler at du da bare bruger en anden afspiller til DivX. Det er vel nemmere end at skulle bruge mange timer på at konvertere..eller?
Avatar billede arne_byste Nybegynder
21. januar 2002 - 18:56 #2
Hvorfor vil du lave det til MPG format? du kan sagtens se DIVX film på dit tv, det er ligegyldigt, du smider jo bare tvoutput\'et til dit tv. Kan anbefale \"Global DIVX\", kanon afspiller i modsætning til fx Media Player eller The Playa....

Avatar billede stefanie Nybegynder
21. januar 2002 - 22:06 #3
Fordi problemet hos mig er at jeg ikke kører med et tvout på mit grafik kort men derimod med dekoder kortet Hollywood + fra Real Magic (sigma) og så vidt jeg ved kan jeg ikke bruge DVD station som følger med til det til at se Divx -filer. Læs AVI filer.. derfor ønsket om at lave det om til Mpg så jeg kan få det smidt ud til tv.
Avatar billede stefanie Nybegynder
22. januar 2002 - 22:44 #4
Problemet løst nu:

En geninstallation af systemet. og smed flg. codec ind
divx3.11A
Divx4.12
kristal_studio_pack

Og nu funker det. Faktisk meget pænere end før og selvf. uden røde skær i filmen..

MEENNN ehh HVEM vil have mine points ????
Avatar billede stefanie Nybegynder
12. februar 2002 - 19:57 #5
Nu har der ikke været den HELT vilde tilslutning til at få mine point så jeg lader den stå en uge mere.. før jeg gør et eller andet
Avatar billede stefanie Nybegynder
16. februar 2002 - 20:29 #6
ehmm...  halvt over ???  ....... ok??