Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 21:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wuftp konflikter med proftpd

Jeg er igang med installation af Proftpd efter dårlig erfaring med Wuftp, men nå jeg pakker Proftpd RPM pakken ud, går det fint og den løber da op til de 100% men så kommer den med et par linier, hvor der står at den konflikter med Wuftp, hvordan fjerner jeg fuldstændigt wuftp fra mit system!

Tak
Sebastian
Avatar billede jalle Nybegynder
19. januar 2002 - 21:57 #1
Du skal afinstallere wu-ftp med rpm -e --nodeps wu-ftp
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:06 #2
Den siger pakken ikke er installeret men jeg kørt WuFTP her på maskinen så det er den nok... Hvordan kan jeg ellers gøre det?
Avatar billede jalle Nybegynder
19. januar 2002 - 22:10 #3
Det var lidt forkert det jeg skrev, men prøv og se om dette ikke hjælper:

rpm -e wuftpd

og hvis det heller ikke hjælper, så brug

rpm -e --nodeps wuftpd
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:12 #4
Siger pakken kan ikke findes??
Avatar billede jalle Nybegynder
19. januar 2002 - 22:16 #5
prøv så og se om filen findes med rpm -q wuftpd og hvis det gør det så skriver du rpm -e --nodeps hele_fil_navnet

Hvis det ikke hjælper, så kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg har også haft problemer med at afinstallere wuftpd
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
19. januar 2002 - 22:25 #6
Yeah that\'s the way......BAre skrive hele filnavnet plus versions nummeret.
Tak skal du ha du får lige nogle credits
Avatar billede jalle Nybegynder
19. januar 2002 - 22:36 #7
Takker for pointene og godt at det lykkes for dig at få wuftpd slettet :)