Avatar billede morten_b Nybegynder
01. maj 2000 - 13:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Strømproblemer???

Jeg har en computer der i den seneste tid har opført sig mere og mere underligt (se mine tidligere spm.).
Kort sagt: Den går i stå når jeg starter den, Windows stopper simpelthen med at loade efter et stykke tid og kommer ikke videre!
Det underlige er at den fungerer perfekt nogle steder, ustabilt andre steder og slet ikke hos mig! Hos naboen for eksempel, har den stået i en månedstid og ALDRIG gået i stå, men lige så snart jeg tager den ind til mig kan den ikke starte mere. Det er ikke fordi der er mere tilsluttet, det har jeg for længst fjernet.
Nu har jeg så fået at vide at det kan skyldes at strømmen i vores hus er "ujævn" eller for svag. Dette kan gøre at en computer med en dårlig strømforsyning kan gå i stå eller virke ustabilt. Rådet var at jeg skulle købe en ny (og god) strømforsyning, men før jeg går ud og bruger 500 kr. på sådan noget vil jeg meget gerne høre andres mening: Lyder det her som det rene vrøvl eller kan der være noget om snakken, har nogen prøvet det samme eller noget lignende osv. osv. Jeg ser frem til et hurtigt svar fra alle jer eksperter derude...
Avatar billede jchris10 Nybegynder
01. maj 2000 - 13:45 #1
Jeg har faktisk også være ude for samme problem, for en computer jeg fik til reparation ikke ville køre pga. nogle problemer med strømmen. Det førte ok. på mit værksted, men ikke hos kunden. Jeg kan desværre bare ikke huske hvad vi gjorde ved det. Men du er ikke alene med det problem.

/Jan
Avatar billede morten_b Nybegynder
01. maj 2000 - 13:48 #2
jchris10 -> Har du nogen mulighed for at finde ud af hvad i gjorde. Så ville jeg blive meget glad :-)
Avatar billede freebie Nybegynder
01. maj 2000 - 14:32 #3
Du har ihvertfald ikke "Dårlig" strøm.
Det findes ikke.
Men din strømforsyning kan godt være af ringe karakter. Inden du skifter den prøv lige at checke din blæser på din processor. Jeg er ikke helt klar over hvad det er for en maskine du har, da du ikke beskriver den.
Avatar billede morten_b Nybegynder
01. maj 2000 - 14:37 #4
Min processor er en AMD K6-2 300 Mhz, men det har ikke noget med den at gøre - jeg har prøvet at sætte en anden processor+motherboard i, uden at det hjalp.
Hvis det kun er strømforsyningen der er noget galt med, hvorfor virker den så hos naboen???
Avatar billede sjensen Nybegynder
01. maj 2000 - 16:47 #5
Jeg tror problemet ligger i jordforbindelsen i dit hus. Den strømkilde du bruger er enten ikke jordet, eller også er der overgang i den.

Prøv at tage strømmen fra et andet sted i huset.
Avatar billede th Nybegynder
01. maj 2000 - 21:52 #6
Du kan også prøve at sætte en ledning mellem kabinettet og et vandrør, det giver en udemærket jordforbindelse.
Avatar billede morten_b Nybegynder
02. maj 2000 - 08:36 #7
Der ER jordforbindelse på det stik jeg bruger - som det eneste i huset!
...og ja jeg har har prøvet at sætte den på et stik uden jordforbindelse.
Stikket hos naboen hvor den virker har IKKE jordforbindelse!
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2000 - 08:56 #8
tja, du kunne jo prøve at trække ledning fra din nabo ind til dig selv.
For så at se om problemet stadigvæk er der.
Avatar billede jchris10 Nybegynder
02. maj 2000 - 09:39 #9
Hvor gammel er din strømforsyning ?
Avatar billede morten_b Nybegynder
02. maj 2000 - 10:21 #10
Min strømforsyning er ca. 2-3 år gammel.
Det med ledningen har jeg tænkt på, men jeg skal lige have skaffet en lang forlængerledning...
Avatar billede jchris10 Nybegynder
02. maj 2000 - 13:46 #11
Jeg har før hørt om switchmode strømforsyninger der har været "for billige". Den transistor der sørger for at forsyningen svinger, kan sikkert blive ustabil eller helt holde op med at virke hvis den ikke har lige de rigtige forhold. Der kan være små forskelle spændingen i dit hus og naboens på nogle få volt. Hvis du har mulighed for det så prøv at måle spændingen hos dig hnv. naboen. Hvis det er problemet er der nok ikke anden udvej end at købe en anden forsyning.

/Jan
Avatar billede morten_b Nybegynder
02. maj 2000 - 13:50 #12
Kan du anbefale en strømforsyning som ikke vil have disse problemer? Jeg kan måske købe en af dig (hvis du har et "værksted")?
Avatar billede jchris10 Nybegynder
03. maj 2000 - 08:04 #13
Jeg ved ikke om jeg direkte kan anbefale dig en forsyning, og jeg ligger ikke inde med nogen pt. Jeg vil nok anbefale dig at snakke med et elektronikcenter i dit lokalområde, om hvilken forsyning du skal investere i. Det er ikke sikkert at du kan få en saglig vejledning i en edbforretning. Hvis det ikke lykkes kan jeg da skaffe en til dig.

/Jan
Avatar billede morten_b Nybegynder
09. maj 2000 - 14:02 #14
x