Avatar billede andhansen Nybegynder
19. januar 2002 - 19:12 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Netværk køre af #=? til!!!

Jeg går på efterskole, og vi har sat et netværk op på drengegangen, og da værelserne er ret langt fra hinanden har vi også nogen ret lange kabler (20 og 30 m). Mit problem er at netværket køre langsomt, vi har en 100 mb/s hub og er ca. 8 tilsluttet hele tiden. Har i nogen gode ideer til hvordan vi kan få det til at køre bedre??
Når jeg pinger den PC der er længst væk er der 25-50% af signalerne der får timeout!!!
Avatar billede andhansen Nybegynder
19. januar 2002 - 19:13 #1
er der nogen der evt. har et program til at booste eller tweake netværket?
Avatar billede cwd Nybegynder
19. januar 2002 - 19:13 #2
en switch ville nok hjælpe en del.
Avatar billede andhansen Nybegynder
19. januar 2002 - 19:14 #3
er der ikke en måde hvorpå vi ikke skal til at bruge penge??
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
19. januar 2002 - 19:52 #4
På de små afstande du her omtaler burde der ikke være problemer, normalt kan du køre helt op til 90m hvis du anvender et PDS kabel cat. 5.
Det er vigtigt, at i anvender gode kabler, og at de er termineret ordentligt, dvs. parsnoningen må helst ikke være snoet for meget op, jo tættere i kan fastholde parsnoningen helt ned til stikket, jo bedre forbindelse
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
19. januar 2002 - 23:35 #5
Min erfaring er at hubs og switches har svært ved at filtrer de pakker der kommer igennem hub/switch, hvis de ikke er jordet. Prøv at få jeres hub på et jordet stik.

Jeg skal retfærdigvis siges, at ovennævnet problem kun skulle være aktuelt, når der er mange computere i netværket.

Ellers vil jeg sige at i skulle låne noget andet udstyr, og se om signalet er for svagt i den hub i har nu. Tjek også om der er noget højfrekvent støj der ødelægger signalet
Avatar billede redbaron Nybegynder
22. januar 2002 - 14:46 #6
bruger I faste IP adresser, ellers prøv det
Avatar billede boberger Nybegynder
30. januar 2002 - 01:18 #7
Er der nogen af maskinerne der bruger en protokol der sender en masse broadcasts ud, hvis der er for mange broadcasts vil der opstå konflikter - og med dertilhørende tabte pakker og nedsat netværkshastighed. Brug evt. kun TCP/IP protokollen. Husk på at i en Hub - vil en datapakke nå ud til alle maskinerne - og dermed optage resourcer i netværket. En switch vil etablere en direkte rute mellem afsender og modtager - og lade de andre maskiner have masser af frie netværksresourcer.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
17. august 2002 - 02:03 #8
skal vi få lukket dette spørgsmål?