Avatar billede aspnewbie Nybegynder
09. juni 1999 - 15:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ScreenDump

Hvordan kan man gøre et screendump større i pixels uden at det bliver forvansket
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. juni 1999 - 15:27 #1
Du skal sætte antaller af farver ned til 256, og altid forstørre med 100% (altså fordoble)
Avatar billede aspnewbie Nybegynder
09. juni 1999 - 15:29 #2
Hmmmm det lyder næsten for nemt....jeg prøver
Avatar billede hypermind Nybegynder
09. juni 1999 - 15:29 #3
Du kan kun sætte dpi før du paster screendumpet. Skaleringer vil altid medføre interpoleret grafik (og dermed sløring)
Avatar billede aspnewbie Nybegynder
09. juni 1999 - 15:31 #4
Det virker sgu'

....men det var godt at det ikke skulle være mindre....for det kan man da ikke
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. juni 1999 - 15:34 #5
....nej det forbyder 'Pixels lov' ;-)
Det er jo logisk at man bare skal fordoble antallet af pixels, for at bevare proportionerne.

Hvis du har forstørret mere end 200% burde du i teorien kunne formindske igen med 75%. Så fjerner man jo bare 1 pixel......prøv det.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. juni 1999 - 15:38 #6
hypermind > det passer ikke. ved at sætte antallet af farver ned undgår du at pixelene 'blender'

i øvrigt....hvis det skal trykkes kan man bare sætte den relative opløsning op.....

Højere opløsning -> flere pixels pr. cm2 -> mindre billede, hvis det printes/trykkes!!
Avatar billede ulrich Nybegynder
09. juni 1999 - 15:44 #7
Det nemmeste er at sætte metoden til "nearest neighbor" inden du sætter størrelsen/DPI op....
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. juni 1999 - 15:46 #8
ulrich >....næppe. Du undgår ikke 'bleeds'....og du ville aldrig kunne sende det til tryk
Avatar billede ulrich Nybegynder
09. juni 1999 - 15:46 #9
Æh... den trykte størrelse af billedet bliver altså ikke mindre af at du sætter DPI op...
Avatar billede websharx Nybegynder
09. juni 1999 - 15:47 #10
Hvis du ønsker en "pixeleret" effekt når du upscaler, så brug "Resample Image: Nearest Neighbor" når du står i Image Size dialogen.

Kuul mahnn!

:)
Avatar billede ulrich Nybegynder
09. juni 1999 - 15:48 #11
Jeg har flere gange sendt screendumps til tryk forberedt på denne måde - alle med ganske fint resultat - både på plakater, brochurer og musemåtter.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
09. juni 1999 - 15:51 #12
ulrich > læs teksten...'relativ opløsning!!!' det betyder at du ikke ændrer antallet af pixels kun opløsningen. Man skal ikke resample billedet.