Avatar billede m_frakes Nybegynder
01. maj 2000 - 02:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

slow upload, hurtig download på LAN

Jeg har 2 win maskiner og 1 linux maskine i LAN. Linux maskinen fungerer som server (internet forbindelse, printer og filer). Det er en Pentium 100 med 32 MB RAM og Red Hat 5.2.
Problemet er, at når jeg vil gemme en fil på serveren går det meget langsomt, mellem 10 og 100 kbyte/s, hvorimod jeg kan hente filer med 1-2Mbyte/s. Hvad er der galt, forkert konfigureret netværk eller er skal min gamle harddisk udskiftes?
Avatar billede steffen Nybegynder
01. maj 2000 - 09:45 #1
Hvordan ligger det, når du kopierer mellem de to windows-maskiner?

Hvis det ingen problem er, er det nok en idé at kigge lidt rundt efter en ny driver til dit netkort i linux'en.

Er det et 100mbit netkort er det nogen gange en tålelig løsning at sætte det i 10mbit tvunget mode.
Avatar billede m_frakes Nybegynder
01. maj 2000 - 18:57 #2
Der er ingen problemer mellem de to win maskiner. Hvis det er driveren, skulle hastigheden så ikke være langsom ligemeget hvilket retning dataen går?
Avatar billede z_master Nybegynder
02. maj 2000 - 11:37 #3
Hvilket netkort sidder i Linux maskinen og er du sikker på at Linux understøtter det fuldt ud. Prøv måske at installere redhat 6.1, da den har nogle nye drivere i kernen eller hvis du ikke gider det så opgrader kernen
Avatar billede m_frakes Nybegynder
02. maj 2000 - 17:15 #4
Det er et 3com 3c905c, som understøttes af 3c59x driveren. Jeg har kerne 2.2.14, men jeg prøver at installere rh 6.1 (eller 6.2), så får jeg jo også en nyere version af samba.
Avatar billede m_frakes Nybegynder
02. maj 2000 - 18:45 #5
Jeg installerede rh 6.2 og nu virker det. Tak z_master.
Avatar billede z_master Nybegynder
03. maj 2000 - 14:52 #6
No problem..