Avatar billede ravnborg Nybegynder
19. januar 2002 - 11:42 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Lav røg, damp og lyn i Paint Shop Pro

Hvordan laver man følgende i Paint Shop Pro

1: jeg har et billede af en cigaret som jeg gerne vil have til at ryge.

2: Et billede af en kop kaffe som gerne skulle dampe

3: Et lyn på en himmel.

V.H.
Ravnborg
Avatar billede pspskolen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:47 #1
Taler vi om animationer her ??

Der er jo som du ved en del effekter bygget und i psp, og ellers må man jo jagte lidt rundt efter diverse filtre der kan det du søger.
/Alice
Avatar billede ravnborg Nybegynder
19. januar 2002 - 11:50 #2
Det er ikke animationer jeg søger.

Bare at blive lidt bedre til at arbejde i PSP uden filter.

Ravnborg
Avatar billede pspskolen Nybegynder
19. januar 2002 - 11:59 #3
Hvis det er generelt bedre til at arbejde bedre i psp, må jeg måske i al beskedenhed, henvise til mit domæne.
www.pspskole.dk
/Alice
Avatar billede ravnborg Nybegynder
19. januar 2002 - 12:10 #5
Det er kun de 3 ting jeg har brug for lige nu. Ellers har jeg selv undervist i webdesign, og har den fornødne basis i området.

V.H.
Ravnborg
Avatar billede pspskolen Nybegynder
19. januar 2002 - 12:17 #6
Ok !

MHT til røg og damp, så vil jeg foreslå dig at lege lidt med med hvide spiral lignende streger, og derefter prøve dig frem i \"Blur\"

Det samme kan for den sags skyld også være anvendelig til lynet.

Hvis jeg finder tiden i dag, kan jeg godt prøve at komme frem til et resultat ...... desværre ved jeg jo aldrig, hvor meget mit nærvær kræves :-)

/Alice
Avatar billede kenneth_l Nybegynder
29. januar 2002 - 00:11 #7
Det er ganske nemt, du skal bruge de TUBES  der ligger i PSP. Du skal bruge "clone brush" fra det ene billede til det andet. NEMT
Avatar billede kenneth_l Nybegynder
29. januar 2002 - 02:09 #8
Hej Ravnborg.
Fandt du ud af det med Tubes i PSP ?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
08. februar 2002 - 14:18 #9
Hej Kenneth
Jeg har først set at du har svaret her idag.
Jeg har kikket lidt på de tubes der er med i PSP men jeg fandt intet der kunne lave de effekter jeg eftersøger.
Kan du ikke lave en lille beskrivelse?

På forhånd tak

Ravnborg
Avatar billede lee Nybegynder
17. februar 2002 - 17:08 #10
ravnborg... du kan opdatere dine tubes på jasc softwares hjemmeside.
Så har du i hvert fald den lyn effekt du ønsker dig... Damp kunne du evt. lave ved at lave nogle hvide zigzagsteger med penslen på et nyt layer, og under tools lige sætte penslen til round - size til lad os sige en 36 - opasity til en 5 stykker, og step til en 18 stykker - density til 100 - og hardnes til 0.

Når du så har tegnet lidt damp/røg kunne du fx gøre laget transperent alt efter ønskede effekt.

Sådan ville jeg gøre det.

Held og lykke

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
17. februar 2002 - 17:10 #11
http://www.jasc.com/products/psp/

psp hjemmesiden hvor du kan downloade de nyeste tubes
Avatar billede ravnborg Nybegynder
07. marts 2002 - 17:30 #12
Hej igen

Jeg har downloadet alle de tubes jeg kan finde på jasc softwares hjemmeside men kunne ikke finde en lyn effekt.

Ravnborg
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 20:03 #13
http://www.jasc.com/patches.asp?

har du været herinde ?
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 20:12 #14
http://www.leenet.dk/eksperten/banner/lyn.htm

HAr taget et screenshot.. måske du har overset det...
LAver en tutorial om det en af de næste dage du vil kunne finde den på min Paint shop pro tutorial http://www.leenet.dk/psp

/Lee
Avatar billede ravnborg Nybegynder
07. marts 2002 - 20:12 #15
Hvad er det for en jeg skal hente?

Ravnborg
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 20:51 #16
hvilken version af Paint Shop Pro har du `?
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 21:01 #17
er det nr 5 6 eller 7 ?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
07. marts 2002 - 21:43 #18
Jeg har nr 7
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 22:10 #19
http://www.leenet.dk/psp/oevede.htm

har lavet en tutorial med røgen til dig her ;o)

du bør hente alle de opdaterringer der hedder noget med psp704ep.exe, altså dem der har med 704 at gøre ;)

/Lee
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
07. marts 2002 - 22:13 #20
LEE !!!
Sikke en flot side !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 22:20 #21
hej julemanden>> det var din skyld jeg besluttede at lave den... men jeg har ikke set dig længe ;)
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 22:20 #22
og tak ;)
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
07. marts 2002 - 22:21 #23
Var det for min skyld ???
?!?!?!?
Jeg arbejder eller meget i PS !
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 22:23 #24
jo men du spurgte til psp 7 på et tidspunkt.. derfor.. måske har jeg misforstået, men det var derefter jeg tænkte... hvorfor ikke en lille tut...  ;)
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
07. marts 2002 - 22:35 #25
Jo, men jeg skal selvfølgelig bruge det !!!
Avatar billede lee Nybegynder
07. marts 2002 - 23:01 #26
heyy.. julle.. nu må du ikke misforstå... jeg havde lavet den under alle omstændigheder ;) det var ikke for din skyld, men du var med til at jeg tog beslutnoingen ;) :D

Ravnborg>> er du gået for i dag eller ??

/Lee
Avatar billede ravnborg Nybegynder
08. marts 2002 - 19:55 #27
Sådan Lee
Det ser sku' godt ud.
Ang. opdatering min vertion af PSP kan ikke opdateres (den var billig)
Kan du ikke maile den tube med lyn til mig?

ravnborg
ravnborg@ofir.dk
Avatar billede lee Nybegynder
08. marts 2002 - 22:43 #28
Ligegyldig hvilken version du har af psp kan du opdatere den... du skal blot hente tubes fra det link jeg før har postet, ville være nøjagtigt det samme som hvis jeg sendte den til dig ;)

Lee
Avatar billede lee Nybegynder
08. marts 2002 - 22:45 #29
Du har både fået links, en udførlig forklarring og jeg har oven i købet lavet en tutorial specielt til dig.. hvor meget mere forlanger du for 30 points ?

/Lee
Avatar billede ravnborg Nybegynder
09. marts 2002 - 00:09 #30
Jeg har downloadet opdates til PSP, men jeg får en fejlmeddelse hver gang jeg kører dem!

Hvis du sender den tube dobler jeg pointtallet op ;-)

V.H.
Ravnborg
Avatar billede lee Nybegynder
09. marts 2002 - 10:45 #31
Tror du skal reindstallere din paint shop pro men ok...
Avatar billede ravnborg Nybegynder
09. marts 2002 - 11:46 #32
Tak for hjælpen Lee.

V.H.
Ravnborg
Avatar billede zevicez Nybegynder
16. marts 2002 - 16:02 #33