Avatar billede brie Nybegynder
19. januar 2002 - 01:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Firewall

Hey alle dengser og dengseinder...

Jeg har et problem, ud over mig selv... Jeg vil ha\' en firewall... Endda meget gerne... Hvis en venlig sjæl gad bare bruge 4 sek. på et finde en gratis firewall til mig og måske instruere mig i at bruge lortet... i ved med porte og sådan til ftp osv... så ville vedkommende være i stand til at få 145 point...

uddybning bedes og ikke noget med bare den der svarer først... (tak)

\\\\Brie
Avatar billede grunken Nybegynder
19. januar 2002 - 01:47 #1
Brie

jeg vil meget gerne instruere dig i at sætte den her firewall op...!

men efter min mening er http://www.tinysoftware.com \'s firewall så nem at man burde kunne klare den selv!

den spørger selv om du vil åbne en udadgående port (eks. 21 eller 80), hvis den finder en eksempelvis ftpserver/webserver, og så er det lissom bare at sætte et hak i om du vil tillade det altid :)

-grunken !
Avatar billede grunken Nybegynder
19. januar 2002 - 01:48 #2
Avatar billede fastwrite Nybegynder
19. januar 2002 - 01:50 #3
Hvad med at bruge zonealarm? Det er efter min mening et godt stykke værktøj der beskytter en mod mange intruders.
Avatar billede bridedk Nybegynder
19. januar 2002 - 02:37 #4
Dens beste firewall over dem alle er Zone Alamr, som kan findes på www.Zonolabs.com, helt nede !!
Avatar billede bridedk Nybegynder
19. januar 2002 - 02:49 #5
hmmmm... jeg kan åbenbart ikke stave idag... Men Zone Alarm er 100% bedre end Norton pis! Og så er det 100% gratis !!!!
Avatar billede bridedk Nybegynder
19. januar 2002 - 02:50 #6
Avatar billede grunken Nybegynder
19. januar 2002 - 03:25 #7
BrideDK >

jeg tror igen det er et emne der er en slags religion - undertegnede har kun haft dårlige erfaringer med zonelabs zonealarm...men heldigvis smag og behag !

-Grunken
Avatar billede hobbez Nybegynder
19. januar 2002 - 07:46 #8
Jeg vil også gerne anbefale ZoneLabs ZoneAlarm.

Funktionaliteten er som grunken beskriver Tiny: Som udgangspunkt er lla porte lukket, både for udgående og indgående trafik.

Hvergang et program skal bruge en Internet-fobindelse - udgående eller indgående - så bliver du spurgt om det er OK.

Du får også at vide om programmet bare vil have en adgang, eller om det vil have serverrettigheder (som er noget mere \'farligt\').

Du kan svare ja eller nej, og vælge om ZoneAlarm skal huske svaret til næste gang samme program skal/vil bruge en Internet-forbindelse.

Du har også mulighed for at åbne for dit lokalnet, så der er helt åbent fra maskiner på dit eget lille net, men bliver spurgt fsva. forbindelser mod/fra Internet.

Jeg tror at den grundlæggende funktionalitet er meget ens for de forskellige personlige firewalls, så det er i sidste ende, som grunken skriver - et religionsspørgsmål.

/Rob
Avatar billede luke_skywalker Nybegynder
19. januar 2002 - 12:36 #9
hejsa brie!

jeg kan kun rolig anbefale dig at du bruger zonealarm jeg bruger den selv og den er meget nemt at bruge
Avatar billede brie Nybegynder
19. januar 2002 - 13:20 #10
Hvis grunken ville være så venlig at sætte et svar op istedet for en kommentar ville han få 100 point...

P.S. Tiny styrer...

Avatar billede hobbez Nybegynder
20. januar 2002 - 04:16 #11
Tak for point :o)

/Rob