Avatar billede i11uzion Nybegynder
01. maj 2000 - 00:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstremt dumt problem... :(

Hehe Hejsa :)

Jeg har dummet mig rimelig meget kan man godt sige, og så ville jeg høre jer om der var noget man kunne gøre for at rette op på det, men her kommer det så... :

Jo altså jeg skulle installere Windows 98 og Windows 2000 på én maskine for en af mine venner, og jeg startede jo så med at fdiske og formatere alle drev. Herefter installerede jeg først Win98SE på C-drevet, og da det så var gjort, installrede jeg alle drivere, og de programmer han skulle bruge (ICQ, Winamp, ACDSee osv osv osv...). Herefter ville jeg så installerede Windows 2000 og det gjorde jeg så, men smarte mig gjorde det på D-drevet og lavede det om til NTFS... HEhe gæt hvad der så skete med alle programmer osv smo jeg havde installeret på hvad der tidligere var E-drevet i Windows 98???

HEhe de virkede selvfølgelig ikke mere da Win2k drevet jo var usynligt og E-drevet derfor blev rykket og blev til D-drev i Win98...

Så var det at jeg ville høre om der var nogen som havde en lettere løsning end at skulle til at installere Win2000 forfra eller alle drivere/programmer forfra... Altså om man f.eks kunne downloade et program hvor man kunne ændre drevbogstaverne på de forskellige partitioner???
Avatar billede skovhus Nybegynder
01. maj 2000 - 00:55 #1
I Win2K, under Start, Programmer, Administrative findes et menupunkt der hedder DiskHåndtering. I dette kan man ændre på drevbetegnelser.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
01. maj 2000 - 01:05 #2
Jeg takker og bukker... :)
Avatar billede joe13 Nybegynder
02. maj 2000 - 20:41 #3
dummernik................
Avatar billede stigers Juniormester
08. maj 2000 - 10:16 #4
i11uzion> Prøv Drivemapper fra Quarterdeck. Det kan finde drevhenvisninger som er blevet flyttet og endda ordne det hele for dig. (Det bliver gjort v. hjælp af en "wizard")