Avatar billede jesperw Nybegynder
30. april 2000 - 23:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Crash problem med live!

Hejza
jeg har det "lille" problem at Win2k fryser TOTALT når den finder mit Live! value kort.
Ingen Live! kort i puteren = Den kør' bare
Live! kort i maskinen = TOTAL STOP!

er der nogen der har en ide hvad der kunne være galt?

Det skal lige siges i win98 skal jeg installere noget PCI pjat til mit bundkort (Soyo Sy-5ema+) før det virker, men det virker bare ikke under 2k

Mvh
    Jesper Wolff
Avatar billede jesperw Nybegynder
30. april 2000 - 23:20 #1
Glemte at sige jeg bruger win2k pro DK
Ikke en beta
Avatar billede stussy Nybegynder
01. maj 2000 - 01:07 #2
hmm har du prøvet med nye drivere?
Avatar billede jno Nybegynder
01. maj 2000 - 01:33 #3
Tror du ikke det er et problem med bundkortet. Du siger der skal installeres noget under Win98 før det virker, men at dette ikke kan installeres under Win2k.

OG så undrer du dig over at kortet ikke virker under W2K når du ikke kan installere det der SKAL installeres under W98 før det virker ??!!!

Prøv med et andet kort eller prøv at finde nye drivere til bundkortet der virker under Win2K.
Avatar billede jesperw Nybegynder
01. maj 2000 - 23:38 #4
1 Det virkede fint under beta'en
2 jeg kan ikke installere nogle andre  drivere når kortet er i maskinen, for så fryser den under opstarten. Og liveware kan ikke installeres uden kortet i maskinen(siger lidt sig selv)
3 Det er kun i win98se jeg skal installere det bundkort pjat, ikke i den gamle version af 98 (???)
Avatar billede jesperw Nybegynder
01. maj 2000 - 23:38 #5
Kortet virker forresten perfekt i win98 (sidder og bruger det nu)
Avatar billede nuller Nybegynder
02. maj 2000 - 22:33 #6
hej hvordan han du give 200 point til
dette ? jeg har lige laver et ? og der stod 60 point som det højeste ??
jeg ved godt at det IKKE har noget med dit ? at gøre men du er en guttermand hvis du gider at svare ??

ANG DIT ? så kan jeg sige at en af mine venner har et tnt1 (ASUS) og han kunne IKKE få det til at virke med WK2 driverne til hans kort.. det tog 14 dage
og så gik han tillbage til det gode gamle trick at bruge nt drivere i stedet for og så kørte det..
det er ikke den RIGTIGE løsning men til at starte med er det måske noget??
PRØV DET PRØV DET
Avatar billede jesperw Nybegynder
10. maj 2000 - 03:46 #7
hmmm jeg skrev da bare 200 ind som det jeg vile give, svære var det ikke *G*

nå, men det er sgu lidt svært at indstallere drivre til noget der ikke sidder i maskinen! Når kortet sidder i og jeg starter win2k tilbringer jeg dårlig nok det meste af et sekund inde i selve win før den CRASH!!

Mvh
  Jesper Wolff
Avatar billede redsaint Nybegynder
11. maj 2000 - 19:57 #8
Kører du med nogle 3d-kort? Jeg læste i PC privat computer, om en test hvor at Live! og evt. 3d-kort ikke kunne køre sammen. Forresten var tricket med NT-drivere et godt tip.
:)
Avatar billede jesperw Nybegynder
14. maj 2000 - 21:18 #9
redsaint>> Jeg kører med CL riva TNT2 ultra. ved lejelighed tror jeg jeg vil prøve at skifte over til mit gode gamle 2mb Matrox mystique :o)

Nt driverne virker ikke alt for godt. Her taler jeg af erfaring

Mvh
  jesper Wolff
Avatar billede peterlund Nybegynder
06. september 2000 - 16:01 #10
Sæt sblive korte i, gå ind in win2k safe mode (F8 under opstart) afinstaller sblive.

reboot, gå ind i win2k safe mode.
gå til winnt/system32 og fjern ctmm32.dll

Start win2k normalt, og download seneste windows 2000 version af Liveware og installer den.
Avatar billede jesperw Nybegynder
06. september 2000 - 23:28 #11
Jeg har selv fundet ud af det..
Jeg fandt ud af at rokere lidt om på mine pci kort, og efter MANGE forsøg virkede det.
Lyder egentlig lidt underligt... :)
hvis det er nogen der har et bud hvorfor dette skulle til vil jeg gerne høre fra dem. Men det giver ikke point :)

Men tak til alle der har givet en hånd med!!

Mvh
    Jesper Wolff