Avatar billede daddo Nybegynder
30. april 2000 - 18:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse...

Jeg har kørt med access 2000, og vil nu skifte til MS SQL

Jeg har lige installeret SQL Server 7.0 Evaluation, på win98, og skal køre lokalt.
men hvordan kommer jeg igang, jeg kan ikke få forbindelse?

er det i kontrolpanellet/ODBC-datakilde der skal stilles noget.

og hvad er OLE DB, skal det installeres.

Daddo
Avatar billede daddo Nybegynder
30. april 2000 - 20:25 #1
Nu har jeg prøvet at at installere MS SQL igen.
Jeg kan se at den slutter af med at prøver at "tilslutte til server", det kan den ikke...
Avatar billede steffen Nybegynder
30. april 2000 - 22:15 #2
Det er vist rimeligt vigtigt at din pc har netkort, og at du har tildelt det en fast IP før du kommer nogen vegne.

Bare en tanke
Avatar billede jno Nybegynder
01. maj 2000 - 01:21 #3
Husk også at du skal bruge en usr og et password der har adgang til det dir din db ligger i
Avatar billede daddo Nybegynder
01. maj 2000 - 12:21 #4
Hvorfor skal det altid være så svært..

Nu har jeg installeret et netværkskort, nu gik det bedre med at installerer SQL Server.
Men jeg kan stadig ikke få forbindelse.
den skriver ting som:
(Microsoft)(ODBC SQL Server Driver)TCP/IP Sockets)(Generel netværksfejl)
og
Unable to connect to server.

Daddo
Avatar billede thomasdamoe Nybegynder
05. maj 2000 - 14:04 #5
Du behøver ikke at installere et netkort for at installere SQL server på Win 98, hvis du derimod havde ønsket at installere det på Win NT skal man til gengæld vælge et netkort. Det kan man så komme udenom ved at vælge en netværks driver, som simulerer netkort (kan ikke lige huske, hvad den hedder).

For at vende tilbage til dit problem!
Check at din pc er minimum P-166 med min. 32 MB RAM.

Check at du forbinder dig til din SQL server med et validt SQL server userid og password. Hvis du ikke har pillet ved default konfigurationen kan du bruge sa og lade password være blankt. sa er system administrator account (lidt a la admin i Access) og har alle rettigheder og sjovt nok intet password i default konfigurationen!

Check dernæst at du har installeret TCP/IP protokollen på Win 98, hvis du i øvrigt ønsker at benytte dig af TCP/IP. Dette kræver som Steffen sagde det en fast IP adresse. Alternativt kan du nøjes med at benytte dig af SQL servers interne named pipes net protokol (i dette tilfælde behøver du IKKE et installeret netkort)

Check dernæst SQL server client configuration utility for at sikre dig, at du bruger det rigtige net library (TCP/IP hvis du vil køre med det, eller named pipes), og at det ønskede er installeret i SQL server ellers kører du SQL setup og installerer det pågld. SQL server netlibrary.

Hvis ikke ovenstående hjælper dig er der mere hjælp at hente i Sams Teach yourself SQL server in 21 days, hvor Week 1 day 2 kapitlet behandler installationen.

Thomas Damø
Avatar billede daddo Nybegynder
06. maj 2000 - 17:39 #6
tak, så kan jeg hvis snart ikke bede om mere hjælp.

Tak