Avatar billede lee Nybegynder
30. april 2000 - 15:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk UDEN IP-adresse!!!

Jeg har et problem med mit netværk!
Det har fungeret fint uden IP-adrees før, jeg kørte Windows logon, og skulle derfor ikke bruge IP-adressen.
Efter en C format på den ene computer virker det så bare ikke mere.
Jeg har prøvet alt hvad der bliver skrevet i dette spørgsmål, men intet virker.
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=14412
Er der nogen der kan hjælpe!
Uden at skulle skrive IP-adresse, for det har virket uden, og skal simpelthen køre igen!
PS Netværkskortene (Fast Ethernet)er splinter nye og kablet virker.

Mvh
Lee
Avatar billede steffen Nybegynder
30. april 2000 - 15:39 #1
Der kan være flere ting der driller dig, vistnok:

1) Du kan have glemt at installere IPX/SPX på pc'en efter format? Den protokol behøver nemlig ikke IP-adresse, og windows' netværk kører fint kun med IPX/SPX.

2) Det du egentligt mener, kan være at du skal skrive brugernavn og password når du starter? Sæt den foretrukne protokol til windows logon (under network neighborhood) - når PC'en genstarter, skriv da et nyt brugernavn og UNDLAD at skrive adgangskode (efterlad den tom, når du trykker enter) - så bliver du ikke bedt om det mere.

3) Den anden PC har slettet sin IPX/SPX protokol - installer den på ny begge steder, og sæt rammetypen til den samme (802.3) på begge pc'ere.

4) Du kan også taste en fast ipadresse ind på begge computere, som en sidste udvej. Vælg fx: 192.168.0.1 til den ene PC og 192.168.0.2 til den anden. Netmasken kan fx være 255.255.255.0
Avatar billede lee Nybegynder
30. april 2000 - 16:27 #2

Førsøger lige 3) Steffen :-)

En anden ting, kortene lyser slet ikke bagtil!!!

Mvh Lee
Avatar billede steffen Nybegynder
30. april 2000 - 16:59 #3
Tjae - det er jo ikke nødvendigvis et godt tegn - men behøve heller ikke være et dårligt, med mindre du ved de har lyst før.

Prøv at bytte netværkskabler rundt, hvis du har flere.
Avatar billede lee Nybegynder
30. april 2000 - 17:15 #4
de nye her har aldrig lyst!
har nu bytet kabler men de lyser heller ikke nu!
har sat den til 802.3 men det virker stadig ikke !!!
Avatar billede lee Nybegynder
30. april 2000 - 18:12 #5
.
Avatar billede lee Nybegynder
30. april 2000 - 18:19 #6
Jeg har fundet noget på realteks FAQ sider.

Men hvad betyder det ? Og hvordan og hvor skal jeg gøre som de siger?

Citat:

=======
If you use cross-cable(no hub) to connect each other, one side of cable pin 1,2,3,6 must connect to pin 3,6,1,2 of another side.
=======
Citat slut.

Jeg har jo forbundet de 2 netværkskort direkte med hinanden.
Hvad mener de ?

I finder url´en på http://www.realtek.com.tw/cn/cn.html
Avatar billede lee Nybegynder
30. april 2000 - 18:59 #7
Nu har jeg fundet ud af hvad der kunne være galt.

Jeg skal bruge et andet kabel for at forbinde mine netværkskort direkte, det hedder vistnok et "Netkabel TP krydset kabel"

I morgen køber jeg sådan et og så må vi se.
Avatar billede z_master Nybegynder
30. april 2000 - 23:17 #8
øøhh??  en ting? Du siger det har virket før, men hvordan var computerne connected? Var det BNC eller via en hub?

Men hvertfald hvis du skal kører computere sammen uden en hub og uden BNC så skal du have Crosslinked cables, da de er lavet på en lidt anden måde. Som navnet siger.. Ledningerne inden i er krydset..
Avatar billede jno Nybegynder
01. maj 2000 - 01:40 #9
Du har kun brug for Netbeui, ikke tcp/ip eller ipx/spx !!

Netbeui er windows egen måde at koble nettet sammen på.
Avatar billede lee Nybegynder
01. maj 2000 - 11:42 #10
Kære hjælpere

tusind tak for jeres svar, men som skrevet, fandt jeg selv ud af det.

Crosslink kablet er nu inst. og hele netværket virker nu.

Til Z_MASTER: ja, før var de forbundet med 10 mb kort og de sorte ledninger.
Desuden fandt jeg selv ud af det :-)

Til JNO : det ved jeg og det er inst.