Avatar billede souledout Nybegynder
18. januar 2002 - 17:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man dog vælge?

Jeg har lige fået ADSL og vil derfor gerne ha\' en firewall også!!
Men hvad for en skal man vælge? Jeg roder lige nu e-trust ezarmor (nogen der har nogen erfaringer med den?), men jeg vil gerne lige checke hvad der er ellers...

Hvad for en vil I anbefale?
1 krav: Den skal være NEM at bruge (men selvfølgelig også effektiv...)

For jeg er ærlig talt et stort spørgsmålstegn når folk skriver at man skal lukke port dit og dat...

/SouledOut
Avatar billede smiske Nybegynder
18. januar 2002 - 17:05 #1

ZoneAlarm, den er gratis og finder selv ud af det meste.  Den kan klart anbefales :o)

//Henrik
Avatar billede hojben Novice
18. januar 2002 - 17:06 #2
www.zonealarm.com

let at bruge og gratis
Avatar billede aaen Nybegynder
18. januar 2002 - 17:06 #3
ZoneAlarm eller Tiny Personal Firewall. Begge er gratis til privatbrug, og nemme at sætte op.
Avatar billede smiske Nybegynder
18. januar 2002 - 17:07 #4

Kig evt. ind forbi www.zonealarm.com , der kan du læse lidt om deres produkt :o)

Skal jeg anbefale andre er Nortons heller ikke så skidt enda, men, den er ikke gratis :o)

//Henrik
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. januar 2002 - 17:13 #5
Zonealarm og en antivirus, foreksempel Panda antivirus som du lige nu kan få billigt i tre år på www.antivirus.jubii.dk
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. januar 2002 - 17:15 #6
en god stabil en, som jeg ved mange bruger (godt nok ikke freeware)..

er NeoWatch og NeoTrace..

Med de to har du en Meget god firewall og et tilhørende program til at spore evt hacker, eller uvedkommende på din server/somputer...
Avatar billede danscape Nybegynder
18. januar 2002 - 17:19 #7
Norton Personal Firewall 2001... =)

Bruger den selv på en server og den er kanon.. den laver ikke bål og brand over at nogle pinger din maskine, ligesom ZoneAlarm og BlackICE gør..

Norton´s firewall reagere kun når der er grund til det... tro mig ;)
Avatar billede souledout Nybegynder
18. januar 2002 - 17:20 #8
Jeg har valgt at se bort fra ZoneAlarm, da jeg har læst meget dårligt om den her på eksperten...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. januar 2002 - 17:44 #9
>> souledout : det sku du jo nok liiiiiiige ha nævt i starten......
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
18. januar 2002 - 17:48 #10
Zonealarm er et sikkert hit!!!!! Bruger det selv - har ingen problemer haft...
Avatar billede reg_guy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:53 #11
Avatar billede reg_guy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:54 #12
Zonealarm (www.zonelabs.com) er ikke sikker, men det er godt nok, af et freeware program at være.
Avatar billede reg_guy Nybegynder
18. januar 2002 - 17:55 #13
jeg har hørt at Tiny Firewall også skulle være meget godt.
http://www.tucows.com/preview/195417.html
Avatar billede souledout Nybegynder
18. januar 2002 - 17:58 #14
Jeg har lige installeret Tiny Firewall - inde på https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 fandt den ikke ét eneste hul, så jeg tror jeg tager den...

/SouledOut
Avatar billede souledout Nybegynder
18. januar 2002 - 17:59 #15
reg_guy>> Sorry, men jeg havde lige installleret den :-)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
18. januar 2002 - 18:03 #16
--> reg guy:

Hvad betyder \"ikke sikker\"?
Avatar billede reg_guy Nybegynder
18. januar 2002 - 22:20 #17
Det er bevidst, ud fra flere tests, at ZoneAlarm er let (for en hacker) at bryde igennem...

eksempel:
ZoneAlam kan ikke holde en hacker ude, hvis det er det du vil med det program. Det er kun til sjov og balade. En Firewall der rykker er Tiny Firewall, den klosser i, når den skal og den har fået besked på det. Og den kan tydelig se forskel på udefra kommende og inde fra kommende conection. Zonealamr kan ikke  fordrage netværk, enten så er der fri adgang, eller også lukker den for udgang, men indgang glemmer den helt at tænke på.

Har været ude for en grim oplevelse med ZoneAlarm, hvor jeg havde den stående i lock. her havde jeg en person i telefonen, som havde hacket sig ind på min pc og kunne fortælle mig hvad jeg havde liggende på mine drev. Jeg kunne blot ikke komme på nettet. Skrot Zonealarm og brug f.eks. som suplement til en firewall Neomonitor, der holder øje med alle ip adresser som der kommer i kontakt med dit netkort, lige meget om det er et af dine egne programmer, eller ude fra kommmende. Et rat program, hvis man skal til at tjekke op på en evt. hacker eller som jeg selv har oplevet en mailspamer, der bruge min private mailserver til at sende mails fra i tusinde vis. (108.000 på 3 dage)
fra: http://www.eksperten.dk/spm/135631
bruger: kharder

Hvis det ikke er bevis nok skal jeg med glæde finde flere eksempler!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. januar 2002 - 23:37 #18
Om zonealarm, fra nogen der ved mere end brugerne på eksperten!

http://grc.com/lt/scoreboard.htm

Her tester du din firewall indefra: http://grc.com/lt/leaktest.htm
Avatar billede snubby Nybegynder
20. januar 2002 - 12:52 #19
trace findes også til zonealarm.
den hedder visualzone report utility.
www,visualizesoftware.com
Avatar billede souledout Nybegynder
27. februar 2002 - 22:53 #20
Havde helt glemt at lukke...