Avatar billede 1102781267 Nybegynder
29. april 2000 - 23:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Com - 1 port virker ikke

Nu har jeg prøvet at installere 2 forskellige modem, som virker, men de virker ikke på denne com1 port. Når jeg starter computeren op, vises der i dosen at begge porte (com1 og com2) er fundet, og inde i windows er de også fundet, men når jeg så skal installere modemet, finder windows ikke modemet. Jeg har også checket om portene skulle bruge samme irq men det gør de ikke. Jeg har prøvet at fjerne com 1 fra windows, hvorefter jeg så lader windows finde det automatisk, og den finder com 1 porten, men ikke modemet. Jeg er 100% sikker på at modemet virker, men jeg kan bare ikke få windows til at bruge/finde modemet. Jeg har prøvet at installere modemet med den driver som fulgte med, men også med en standartdriver, men uden resultat. Hvad skal jeg gøre mere og kan det være at det er fordi com porten er istykker, hvis det er det, hvorfor finder windows så com porten automatisk ???
Avatar billede steffen Nybegynder
30. april 2000 - 00:18 #1
Virker din COM port fint med fx en mus?

Hvis nej, kunne det tyde på at du har en hardwarefejl - måske fejl med comport-kablerne inden i pc'en. Det kunne tænkes at hjælpe at bytte rundt på dem, el. lign.

Hvis ja har jeg ikke rigtigt nogen gode ideer.
Avatar billede jno Nybegynder
01. maj 2000 - 01:48 #2
Det er næsten helt sikkert det kabel du forbinder dit modem til comporten med. Prøv at bytte det ud og prøv igen !!
Avatar billede teknik Juniormester
28. maj 2000 - 13:33 #3
Der er to muligheder.
Enten har du som nævnt fået kabelkludder...
Kablerne til COM-porte ser ens ud, men er det ikke altid.
Hvis porten har virket mens du har haft maskinen, og du ikke har rodet i kabler, så er det nok ikke det.
Hvis du har rodet, så check monteringen (farvet kant på kabel hen mod pin 1 enden på bundkort)
-------------------------------------
Desværre så er svar to oftere det rigtige, nemlig porten er brændt af....
Er løsningen så et nyt bundkort ?...
Næh det er ikke nødvendigt, køb blot et indstikskort med 1 eller 2 com porte på til ca. 150,-
Og deaktiver så de indbyggede com porte i bios på din computer

Forhandlere kan findes på www.edbpriser.dk  - I/O-kort

...Hvorfor er det, at der ikke står noget om at forsøge med at sætte modemet til com2...
kræver evt. en adapter, pas på dem. Ikke alle adaptere dur til modems....
...Du bruger vel ikke adapter nu ?