Avatar billede hjald Nybegynder
18. januar 2002 - 12:23 Der er 3 kommentarer

Fletning - Wordperfect9

Måske et simpelt spørgsmål for de superbrugere, som findes på eksperten. Men alligevel prøver jeg:

Jeg skal have oprettet en datafil og en hovedfil/maskefil til fletning. Datafilen vil fx. komme til at indeholde felterne: ugedag, tidspunkt, aktivitet, ansvar. (Omsat til eksempel: mandag, kl.9.00, morgenmad, jmm)

Denne datafil skulle gerne flettes med en maskefil, således at jeg kunne få en ugeoversigt som følger:

Mandag(fasttekst i maskefil):

kl.9.00(datafelt),aktivitet(datafelt),ansvar(datafelt)
osv.osv.

Tirsdag (fasttekst i maskefil):

datafelter igen.....

Mit spørgsmål går reelt på hvordan jeg skal kode maskefilen, således at felterne komme til at stå under de rigtige dage, og at det kommer til at stå samlet på en side? Jeg havde regnet med at lave en lille tabel under hver dag!

På forhånd tak for hjælpen.

Avatar billede Inge Nybegynder
18. januar 2002 - 14:48 #1
Du kan i maskefilen indsætte felterne, hvor du vil have dem.

Det du skal huske er at sætte flettekoder ind, hvis det er i et skema, hvor rækkerne skal gentages indsættes koden REPEATROW, ellers er det PAGEOFF du skal bruge, så undgår du et sideskift for hver post.
Avatar billede hjald Nybegynder
18. januar 2002 - 14:56 #2
Tak Samo, men......
Jeg er måske ikke særligt øvet i WP.

Derfor vil jeg mere præcist spørge: hvorledes skal fx. feltet: tidspunkt kodes i det første felt, således at jeg under mandag ikke får aktiviteter med for tirsdag-fredag. Og skal REPEATROW sættes efter hvert felt i linien, eller bare til sidst??

Håber ikke at jeg er for krævende!
Avatar billede Inge Nybegynder
20. januar 2002 - 14:10 #3
Har siddet og leget lidt med dit spm. Desværre må jeg kaste håndklædet, jeg kan ikke få det til at virke, sådan som du ønsder det. Et skema for hver dag kan jeg få til at virke, men ikke flere skemaer på samme side.

Håber der er andre der kan hjælpe dig