Avatar billede moghasu Praktikant
18. januar 2002 - 11:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem 2 computere

Har en computer1 med netværkskort der er tilsluttet en Router til ADSL, hvor også andre computere er tilsluttet via Routeren. Vil gerne have forbunden en anden computer2 (der ikke har netværkskort) til den første computer. Styresystem windows 98.
Er der en der kan hjælpe med dette.
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. januar 2002 - 12:01 #1
enten køber du et netværk kort, ellers så skal vi til og have fat i nogle af de gamle ting så som Nullmodem kabel. Men hvis du er heldig så kan du lave en forbindelse mellem de 2 computere via USB´, men kræver at dit bundkort understøtter det.
Avatar billede jimse Nybegynder
18. januar 2002 - 12:02 #2
Du skal først have et netkort til begge maskinerne.
Avatar billede francke Nybegynder
18. januar 2002 - 12:07 #3
Kan også gøres via parallelporten!!
Avatar billede luke_skywalker Nybegynder
18. januar 2002 - 13:42 #4
hejsa med dig!

jeg vil anbefale dig at få fat i et netkort fra sandberg til at forbinde den anden computer med.
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. januar 2002 - 13:55 #5
Behøves ikke at være sandberg
Avatar billede moghasu Praktikant
18. januar 2002 - 14:04 #6
Ok,- altså også netværkskort i computer2. Så langt så godt.
Men netværkskortet i computer1 er jo \"optaget\" af forbindelsen til en Router til ADSL.
Hvad gør man så ?

Iøvrigt har jeg ladet mig fortælle at 3com netværkskort er de mest pålidelige.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. januar 2002 - 14:06 #7
3com er kvali :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. januar 2002 - 14:07 #8
Så skal du enten have fat i en router eller have fat i et ekstra netkort
Avatar billede klatten Nybegynder
30. januar 2002 - 12:23 #9
Hvis du ikke vil købe en hub/switch, så skal du bruge 2 stk netkort og 1 stk krydset utp kabel.
I comp1 skal der så sidde 2 netkort. 1 som er forbundet med routeren og 1 som er forbundet via det krydsede kabel til den anden pc (comp2), som også skal have et netkort.
På pc'erne kan du så installere ICS (Internet Connection Sharing), således at din comp2 kan komme på internettet via comp1.

Den bedste (men også dyreste) løsning er en switch (eller hub). Begge pc skal så have ét netkort og forbindes til switch'en med et alm utp kabel. Switchen forbindes så til routeren med et krydset kabel.
På denne måde kan du også dele internetforbindelse uden installation af ekstra hardware!

3com netkort er kvali - ja! ...men også dyre! Start bare med at købe et noname fra f.eks. BJ Trading. Jeg købte et for 80kr og det virker fint!
Avatar billede klatten Nybegynder
20. juni 2002 - 22:02 #10
takker :)