Avatar billede olai Juniormester
18. januar 2002 - 09:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

processortyper?

Hej eksperter

Jeg sidder lige og makker med en skoleopgave (i skolen)..
Hvilke processortyper anvendes i computere i dag ??

Uddyb hvis muligt
Avatar billede fjos Nybegynder
18. januar 2002 - 09:31 #1
pentium eller amd mest pentium
Avatar billede olai Juniormester
18. januar 2002 - 09:34 #2
mener du ikke Intel og AMD ?
Avatar billede skwat Praktikant
18. januar 2002 - 09:34 #3
i386 i almenelige pc\'er
Avatar billede skwat Praktikant
18. januar 2002 - 09:35 #4
AMD og intel er producenter
Avatar billede luke_skywalker Nybegynder
18. januar 2002 - 09:37 #5
hejsa olai!

De to mest benyttede cpu\'er er Pentium og amd forskellen på de to typer er at pentium er mest til at lave grafisk arbejde på og bruge til servere mens at amd er mest til spil men kan også bruges til grafisk arbejde.
Avatar billede olai Juniormester
18. januar 2002 - 09:37 #6
er endnu ikke blevet klogere...
i386 i almindelige pc´ere, men findes der flere`???
Avatar billede olai Juniormester
18. januar 2002 - 09:41 #7
luke> Godt uddybet svar.... Takker
Avatar billede skwat Praktikant
18. januar 2002 - 09:41 #8
processortyper ikke producenter
En anden type alpha.
Avatar billede skwat Praktikant
18. januar 2002 - 11:15 #9
Hvis du bruger det svar til at svar til din opgave tror jeg at du dumper, AMD og intel er ikke to forskellige processertyper de overholder begge i386 standarten, derfor kan windows køre på begge.
Alpha derimod er en cpu der er udviklet af sun(tror jeg), den sidder fortrinsvis i solaris maskiner, der er dog lavet en alpha version af NT.
RISC er også en type, den er meget dyr sidder bla. i nintendo 64.
powerpc cpu\'en er også en der skal nævnes den sidder i mac\'erne.
Avatar billede bayzer Nybegynder
18. januar 2002 - 13:11 #10
Jeg har hørt at hvis man skal lave grafik er det en Athlon man skal have fat i, men man skal have en pentium hvis man skal spille...