Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 08:49 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

HVORFOR???

Hvorfor går alle herinde bare op i points?
Det er da okay, hvis man stiller et svært spm. at dem der svarer på det, får nogle points for det. Hvis nogen spørger jer om noget omkring IT ude i Real Life, kræver i så også betaling for at fortælle, hvordan man åbner control-panel i Windows???

Og i mange spm. skændes folk, rakker ned på hindanden etc. Hvis man ikke synes, at det enkelte spm er noget værd, så lad være med at komme med et svar/kommentar.
Det er ikke godt, at Eksperten.dk får så dårligt et rygte bare pga. det.
Eksperten.dk må -ALDRIG- lukke!!!!
Det er Danmarks bedste forum!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
18. januar 2002 - 08:55 #1
cyberlsn >> kan gerne være at det er noget bæ at gå op i poimt...
men fact ER at det er pointsne der holder Eksperten.dk igang..
Det er ikke så meget det at det kun er point og ikke penge, det er mere det at folk får noget for det de gør, og ikke bare svarer sådan..
Hvis du kigger på andre fora\'er som fx computing.net, der har du uden problemer svar tider på flere uger...
Så jeg synes at folk skal blive ved med at gå op i points, og så bare lade være med at forsøge at snyde...
//Mvh WebmasterDK @ www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 09:52 #2
Men hvem er det, der giver eksperten.dk det dårlige rygte???

Jeg kan huske flere debatter hvor du har gjort dig uheldigt bemærket, hvilket også er blevet bemærket at mange andre brugere...

sorry :o(, men jeg syntes at det var på sin plads at skrive - but no bad feelings...

Avatar billede tommyf Nybegynder
18. januar 2002 - 10:06 #3
Det er dig (cyberlsn) der står giver Eksperten et dårlig rygte.
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 11:41 #4
JEG giver ikke Eksperten.dk et dårligt rygte.
Hvor mange gange har jeg måske skrevet \"Smid nogle flere points på\" eller lignende???
Hvad gør jeg, som giver Eksperten.dk et dårligt rygte????????
I\'m just asking.....
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 11:43 #5
jeg vil ikke bruge tid på at henvise til en masse af de spørgsmål hvor du deltager, du kan jo se gå ind og læse dem.
Men du opfører / formulere dig på en ret anstødende måde, så snart det ikke lige går efter dit hoved
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 11:48 #6
Giv 3 eksempler, tak!
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 11:49 #7
så må du lige give mig lidt tid, og ikke tage alt så tungt - som skrevet før, så NO BAD FELINGS...
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 11:58 #8
ok, her er et lille udpluk. Lad os starte med din profil:

nr. 1
\"Tjaaa... Jeg programmerer... Jeg læser til programmering og cracker programmer for sjov. Alder: 15\"
= cracker programmer for sjov - ja skide skægt. Men for hvem, dig eller virksomheden? Crackning er ULOVLIGT...

nr. 2 - spm. 153965
\"Piratkopiering og fangst  04/01 2002 11:54:51\"

For det første var det en meningsløs debat at sætte igang, det den omhandlede var ulovligt, det kan ikke diskuteres.

Mange af dine bemærkninger i dette spm var fuldstændigt uberettigede, jeg citer:
\"francke > Hvis du ikke snart stopper med at \"forurene\" dette spm med dine links, bliver du anmeldt. \" - bemærk lige, at det var dig der\"forurenede\" forumet....

Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 12:04 #9
nr. 3 -  spm. 153344
En god hacker side????hvor  02/01 2002 20:14:48

jeg citer:
\"Freedom - GLEM DET!
Hvis du stiller et spørgsmål herinde, som andre ikke lige synes er interessant, så er du både dum, lam, idiot etc.

Se bare på mine indlæg, hvor meget de rakker ned på mig, fordi ikke lige synes om det.

*NOOOOT*
Hør ikke på dem, de bestemmer ikke antallet af points og de bestemmer ikke, om dit spm er forkert eller what ever!\"

her erkender du dit problem - men alligevel fortsætter du i samme dúr.

Nu gider jeg ikke lave mere research. Du har fået de3 eksemplar du bad om. Det tager for meget af min tid og er ligegyldigt - men du bad om det, og fik det

/jailbird
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 12:05 #10
Nej, cracking er ikke ulovligt.
Det er lovligt nok, hvis bare man har købt programmet, og derefter cracker det for sjovs skyld at prøve at installere programmmet forfra uden Password, sålænge jeg ikke vidergiver det til andre. Man lærer mere om software ved at cracke programmer, man skal bare ikke misbruge det og lave Warez ud af det.

Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 12:08 #11
ok - så længe det foregår på den måde har du ret - jeg undskylder.

Men når man så læser dit spm. 153965
\"Piratkopiering og fangst\" erkender du, at du har ulovligheder på din computer.

Derfor tror jeg ikke en skid på dig, om at du har rettigheder til alle de programmer du hacker...
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 12:10 #12
nu gider jeg ikke bruge flere krafter på denne debat, det er ikke derfor vi er her.

Men tak for sludren. Trods din ignorance, håber jeg alligevel omdu vil tage til eftertanke af det jeg har pointeret!
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 12:10 #13
Jailbird:
Opret et svar, så jeg kan acceptere.
(skulle bare lige vide, hvad du mener med anstødne, og jeg acceptere da også dine 3 eksempler)
Jeg tænkte ikke lige over, at det skulle virke anstødne....
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 12:12 #14
Jeg erkender ikke, at jeg har ulovligheder på min computer. Hvis jeg nu siger, at bødestraf på 500 kr. er får hård en straf for at køre uden cykellygter er det så også det samme, som at sige at jeg har kørt uden? Nej, det er det ikke!
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 12:13 #15
Jeg har ingen ulovligheder på min computer, og hermed afslutter jeg denne debat!
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 12:16 #16
du har lige selv afsluttet debatten, så min mulig hed for at svare, er ikke tilstede. På min er flageret markeret blåt.

Du skal vide, at jeg ingen \"bad felings\" har for dig - men ret skal være ret.
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 12:21 #17
men kan egentlig også være ligemeget, der er jo ikke point på spil. ;0)
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 12:35 #18
af en eller anden grund for jeg en masse kvitteringer på min mail om at du har svaret på debatten, men jeg kan kun se ned til kommentar:

\"Kommentar fra jailbird
18/01 2002 12:21:17    men kan egentlig også være ligemeget, der er jo ikke point på spil. ;0)\"
Avatar billede webmasterdk Praktikant
18. januar 2002 - 12:35 #19
cyberlsn >> siden hvornår er crackning af progs blevet lovlige??? Link??+
Havde det været lovligt havde programmørerne nok ikke forsøgt at gøre det umuligt at ændre kilde koden.
De programmer hvor du må ændre i koden er få, men gode nok til at være bedre end at få en plettet straffe attest..
Du kan fx finde flere tusinde programmer der hører under den såkaldte GNU licens, dem må du frit kopiere og distribure over..
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 13:20 #20
Der er INTET ulovligt i, at ændre på det man har købt, sålænge man ikke distribuerer det videre.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2002 - 13:50 #21
cyberlsn  > sikker på du har læst din licens helt igennem ?
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
18. januar 2002 - 14:12 #22
Stop nu bare, den her debat er forlængst blevet lukket.
- og JA, jeg har læst min Licens igennem linie for linie.
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. januar 2002 - 15:02 #23
space >> Du har ret, han tager fejl. Men har set hvordan han opfører sig i de andre spørgsmål, at overbevise ham er meningsløst, så ville han bare oprette et spørgsmål om hvorvidt det er rimeligt med sådanne krav i licensen.
Avatar billede samtech Nybegynder
19. januar 2002 - 17:19 #24
cyberlsn > Copyright. hmmm
Det er fulstændig ulovligt at ændre i program koden, selvom du har købt programmet! Det du køber er retten til at benytte det og ikke ændre det. Et lille spørgsmål: Ville det være lovligt at cracke en demo ver. af et program hvis man har købt en cd med det??