Avatar billede dossing Nybegynder
18. januar 2002 - 00:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Go Live - action: 2 frames

Jeg har et punkt i min body layout som først skal defineres som udløser (knap)
Den skal udløse 2 frames/targets.

Jeg har prøvet lidt af hvert men intet virker - what dælen do I do?

Hilsen den frustrerede Døssing
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2002 - 00:23 #1
Snakker vi en ganske normal knap eller et tekst/billed-link?

Og hvilken version af GoLive. I version 5.0 har du muligheden for at lave en action der hedder Target 2 frames.
Avatar billede dossing Nybegynder
18. januar 2002 - 13:20 #2
knap:  den skal defineres inde i selve billedet, dv. knappen bliver kun en del af hele billedet.

Jeg prøvede på at definere den ved at  i vinduet \"more\" at bruge funktionen \"use map\".

Hvorefter jeg valgte /udpegede funktionstedet(knappen) ved at lave en blå kasse over den.

Dernæst lavede jeg en \"action\" ved \"mouse enter\" og definerede den som \"target2frames\"

I vinduet \"inspector\" definerede jeg URL
som \"#\".

Hvad er det jeg gør forkert?

- jeg har en version 5.0

Hilsen Døssing
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2002 - 13:25 #3
Dossing->Har du efter du har lavet det til et link indtastet framenavnet i target2frames-menuen?
Avatar billede dossing Nybegynder
18. januar 2002 - 14:14 #4
Ja, jeg indtastede de to frames der skal aktiveres ved knappens udløsning.

- jeg ved ikke om \"#\" har noget at gøre med det. (i \"inspector), eller hvad :-)

hilsen Døssing
Avatar billede prodic Mester
18. januar 2002 - 14:43 #5
Jeg har lige afprøvet det.

Lavede en side med 3 frames. De 2 frames fik tildelt en blank side og nogle navne til senere brug.
Den sidste frame fik tildelt et nyt dokument hvori jeg lavede et link om til den action der er problemet.

Umiddelbart voldte det ikke nogle problemer når jeg aktiverede/klikkede på linket i den 3. frame.
Det jeg tror der kan volde problemer er hvis du har 2 frames(ikke afprøvet endnu) så kan den risikere at melde fejl.

Så det burde virke.
Avatar billede dossing Nybegynder
19. januar 2002 - 13:58 #6
Jeg har prøvet at gøre som dig: 3 forskellige sider, hvor af den ene har et link til en action hvor de to andre sider/frames bliver aktive.

Det virke altså ikke.

Hvad mener du med at det kan volde problemer hvis jeg har 2 frames, ikke afprøvet endnu?
Avatar billede prodic Mester
19. januar 2002 - 14:03 #7
Jeg lavede kun 1 side.
Den side indeholdt 3 frames.

De enkelte frames(1&2) indeholdt en blank side med en baggrundsfarve.
Frame 3 indeholdt en side med en Target2frames-action i. Den action skiftede Frame 1&2 ud med nogle vilkårlige sider på nettet.

Det virkede fint nok.

Ved ikke om det kan volde problemer - har ikke prøvet kun med 2 frames. Det kan måske volde problemer.
Avatar billede dossing Nybegynder
20. januar 2002 - 00:04 #8
Jubiiii - nu virker skidtet :-)
Tak for tippet.

Døssing
Avatar billede prodic Mester
20. januar 2002 - 01:32 #9
Det var så lidt.

Jeg laver lige et svar, så vi kan få lukket spørgsmålet også. :-)