Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
17. januar 2002 - 23:40 Der er 2 kommentarer

Oki printer ???

Jeg har et kanon-urgent problem !!!

Jeg kører med en castell printserver, som er koblet til en switch. Til denne Printserver er koblet en OKI Microline 380....

Men.. den skriver fuldstændigt åndsvagt ud, det er det rene volapyk.

Hvad gør jeg, netværket er TCP/IP under W2K. Mine printerdrivere er dem som kommer med windows. Testsider udskrives fint, men prøver jeg at lave en anden udskrift kokser den totalt, og nej jeg kan ikke smide printeren i containeren for den skal absolut bruges til at udskrive fragtbreve på :-)

Giv mig nu en god løsning

Avatar billede ralph4 Nybegynder
17. januar 2002 - 23:47 #1
Skud i tågen...... Jeg vil skyde på at din parallelport står til ECP, gå til bios og skift til SPP (eller Normal)
Normalt under Integrated Periphals/Parallel port mode
Avatar billede knallerthjernen Nybegynder
17. januar 2002 - 23:51 #2
Det er et udemærket skud, men hvordan gør jeg det når skidtet kører via en printserver hvor det ikke kan indstilles ? er det muligt at indstille under den port man opretter for at få adgang til serveren - altså på selve klienten ?