Avatar billede o_stein Nybegynder
17. januar 2002 - 17:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Floppy problemer med windows 98

Jeg har en gammel ibm aptiva 133 mhz som jeg skal installere win 98 på, men etter jeg har installert det, så vil den ikke ta floppy i os, bare i dos og oppstart. Under win 95 var ikke dette noe problem, og jeg skjønner ingenting. Har prøvd å installere flere ganger, men det går ikke alikevel. Noen som har en løsning på dette?? (trenger ikke svar om at jeg skal hive maskinen eller liknende, jeg har andre maskiner jeg kan bruke til andre ting enn det jeg skal bruke den som)
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
17. januar 2002 - 18:29 #1
Your win98 may be pooched, try reinstalling win98, and try again. Have u tried with another floppy drive?

/JB
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
18. januar 2002 - 10:28 #2
Har du nogen konflikter i enhedshåndtering?
Har du prøvet at lade den søge efter ny hardware?
Tyder mest på en konflikt mellem diskdrevet og noget andet hardware. Når det virker i dos kan det ikke være løse forbindelser, somjeg ellers tænkte på.
Avatar billede o_stein Nybegynder
19. januar 2002 - 02:30 #3
har installert om igjen flere ganger, og har heller ikke prøvd med annen floppy, da jeg ikke har det tilgjengelig...

Og det er heller ingen konflikter i enhetshåndteringen.

Så problemet er fortsatt der