Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
17. januar 2002 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forskelle på Win2K clones

Hvilke forskelle er det på henholdsvis Win2k Server, Win2k Advanced Server og Win2k Datacenter Server?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. januar 2002 - 15:21 #1
Q: What are the differences between Windows 2000 Professional, Server, Advanced Server, and DataCenter?

A: Windows 2000 comes in several versions. Windows 2000 Professional is a desktop operating system for workstations designed to replace Windows NT Workstation and Windows 95/98 in corporate environments. It can support 2 processors, as well as multiple monitors. Windows 2000 Server supports 4 processors and is designed to fill the role of typical domain controller, file and print server, application server, and other common tasks. Windows 2000 Advanced Server is designed for high end mission critical platforms, supports 8 processors, and includes support for  2 way server clustering. Windows 2000 DataCenter Server goes even further than Advanced Server in that it can support up to 32 processors, cascading failover among 4 nodes, and 32 node network load balancing.
Avatar billede virus Nybegynder
17. januar 2002 - 15:21 #2
billig,dyr og alt for dyr
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
17. januar 2002 - 15:28 #3
=) hehehe... vil det sige at de(n) understøtter flere proceccorer i maskinen? og systemkravene ligeledes stiger til det uffatelige? Hvad med features; bliver de bedre og bedre eller var tre systemer ca. lavet på samme tid?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. januar 2002 - 15:31 #4
Grundlæggende er systemerne ens. Forskellen er primært undstøttelsen af antal processorer, clustering, load balancing og cascading failover.

Funktionaliteten derudover er ens.
Avatar billede wiccan_nocturna Nybegynder
17. januar 2002 - 16:07 #5
mange tak for det =)