Avatar billede lsim Nybegynder
09. juni 1999 - 12:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftede filer i Outlook

En af vores brugere har det problem at når han vedhæfter flere (word-)dokumenter til en mail er disse ved modtagelsen pakket sammen til én fil. Denne fil ser ved åbning i Word ud som nedenstående eksempel. Dvs den oprindelige tekst er blandet op med en masse kode af en eller anden art. Sender han først mail''en til en af vore andre brugere, som så videresender den til modtageren, er der ikke noget problem.

Eksempel:

xŸ>"                      ä      è  €    IPM.Microsoft Mail.Note 1  €
    Ï
      €
    Ï                  €  !  AC601DB78AF8D211A4960000C0930BED %
€            €      Agenda for ACCO Ý    ¤
  (  - p        Agenda for ACCO  &#128; ÿÿÿÿ  :&#128;        À      F    R…  t  - ;&#128;        À      F    T…          8.02      <&#128;        À      F    …
=&#128;        À      F    …
>&#128;        À      F
…        ?&#128;        À      F    …        @&#128;        À      F    …        B&#128;        À      F    …      - C&#128;        À      F    6…              - D&#128;        À      F    7…              - E&#128;        À      F    8…                  >ˆëb  Å  -      e  DEARFRIENDS,PLEASEFINDATTACHEDAGENDAPAPERSFORTHEACCOMEETINGSINSUNCITYTHEATTACHEDFILESAREINWORD60RTF-                              ß  Û  e  LZFuÏ}ÏÍ
rcpg125 2 ø
`n
  033 ÷  ¤ ã  ch
Ààset0  ƒ Pc ò ÙTah q &#128;}9
uc P

OSV
Avatar billede joker73arb Nybegynder
09. juni 1999 - 12:54 #1
Hvis din bruger kan sende til en intern uden problemer, er det ikke en opsætning i brugerens outlook, men derimod jeres MAIL-serversopsætning af hans account, hvis i bruger en sådanne...

håber det hjælper...
Avatar billede louise Nybegynder
09. juni 1999 - 13:31 #2
Måske bruger I forskellige versioner af WORD, har du undersøgt dette?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
09. juni 1999 - 16:55 #3
Løs evt. problemet ved at placere word filerne i en zip mappe.
Avatar billede lsim Nybegynder
14. juni 1999 - 12:38 #4
Tak for kommentarerne.
Jeg har nu haft en tekniker ude og se på det. Hans diagnose var at brugeren havde to sprogversioner af office-pakken blandet sammen (hvad han også har). Ved import af personligt adressekatalog er der gået kludder i de forskellige felter så der under instillinger for modtagerne var blevet oprettet et ekstra fandblad - SMTP SMTP adress - ud over fanebladet SMTP general. Under dette nye faneblad var modtagerens e-mail adresse angivet uden mulighed for at rette i den.
Under alle omstændigheder er fejlen knyttet til dette adresse-katalog for hvis min bruger sletter en adresse fra kataloget og så sender en e-mail med vedhæftede filer til den slettede modtager, går det fint.
Så min medicin for brugeren er at han bliver nødt til at slette alle de problematiske adresser og så oprette dem påny.
Avatar billede codpiece Nybegynder
24. september 1999 - 00:22 #5
Jeg har også været ude for det samme, hvis jeg læser Outlook-mail i Eudora.

Prøv at sende mailen som almindelig tekst - ikke RTF eller HTML. Det kan specificeres pr mail, pr modtager og som default
Avatar billede lsim Nybegynder
24. september 1999 - 10:58 #6
Codpiece: Tak for forslaget men det er ikke det, der er problemet. Min bruger har fået det løst ved at slette de problematiske adresser og så oprette dem igen (se ovenstående).