Avatar billede mobak Nybegynder
29. april 2000 - 09:23 Der er 2 løsninger

Com2 virker ikke

Jeg har lige købt en PalmPilot, som skal synkronisere med min PC via en com-port. Men jeg kan ikke få min com2 til at virke. Jeg kan godt synkronisere via com1, men her sidder mit modem, og det vil være rart at de begge kan køre på samme tid.
Com2 bliver ikke autodetected af windows, men jeg kan godt installere en ekstra com-port, så den ifølge enhedshåndteringen virker korrekt. Det gør den bare ikke. Jeg har prøvet at sætte portens hastighed ned til minimum og jeg har været i BIOS og lede efter relevante indstillinger, men kan ikke finde nogen der omhandler com-porte. Problemet er det samme i både win98 og 2000.

Mit bundkort er et ABIT BH6.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede kiss96 Nybegynder
29. april 2000 - 10:12 #1
Det er i bios du angiver comportene, og om de skal være aktive eller ej.

Når du starter maskinen og lige efter den har tale ram op, skifter billedet og der kommer et billede med en række rammer, der bl.a. indeholder info om hvilken processor du har, hastigheden, hvilke harddiske og hvor meget ram der er og

Hvilke serielle og parallelle porte maskinen kan "se". Hvis du ikke kan se 2 comporte (formentligt 3F8 og 2F8) i dette billede vil Windows heller aldrig kunne se og bruge dem. Om de findes i denne billede afgøres (selvfølgeligt af hardware der kan være defekt) af indstillingerne i bios.

Hvis du har dem begge i dette billede så check at du ikke har noget andet udstyr der bruger samme irq (irq 3) som comport 2 eller samme adresse (2F8). Du bør kunne se evt. konflikter i denne retning i device manageren.
Avatar billede danneck Nybegynder
04. maj 2000 - 13:32 #2
Prøv at se om du kan bruge COM2 til modemet, og den anden enhed til COM1. Det sker nogen gange at programmørene ikke lige tager forbehold for hvis man bruger andre konfigurationer end de predefinerede.