Avatar billede mindreklog Nybegynder
17. januar 2002 - 12:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

min computer sprang i luften...

Hejsa

Jeg tændte igår for min computer - den gik i gang meget kort og så sprang, tror jeg strømforsyningen, kan man bare købe en ny og selv udskifte den eller er hele computeren røget - jeg er ikke sikker på det var strømforsyningen, men der kom røg ud fra det sted ??? - Det virkede som om den fik for meget strøm!

HJÆLP....HVis det er strømforsyningen hvor kan jeg købe en ny ??
Avatar billede djdark Nybegynder
17. januar 2002 - 12:47 #1
Avatar billede ib_14 Nybegynder
17. januar 2002 - 12:52 #2
ja sagtens købe en ny og sætte i
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. januar 2002 - 12:52 #3
det kan også være sikringen i din strømforsyning, der er sprunget, pga en høj startstrøm!
tjek den før du køber ny strømforsyning..
>Sikringen sidder i strømforsyningen<
Avatar billede manon Nybegynder
17. januar 2002 - 12:53 #4
Sagde \"KNALD\" ? Kort og kraftig ? *GG*

Det har jeg også prøvet - ret uhyggeligt.

Ja, det kan bare gå ned til din lokale PC pusher og bede om en strømforsyning. Dog er det lige flere ting du evt. kan tænke over.
1. støjen - vælg en strømfors. der ikke laver meget og 2. vælg en der kan lev. nok strøm til dit system, evt. en 300W

og så åbner du bare dit kabinet, skruer strømdelen af og sætter den nye på - husk evt. hvor de gamle ledninger sad.

\\manon
Avatar billede manon Nybegynder
17. januar 2002 - 12:53 #5
laver=larmer
Avatar billede thomzen Nybegynder
17. januar 2002 - 13:00 #6
Hvorfor have en støjsvag computer? :D Jeg synes nu det er meget fair at den larmer lige så meget som en traktor! :D
Avatar billede otis Nybegynder
17. januar 2002 - 13:03 #7
hehe, min psu stod også af den anden nat, så fik jeg heller ik sovet den nat :P...

Men jeg havde heldigvis en anden liggende og en extra pc, så jeg var da heldigvis ikke uden net :P
Avatar billede jailbird Nybegynder
17. januar 2002 - 13:09 #8
min kære ven, jeg er bange for, at det ikke kun er din strømforsyning der er sprunget i luften, den har sandsynligvis også taget mainboarded med.
Det var vel ikke fordi, at du havde pillet ved den lille røde kontakt bagpå maskinen...?

kig på de førnævnte links eller på www.optiuse.dk

held og lykke

/jailbird
Avatar billede jeppekn Nybegynder
17. januar 2002 - 17:23 #9
Du kan bare købe en ny og sætte den i !!
Avatar billede mindreklog Nybegynder
18. januar 2002 - 08:22 #10
Til Jailbird.

Du er sørmer kvik - jo ved en fejl rørte jeg den lille røde - derfor mit navn \"mindreklog\". Jeg vidste det egentlig godt, men pga. af et andet problem - tænkte jeg - jeg prøver....Nu siger du mainboard - er det dyrt og kan man skifte det selv ?? - og er det helt sikkert at det er også har taget sig en tur ?? Igår var jeg nede og købe en strømforsyning - den var desværre alt for stor i omfang - den kunne ikke være i kabinettet, da den ville ramme mit cd-drev - kan de fås i forskellige str. altså rent omfangsmæssigt. ??

På forhånd tak !

Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 09:34 #11
mindreklog>>

*S* - undskyld - jeg kan ikke lade være med at trække på smilbåndet... den knap må du aldrig pille ved, det samme vil ske næste gang!!! HUSK DET - ellers kan det gå hen og blive meget dyrt.

nu skal du høre:

der er ingen tvivl om, at dit board er brændt af, hvilket også betyder, at mange af de komponenter der sad på det, er gået med. Dit grafikkort kan således også være brændt ned.

Du kan sagtens selv udskifte det. Det kan jo kun sidde et sted*S*

Angående prisen, vil jeg anbefale dig at kigge på edbpriser.dk eller kontakte din lokale forhandler, her kan du også finde grafikkort og strømforsyning.

Selvfølgelig kan du få strømforsyningen i flere størrelser, prøv fx. at sammenligne den du har købt og den du har brændt af.

håber jeg har svaret på alt - ellersmå du lige skrive tilbage.

MVH

Jailbird
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 09:35 #12
prisen vil selvfølgelig variere efter hvor krævende du er :o)
Avatar billede mindreklog Nybegynder
18. januar 2002 - 09:37 #13
Men er det helt sikkert at jeg ikke kan nøjes med strømforsyn. :-(
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 09:40 #14
Jeg ville ønske at det ikke forholdte sig således, men jeg er 99,999999% sikker på, at du ikke kan nøjes med en strømforsyning.... hvorfor min sikkerhed, er fordi du pillede ved den strengt nix-pille-røde-knap...

sorry :0(
Avatar billede 1003 Nybegynder
18. januar 2002 - 09:53 #15
undskyld min dumme kommentar!! :-)
Hvad er det for en rød knap i snakker om?
Og hvorfor har de monteret en: strengt nix-pille-rød-knap når man som prins pilfinger som mig heeeeeelt sikkert vil pille ved den omtalte knap!!
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 10:01 #16
Den knap det handler om, sidder bag på mange maskiner. Jeg mener - men bemærk jeg IKKE er sikker - er vedrørende strømtilførslen i comptureren.

Den røde knap har to indstillinger, og den er altså ikke let tilgængelig, man skal anvende en spids genstand for at ændre den.

Når det er en RØD knap, bør der allerede blinke en advarselslampe i hovedet - hvis du har bil, må du kende til, at når en rød knap lyser, skal du stoppe omgående. Tillige kan man ikke bare ændre dens indstilling med en finger, der skal bruges enspids genstand, derfor bør en en advarselslampe lyse i hovedet....

Men lad nu være med at prøve at gøre det samme som mindreklog...

jeg siger det kun for at hjælpe og spare jer forpenge

/jailbird
Avatar billede 1003 Nybegynder
18. januar 2002 - 10:18 #17
Nåeh  Det er spændings regulatoren!!! 230v - 110v

Det er da ikke en knap!!!!  det er da en omskifter:-) hvem kan da være så tosset at flytte den!!! ;o) ( det kunne jeg !! )
Hvorfor i hele hule pokker sq... dækker de ikke den knap til. Det er jo een gang den skal indstilles... og slut....  hvis man ligepludselig skal have sin computer med til USA  så må man jo lige skrue dækslet af og stille om på omskifteren..

kender faktisk en der købte en gettoblaster i termostaterene  og sluttede den til herhjemme :-)
den boomede kun een gang ;-)
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. januar 2002 - 10:22 #18
arhh 1003, er det ikke lige at være ordkløver - mindreklog vidste jo godt hvad jeg talte om... lad os nu ikke gøre det til et sprogkursus.
Avatar billede 1003 Nybegynder
18. januar 2002 - 10:27 #19
nej da:-)
det var da heller ikke meningen