Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 12:41 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

Visitkort og Banner ( evt. logo )

Jeg har siddet og lavet dette site

http://www.ingermann.dk/cygnet

Men er lidt gået i stå med en fed ide til hvordan jeg får lavet noget fedt ud af det til visitkort og banner.

Og da jeg i tidensløb har set meget krearet herinde fra tænkte jeg at jeg ville prøve lykken...

Jeg er kræsen... !!

Visitkort
Størrelse - ved ikke lige. Kamerat smutter til Kina og laver dem midt i næste uge.
Men går ud fra størrelsepå http://visitkort.jubii.dk/

Der skal både laves både en forside og bagside
Faver i stil med min eksisterende side.

Tekst
Kristian Sørensen
ks@cygnet.dk
www.cygnet.dk
tlf 4818 8081
fax 4818 8368
Mobil 2720 7560

Banner
2 størrelse 468 / 60 og 88 / 31
Stil med min side
Må gerne være animeret.

( Logo )
Hvis du har en fed ide til et logo - vil jeg gerne give 300 points ekstra for det.

Ser gerne det er den samme der laver det hele - men ellers vil det blive delt op

200 visitkort
120 stort banner
65 lille banner
( 300 logo )

Håber der er nogle der gider at lege lidt med det...
Avatar billede pspskolen Nybegynder
17. januar 2002 - 12:44 #1
For 385 point ?????
/Alice
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 12:46 #2
Alice >> Øh ja. Ved ikke hvor let du kommer til dine point herinde.
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 12:49 #3
Når det skal bruges til et kommercielt site, så synes at der skal lidt penge frem, før det er rimeligt.
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 12:50 #4
Sorry - har stadig ikke tjent en krone.
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 12:52 #5
... eller det er ikke kun fordi at det er til kommercielt site, men også fordi at det er meget der skal laves, og sådan noget som visitkort kræver at man har lidt forstand på at lave sådan noget. Og du skriver at du er meget kræsen, så vil du vil også gerne betale lidt til gengæld ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 12:53 #6
Jeg havde ikke set din sidste kommentar. :)
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 12:55 #7
Vil med glæde betale lidt til gengæld - i arbejdstimer. Mangler du noget ASP en dag - er jeg din mand.
Avatar billede thyrring Nybegynder
17. januar 2002 - 13:05 #8
Mener du selv den site er pæn?

Der er jo totalt børneværelse over det, altså til en tvekønnet unge!!!

De skrå tekster er en god ide\', men der skal sku\' arbejdes noget mere med det, der er ikke rigtig harmoni på siden!

Sorry... du, men siden falder ikke rigtigt i min smag!

Håber du kan klare lidt kretik på en ellers god torsdag!
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 13:10 #9
thyrring >>
Nu var det ikke det der var spørgsmålet - men jeg er altid åben over for kritik. Men det er nok en side som man elsker eller hader - bare surt der er mange der hader den :-)
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 13:15 #10
Hvis du ikke vil have lavet dem i Kina
kan jeg tilbyde 200 stk. 4+0 digital trykte visitkort incl. design til 366.-
Tryk på begge sider + 50%

300 stk. 497.-  |  500 stk. 722.-
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 13:19 #11
Nu er det vel sådan at man først laver et logo, og så begynder man på visitkort og banner. Det er jo lidt dumt at starte fra den anden ende, hvad kom først hønen eller æget
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 13:23 #12
Tja... det har du nok ret i cdc....hehe  ... faktisk temmelig god ide...
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 13:26 #13
Logoet var også kun hvis der kom en fed ide... *puhaa*

Man skal vist ikke spørger om hjælp herinde længere - sikke en stemning der efterhånden er på eksperten :-(

Men ja - hvis nogen har lyst så giv endelig lyd fra jer - har skrevet ovenfor hvad jeg vil give for det...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 13:28 #14
intet negativt.... jeg kan ikke rigtig høre noget negativt! ;-)
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 13:37 #15
Cugnet-> Ikke negativt, bare en idé. Når du nu for lavet visitkort og trykt disse, for lavet en banner og givet points for denne. Og plutselig kommer det et fedt logo, som du skal have på dit visitkort og intregeret i dit banner.
Ja, så har du jo spildt både penge og points, kun ment som en lille hjælp

/cdc
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 13:40 #16
Jeg synes at der er fair nok at du betaler med arbejdsløn. Jeg kunne godt finde på at prøve! :)
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 14:01 #17
Jeg kigger lige på et bud til et logo....
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 14:09 #18
cygnet betyder svaneunge på engelsk - ved ikke om det noget man kan tage ind i det - bare lige en tanke...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 14:52 #19
LOGO

Jeg har valgt at lave et logo som jeg syntes symboliserer, internet, newmedia, og samtidig er smart og moderne.

Jeg har valgt at genbruge nogle af dine farver da man sagtens kunne bruge dem og de faktisk var ret fede.

Hvis du kan lide det vil jeg gerne lave et udkast til visitkort og banner, gidder bare ikke hvis det ikke bliver mit.

Mvh. Jais

http://www.revelation.dk/cygnet.htm
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:04 #20
Det ser rigtig fedt ud - du kan det lort.

Men bare lidt som om det er for symetrisk - gider du at lave en hvor det midter kryds er lidt tilfældigt ?

Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 15:04 #21
Sådan jais.....Hvis han godtager den, ja så kan han både få visitkort, brevpapir, og banner uden at spilde penge og points.

/cdc
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 15:05 #22
hvad er det for en font du har brugt der..?
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 15:13 #23
Jeg kan godt se du er lidt til den skæve side.... men jeg er ikke meget for at lave det u symetrisk ... jeg kan bedst lide når det er minimalistisk og symetrisk - det udsender en eller anden form for professionalisme.

--> cdc... hej... det er her: http://www.royaltyfree.dk/fonts/hiscore.zip

Det var lige en jeg stødte over den anden, jeg syntes den var meget fed....
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 15:16 #24
jais-> sidder du som grafiker eller DTP\'er et eller andet sted ?

/cdc
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:17 #25
Sådan er jeg - men kan godt se du har ret. Giv mig lige fem minutter...
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:18 #26
hvad skete der....
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:18 #27
nå jais nu ser det ud til at du hænger på den ...
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:24 #28
Håber du laver det ...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 15:27 #29
Tjaa... lige et forslag mere...
Med et c som cygnet...

http://www.revelation.dk/cygnet.htm

--> cdc... ja jeg har arbejdet som ad\'er i nogle år.

Sig frem hvis jeg skal lave visitkort og det der, jeg er i godt humør i dag ...hehe ;-)

Mvh. Jais
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 15:28 #30
ahh.... jeg havde ikke set du havde accepteret...
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 15:30 #31
Han siger selv at han er Art Director.
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:31 #32
Det først er noget federe :-) Du må meget gerne lave visitkort og bannere.
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 15:32 #33
Smutter lige ud og løber en tur.. så er tilbage når jeg ikke kan holde til mere...
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 15:36 #34
det kan man også se på de logoer han har lavet her rundt omrkring på eksperten, at han er ad\'er
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 15:39 #35
Men hvis jeg var ad\'er ville jeg da ikke spilde min tid her på eksperten med lave gratis logoer, når man kan tjene flere tusind på dem i den \"virkelige verden\".
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 15:46 #36
Jeg lever da også af at lave hjemmesider bl.a, men jeg hjælper da gerne til her inde på eksperten, og for også hjælp

/cdc
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 15:48 #37
Men det er cygnet sikkert glad for ... hehe!

jais -> Men man kan også se at du styr på det, det er dejligt at se når der er en herinde, der kan lave det enkelt!
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 15:54 #38
Jeg har også lavet en del logoer og den slags herinde, det er slet ikke det. Men jeg er jo så også bare skolepraktikant, jeg er vant til at arbejde gratis :)
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2002 - 16:10 #39
man arb. gratis for points, men man høster da erfaring, og det er ikke til at kimse af....

/cdc
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 16:28 #40
Såååå...... håber du kan lide det, hvis du kan det, mailer jeg lige visitkortet klar til tryk...

http://www.revelation.dk/cygnet.htm

Mvh. Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 16:30 #41
Kan jeg ikke få dig til at arbejde lidt mere med det store logo - evt. et vandtryk eller et eller nadet - det er lidt kedeligt...

Ellers ser det godt ud.

Dog mangler der også lige en bagside til visitkortet - eller er det sgu lækkert.. :-)
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 16:32 #42
ups - det store banner.
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 16:32 #43
sikker på at du vil have en bagside på visitkortet.....

Store logo?

Mvh. Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 16:34 #44
Bagside - ja det var tanken. Men kan jo bare sætte logoet - eller lave det lyserødt hvor der står cygnet.. bare noget simpelt.
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 16:38 #45
Ang. alle de der spørgsmål om mit arbejde, løn osv.

Eksperten som jeg forstår det: Et sted du kan få hjælp af eksperter! ....

Ja jeg tjener også mange penge på mit arbejde, men at lave grafik er for mig som for andre at gå i  Tivoli og hvis folk har gang i et seriøst projekt, så vil jeg gerne hjælpe.... så håber jeg da også at andre jeg har hjulpet kunne tænke sig at hjælpe mig med noget en anden dag, som jeg ikke kan finde ud af.

Tja... og hvis jeg skulle give et lille gæt på prisen af denne opgave... hvis cygnet havde kommet som kunde i det firma jeg arbejder i... så var det ikke \"små\" tusinder vi snakkede om!

Med venlig kreativ hilsen... Jais...
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 16:38 #46
Damn - der skal jo også en adresse på visitkortet:

cygnet
Kollerød Bygade 23
3450 Allerød
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 16:39 #47
Ang. visitkortet tænkte jeg nok også lige der var noget galt... hehe...

jeg kan godt se din pointe med det store banner.... jeg kigger på... med det samme.
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 16:43 #48
jais -> hehe fint nok!

btw. har du set hvordan http://www.revelation.dk ser ud på mac? Billederne var meget hakket. Jeg ville bare lige gøre det dig opmærksom på det!
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 16:47 #49
og så bare en udgave af de to bannere - et der ikke aninemrer og et der gør...

så er jeg helt tilfreds...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 16:50 #50
--> tino bh oki... har ikke kigget.... arbejder selv mest på mac... lige arbejder jeg bare på min pc.... kigger lige...

--> cygnet.... skal lige ud at køre... men ar tilbare om 20 min... så laver jeg det færdigt ... er næsten færdig...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 17:13 #51
sig din mening... inden og hvis banneret skal animeres!

http://www.revelation.dk/cygnet.htm

Mvh. Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 17:21 #52
øv - dit hotel er vist nede...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 17:24 #53
havde lige lidt rod på serveren... måtte lige ryde op... virker nu!

Jais
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 17:24 #54
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 17:26 #55
argh - skal arbejdes lidt mere med det banner. Kan du ikke bare smide det samme vandtryk ind som på visitkortet - det andet bliver for ... underligt..

Og så lige en linie mere mellemrum mellem adressen på cygnet og mit navn..
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 17:28 #56
og bare drop animationerne - det er sgu lige meget...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 17:40 #57
hmmm det kan jeg sku ikke så godt lide... jeg syntes faktisk det andet så meget godt ud!

Men du kan jo sige din mening værs\'go!

http://www.revelation.dk/sider/cygnet.htm

Jais
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 17:46 #58
Nu har du et webdesign firma... så tænker jeg lidt... hvilke programmer arbejder du selv i...
Og hvad er dine kval. hvis du ikke er super til design.  -  spørger bare, det kan være jeg for brug for noget hjælp en dag.

Mvh. Jais
Avatar billede Himbear Nybegynder
17. januar 2002 - 17:52 #59
jais -> jeg kan jo regne ud at du arbejder på et reklamebureau. Jeg har af og til tænkt over, om i har brug for nogen der kan lave cd-rom applikationer og den slags? ... I Macromedia Director.
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:01 #60
jais >

Jeg arbejder i notepad og dreamweaver. Mine kval. tja - er jo nok det at jeg er jævn til det meste - og at jeg kan lave komplette løsninger og arbejder billigt. Jeg kan porgrammerer i ASP med databaserne MS Access og MySQL

Grunden til at jeg som sagt oprettede det spørgsmål var at jeg var gået i står med det jeg var i gang med.

Jeg sidder lige nu og arbejder med disse to projekter
http://www.ingermann.dk/master
og
http://www.bilbyendanmark.dk/nybilindex
plus to asp moduler - cygnews og cygmail.

Jeg har taget Medie Integrator uddannelse på CMK og er ved at læse til Merkonom lige nu.

Jeg arbejede indtil den 1/12 - som webdesigner med firmaet gik ned.

Du skal været meget velkommen til at kontakte - jeg søger pt. efter fast arbejde da jeg ikke lige er den type der syntes det er fedt at arbejde alene.

Hvor arbejder du henne ?
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:04 #61
--> tino bh.... det tror jeg ikke, da man for det meste på et reklamebureau får ideerne og laver konceptet også for man nogle andre firmaer til at lave tryk, film, animationer osv...
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:10 #62
jais -->

Da jeg var inde på Bates Copenhagen sad der da der folk der lavede hjemmesider
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:14 #63
ja nogle af de større reklamebureau har så noget som man kalder en interactiv afdelling.

Men det er kun nogle få stk. i danmark....

De fleste reklamebureauer arbejder ud fra en grundregel som jeg også arbejder udfra.... gør det du er bedst til!

Så for du et meget bedre resulvtat... du laver det du syntes er sjovest, og når du kun koncentrerer dig om det og ikke om at være god til syttenhyndrede ting, så bliver du også super god til det.

Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:15 #64
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:18 #65
jais ->

Kan ikke give dit andet end ret - er det ikke på tide I skal have jer en interactiv afdeling - i starten kan det jo bare være noget med at jeg kan lave et par projekter for jer om måneden - hvor mod jeg så får skrivbordsplads og lov til at låne mødelokaler til mine egne kunder..
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:22 #66
--> cygnet jeg arbejder der kun freelance nu og stopper helt til den første da jeg har gang i noget andet hemmeligt!

Men vi har faktisk en programmør ansat!

Nå men er vi færdig med det forskellige så vil jeg sende dig visitkortet klar til tryk.... du kan også overveje mit tilbud jeg gav dig tidlige... jeg ved ikke hvad det er for en kina connection du har ... hehe.... ;-)

Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:24 #67
Vi mangler bare lige en bagside til visitkortet og få det lille logo til at holde op med at animerer.

Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:26 #68
oki... .hvad vil du have på bagsiden?

Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:27 #69
Bare logoet på enten hvid eller lyseråd baggrund - kan ikke prøve at lave begge ?
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:32 #70
Så.... går lige ned og spiser...

http://www.revelation.dk/sider/cygnet.htm

Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:37 #71
Så er jeg tilfreds...

Takker mange gange - håber at høre fra dig i fremtiden - og hvis du har brug for hjælp med de hjemmelige projekt så må du endelig sige til.

Send gerne en mail til kristian@sorensen.as - eller join mig på ICQ 118537966

Ses
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:38 #72
Ups der er lige en lille fejl i bannerat - den spidst mod venstre er klippet på en underlig måde...
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:46 #73
Avatar billede jais Nybegynder
17. januar 2002 - 18:56 #74
Visitkort sendt klar til tryk!

Kontakt mig endelig hvis du skal have lavet nogle tryksager af en eller anden art.

Jeg kan give dig nogle rigtige gode priser du nok ikke finder billigere andre steder!

Mvh. Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
17. januar 2002 - 18:57 #75
Jeg vil huske på dig mate...
Avatar billede skurggman Nybegynder
30. januar 2002 - 10:34 #76
>>jais:

Hmmm Jais! Jeg så et af dine logoer til cygnet og så fandt jeg lige pludselig i et computerblad nøjagtig det samme logo!!! www.canopus.dk

Jeg ved ikke, men jeg synes det er ringe af en pro ad'er!!!! Kan han ikke engang selv lave sine logoer og stjæler fra et redigeringskort!!!
Avatar billede jais Nybegynder
30. januar 2002 - 13:15 #77
Tal ordenligt svans... du har jo ikke hørt mig sige noget endnu.

Jeg er udannet art director, lever af det og har mange kunder der respekterer mit arbejde.

Jeg har selv lavet det logo selv tegnet det og selv fundet på ideen... desværre hvar der også en der havde fundet på det før mig....

Det er ja da ked af... men det er bussiness .... så må jeg lave et nyt til ham ... og hvad skulle jeg iøvrigt få ud at at kopierer et logo...
Jeg har selv masser af gode ideer og for mig er det fedt at udvikle noget... så hvis jeg syntes det var fedt at kopierer så havde jeg taget et job i vesterkopi....

Jeg fik faktisk ideen til at lave logoet ved først at tegne fire små firkanter... det var det logo som jeg kom med som ide nr. to.
Men så syntes jeg det fedt ud hvis jeg trak i dem ... så legede jeg lidt med det og så prøvedede jeg at sætte dem over for hinanden ... og til sidst blev det til det det er nu.... så er der hvist ikke mere at sige i den sag.

Det er bare ærgeligt... for jeg kunne faktisk rigtig godt lide det logo...
Avatar billede Kengun Praktikant
30. januar 2002 - 13:30 #78
Nja det der tror jeg squ ik en drit på. At du og en anden skal ha fået akurat samme ide og så designe det helt ligt går ik an.
Avatar billede jais Nybegynder
30. januar 2002 - 13:42 #79
Nej det kan du bare lade være med kengun.... du laver sku heller ikke andet end at brokke dig.

Det var sjovt få da jeg startede med at lave noget til folk på eksperten... sagde min kollegaer at det var dumt... og at det ikke var andet end en flok små useriøse teenagere... jeg har da også oplevet nogle åndsvage ting... men jeg synes også jeg har fået nogle gode ting tilbage.

Som jeg ser det er eksperten en glimrende ide... men der er bare som alle steder nogle røvhuller .. ja og i dette tilfælde nogle playerhaters... og det er så noget der gør at jeg ikke gider at bruge min fritid, venlighed også vidre på at lave ting til folk på eksperten mere...

Tak til de folk der har hjulpet mig - og held og lykke til de folk der bruger eksperten til noget seriøst og fornuftigt.

Med venlig hilsen Jais
Avatar billede cygnet Praktikant
30. januar 2002 - 13:56 #80
Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med Jais omkring denne lidt lettere uheldige ting. Og jeg har stadig den samme opfattelse af denne gut som jeg hele tiden har haft - han er sgu en stor gevinst for Eksperten.

kengun - prøv dog at se på nogle af hans andre svar - han kan sgu nogle trick med illustrator vi andre bare kan måbe af.