Avatar billede smith Nybegynder
17. januar 2002 - 10:35 Der er 3 kommentarer

squid

hejsa

jeg er ved at lave en proxy server i linux med squid... er der nogen der kender eller ved hvordan administratoren fra sin egen maskine kan overvåge hvem der gør hvad på nettet (squiden) hvilke adresser osv. ????? Jeg er på jagt efter et admin program i stil med wingate til Windows
Avatar billede tingleff Praktikant
17. januar 2002 - 10:57 #1
lytter lige med
Avatar billede bad_t Nybegynder
22. januar 2002 - 14:42 #2
Jeps...

Du  kan installere en pakke til squid der hedder squid-gaurd. eller squid.-monitor.
Det kræver så også at der køre en webserver på maskinen da den bliver vist som en webside, og er det kun nogle der skal have adgang til den side er det jo bare sætte en kode på. Men altså den hvis alt både fra statastikker til hvad folk mest er inde op og hvem der prøver på noget de ikke må

http://freshmeat.net/

søg under det der og der kommer et link til det..
ikke svært at installere du skal bare rette i conf til din sti så er den klar =)

held og lykke med det
Avatar billede bad_t Nybegynder
22. januar 2002 - 14:44 #3
bare søg under squid på den side og der kommer mange af den slags programmer