Avatar billede kiss Nybegynder
17. januar 2002 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bogstav Ø laves om i Concorde C5 Light på WIN2K

Jeg har skiftet styresystem på en maskine hvor jeg bruger Concorde C5 Light. Efter skiftet fra Win 98 til Win 2000 kan Concorde ikke vise eller udskrive bogstav ø. (æ og å = ingen problemer).

Avatar billede 1003 Nybegynder
17. januar 2002 - 11:10 #1
Du skal kigge i din manual og finde ud af hvad koden er for Ø´et
kigger lige rundt og ser om der står noget
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2002 - 11:25 #2
Jeg tror problemet er at din Win 2000 er engelsk og er opgraderet fra en dansk win 98 - er dette korrekt? Så skal du nok installere en dansk win 2000 istedet
Avatar billede 1003 Nybegynder
17. januar 2002 - 11:27 #3
hmm det ved jeg ikke, da jeg har NT og 98 og en gammel concorde
desværre kan jeg ikke hjælpe, men kig i din manual der står det helt sikkert.
Avatar billede thomasolesen Nybegynder
17. januar 2002 - 13:05 #4
Prøv at gå ind i Kontrolpanel, International, Generelt. Her skal du vælge \"Benyt som standard...\", vælge Dansk og OK.

Under fanebladet \"Landestandarder\" skal der være markeret ud for Dansk, hvis ikke skal du markere linien med Dansk og vælge \"Benyt som standard\".

Jeg håber, dette vil løse problemet.
Avatar billede kiss Nybegynder
17. januar 2002 - 14:01 #5
Umiddelbart virker ingen af ovenstående løsninger.

W2000 er ganske rigtigt i engelsk udgave men ikke en opdatering, det er en nyinstallering.

M.h.t. landestandarder m.v. er disse instillinger alle sat til dansk sprog og layout.

Jeg forestiller mig at Concorde er udstyret med en dosbaseret keyboardfil som er ikke virker korrekt på W2000 platformen.

Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2002 - 14:03 #6
Hvilken version er Concorden?
Avatar billede kiss Nybegynder
17. januar 2002 - 14:08 #7
C5 V1.60