Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 04:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

kommentar : ARGHHHHHHHH!!!!!

Jeg anskaffede XP fordi den skulle være SÅ stabil...og SÅ velfungerende  ect. og HVAD er virkeligheden så??????????????????
Man sidder og gennemgår sine mails og VUPTI genstart!!! eller man læser nyheder på eb og VUPTI genstart!!! eller man spiller et spil og VUPTI genstart .... og for så at gøre alt endnu bedre så kan man fandme ikke finde drivere mv.  til halvdelen af ens l... såvel hardware enheder som software ....
Jow jow.. den er da meget kønnere at se på ... selv om den letforståelige indretning mv. den også blev lovprist for er knap så forståelig endda, eftersom igen halvdelen, enten ligger et helt andet sted end det plejer og/eller hedder noget helt andet....  og nu kan jeg ((/%/#¤&(%() heller ikke opdatere længere da deres side tilsyneladende er gået ned ...

Til øjentering JA jeg har prøvet at formatere , JA jeg har kørt veligeholdelse til hudløshed, og NEJ jeg har ikke virus, og NEJ jeg er ikke online og er igang med at blive hacket hver gang ect.

Sorry for mit sprog... men *hiver fede totter hår ud af hovedet*  er ved at blive vanvittig af det her gylle !!!!!

ØV ØV ØV
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2002 - 04:12 #1
Jeg har hørt om ufattelig få tilfælde, hvor det stod så grelt til med XP. Her kører det som en drøm, oppetider på flere dage er helt normalt, og skifter man til normalt look i eks. Kontrolpanel, så ligner det windows 2000 til forveksling.

Hvilke specifikationer har din computer? Den lyder lidt gammel, siden du har problemer med at finde drivere til den. Desuden kan selvsamme sagtens være skyld i spontane reboots.

Prøv til at starte med at køre en \"Setup BIOS Defaults\" i BIOS. Den plejer at løse nogen problemer.
Avatar billede hojben Novice
17. januar 2002 - 04:13 #2
*LOL* Du trænger nok til noget andet.... *GG*
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 04:22 #3
733 mhz, 256 mb sd-ram... jamen læs resten selv http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/classics/5900px171.asp gammel...hmmm...alt efter hvem og om hvad man spørger ... men altså 15 mdr. jeg har aldrig haft så store problemer før ... alle drivere i selve pcen ER opdateret... men printer/scanner/spil ect. mangler jeg stadig og skal tilsyneladende ikke gøre mig forhåbninger om at de kommer ifl. de forskellige selskaber.
alt hvad jeg tidl. har haft at prob. har jeg altid selv kunnet klare... men nu .... nope!!
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 04:25 #4
Jeg har bestemt ikke en selvbygget moster-pc ( vil snart til det dog...*SS* ) men det skulle da heller ikke være nødvændigt for at køre XP problemfrit....
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2002 - 04:30 #5
Først og fremmest ville jeg få opdateret mine VIA-chipset drivere. Nu er Compaq lidt \"forsigtige\" med informationer omkring fabrikanter osv., men i værste tilfælde må du skille maskinen ad og selv læse dig til det.
Grafikkort og netkort ville jeg også finde nyt til.

Din PC burde være mere end nok til at trække XP - min PIII 500 gør det som sagt forrygende.

Detalje: Det hedder \"Load BIOS defaults\" eller \"Load setup defaults\" i BIOS. :)
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 04:41 #6
Okay det vil jeg prøve og mange mange tak for rådet.... jeg må indrømme at jeg tvivler på det vil virke da jeg føler der er for mange indikationer ( for mig at se ) på at det er styreprogrammet ....
Ja... vil også have nyt grafik kort...( helst radeon 8500 *GG* )og lydkort ...og processor ... og en bedre brænder men det er jo ret dyrt at følge med.... det ene tager det andet og hvad hjælper et kæmpe grafikkort og så 733 mhz ???  så kan man jo blive ved... tror jeg vil fortsætte i ½ års tid endnu sådan her og så se mig om efter noget helt nyt , så er alt også blevet lidt billigere...;)
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2002 - 04:45 #7
Jeg tror vi, her på eksperten, ville have hørt det, hvis XP havde voldsomme problemer med eks. Compaq\'s - oftest skyldes problemer som du nævner ganske enkelt fejlinstallationer, eller manglende driverupgrades.

Tro mig - du kan bruge resten af dit liv på at vente på at computerhardware bliver billigere - det du vil have bliver bare *aldrig* billigere. :)
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 04:46 #8
Så sandt så sandt...*GGGGGG*
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 04:51 #9
Men jeg har skam formateret helt og aldeles 2 gange nu ( 1 gang kørte jeg den nemlig oven på 98...og det var nok ikke for smart )
jeg har som sagt opdateret alle drivere tilgængeligt.... har hentet patches og opdateringer til programmer mv. jeg kan jo snart ikke gøre mere.....
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2002 - 04:53 #10
Har du prøvet BIOS-løsningen? Og opgraderet dine bundkortsdrivere/chipset? Specielt nVidia\'s grafikdrivere har der vist været lidt sjov med - prøvet flere forskellige?
Er det ofte under stort work-load at computeren rebooter? Måske bliver den for varm. Prøv at fjerne siderne og lade den køre uden dem.
Avatar billede kapla Nybegynder
17. januar 2002 - 11:57 #11
Får du nogen BSOD, prøv evt. at slå automatisk genstart fra.
Avatar billede atlohn Nybegynder
17. januar 2002 - 12:03 #12
Hej jeg har nøjagtigtig samme problemer som lottedn, lige midt i et spil lukker Xp ned. Jeg kan heller ikke forstå at man sender et styreprogram på gaden når der ikke er drivere og andet der kan køre sammen med skidtet, jeg har lige købt nyt bundkort - microstar K7t266A pro2-ru. + xp1500 plus cpu og lever også iu håbet om at man får taget sig sammen og laver pathces o.a så det ligesom virker.
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 17:57 #13
Jeg vil prøve med bios.... er først lige kommet hjem, skal nu affodre familien og er derfor ikke kommet så langt endnu .... skal nok give besked....:)

Hvor slår jeg aut. genstart fra henne ??? og vil det ikke bare bevirke at den går kold istedet ????
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 17:59 #14
Hvor fedt Atlohn ( altså ikke at du har problemer som sådan...*G* ) , men IKKE at være alene med det.....
Avatar billede kapla Nybegynder
17. januar 2002 - 18:00 #15
Denne computer - Egenskaber - avanceret - Start og genoprettelse - Indstillinger, prøv så at skrive fejlmeddelsen hvis der kommer nogen.
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2002 - 22:35 #16
atlohn : Det er ikke MS\' job at udvikle drivere, men derimod producenterne. Hvis MS skulle vente på at der var nye drivere til alt, så ville du aldrig se et nyt styresystem på gaden.

Jeg har svært ved at forstå hvordan der kan være så mange problemer med det, men OK, jeg har ikke haft nogen problemer selv, såeh :)
Avatar billede ahave Nybegynder
17. januar 2002 - 23:38 #17
Jeg har haft den danske version installeret i en måned i december og den engelske i 4mdr. sep-november og den er installeret igen netop på grund af ustabilitet. Den engelske kører dog lige så upåklageligt som Win2K.
Avatar billede lottedn Nybegynder
18. januar 2002 - 20:30 #18
Så det du siger er at det er den Danske version den er gal med ???

Nej jeg ved skam da godt at det ikke er ms job at udvikle drivere... men at de forskellige producenter ikke har gjort det er jo et problem for mig i forb. med xpo....ikke ????

Nå nu vil jeg til og kikke på bios ... så skriver jeg tilb. om det hjalp.... ;)

Tak alle... for hjælp/kommentar
Avatar billede lottedn Nybegynder
18. januar 2002 - 21:47 #19
Mine bios er allerede på default såeee det var altså ikke det.....
Avatar billede lottedn Nybegynder
24. januar 2003 - 11:51 #20
Duer ikke ha´ have dette spørgsmål flydende mere...