Avatar billede henriik Nybegynder
28. april 2000 - 21:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Det bedste hjemmeside program ?

Jeg vil gerne lave en god hjemmeside, men har kun energi til at sætte mig ind i et program. Jeg vil derfor gerne vælge det rigtige første gang. Jeg har forsøgt mig lidt med frontpage, men har fået at vide at det ikke er særlligt godt. Jeg har rimeligt computer flair, men er ikke nogen ørn på nettet.
Jeg håber i har nogle forslag.
Avatar billede steffen Nybegynder
28. april 2000 - 21:57 #1
Jeg synes det lyder som om du kunne have glæde af:

Stones Web Writer, som kan hentes fra http://www.webwriter.dk/
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2000 - 21:58 #2
HVAD?? Hvem har sagt at FrontPage ikke er godt?? Det er det bedste!! Det kan være at han/hun har ment FrontPage Express!

Frontpage kan det hele: Frames, JAVA, Kodning - ALT!!!

Kan godt anbefales!!

--
Philip
http://www.fun4you.dk
Avatar billede snipper Nybegynder
28. april 2000 - 21:59 #3
Steffen's tip lyder vældigt fornuftigt.

Jeg har selv haft stor glæde af Stone's Webwriter ;-)
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
28. april 2000 - 22:11 #4
MS Notepad ved man sgu hvad er :)
Avatar billede spacey Nybegynder
28. april 2000 - 22:24 #5
Tjahh, det kommer jo an på hvad du vil!

Hvis du gider at lære HTML er Stones eller Homesite blandt de bedste, du kan læse en guide til html programmering på http://start.at/hylke

Hvis du derimod ikke gider lære HTML er Macromedias dreamweaver klart den bedste, den laver en fin og fornuftig HTML kode bag, og alle browsere kan se det man laver med den.

Og med frontpage kan jeg kun give din kilde ret, det er ikke ret fedt!

Det laver fejl i programmeringen, og laver en masse spildkode så din side bliver langsommere.

Mvh. Jens - Homesite og Interdev fanatiker.
Avatar billede prodic Mester
29. april 2000 - 10:53 #6
Bare lige en kort kommentar...er Adode's GoLive helt glemt i den her sammenhæng. Det bliver vel ikke meget nemmere end drag&drop. Og jeg har ikke set den lave nogle seriøse fejl endnu(ihvertfald nogen jeg ikke selv var skyld i)

Men det er en kostbar affære.

Men kombiner Dreamweaver, GoLive og det nye InDesign, så skulle du være ret sikker på at få lavet noget der er godt.

Men et godt råd : Find noget information om HTML. Og lær noget af det, så forstår du bedre hvad der foregår "bagved" programmet, du engang får valgt. Og når du så har lært programmet at kende...tjaaa så er NotePad nok det bedste program der findes.
Avatar billede bubby Nybegynder
29. april 2000 - 17:04 #7
hvis jeg lige må...
et af de letteste progs er adobe pagemill 3.0
så kommer adobe golive 4.0 som er rimelig avanceret og kan en masse
så kommer dreamweaver som kan en masse som jeg har fået anbefalet mange gange... men jeg fortrækker nu pagemille og golive!
Avatar billede design Nybegynder
29. april 2000 - 19:57 #8
Plasticprogrammer såsom adobes og microsofts stinker. Jeg er enig med maínframe.subnet, Notepad rules, men personligt foretrækker jeg homesite, og forsøger at gøre det til en dyd at skrive min kode på konsekvent måde, og så gøre god brug af lokal/global search/replace. Genbrug er fedt, så kan man holde ordentlig timeløn.
Glem drag/drop, medmindre du vil arbejde for adobe/microsoft/andre.
Avatar billede smiske Nybegynder
29. april 2000 - 21:20 #9
Hvis du kun har energi til at sætte dig ind i et program anbefaler jeg (som amatør webdesigner) helt klart Frontpage 2000, det er uhyggeligt nemt at sætte sig ind i. Af andre gode programmer kan nævnes : 1)Homesite og 2)Dreamweaver.  Hvert program har sine styrker og svagheder, men som sagt, Frontpage 2000 er det oplagte valg til dig, det kan alt hvad du har brug for og du kan evt. få en guide der hjælper dig trin for trin.  Frontapge 2000 ligge i Office pakken (skulle du eller en af dine bekendte have den).  Held og lykke med hjemmesiden :o)
Avatar billede lafemme Nybegynder
26. maj 2000 - 14:10 #10
GoLive og en notesbog så kører man. FrontPage når ikke GolIve til sokkeholderne.