Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. januar 2002 - 22:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

TDC ADSL 5 Email adresser

Hej idag fik vi endelig ADSL problemet er at vi er 3 i husstanden der gerne ville have hver sin mail (på 3 computere) med hver sin adresse og password... Hvordan gør man det... fordi hvis du sender en mail til en af de andre computere i husten modtages den på alle 3 (den første der logger på og modtager den)

Hvordan skal jeg gøre det??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. januar 2002 - 22:50 #1
opret forskellige brugere af Windows, så kan hver have sin helt egen profil, og dermed sin egen mailboks
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2002 - 22:54 #2
Hjælper ikke fordi alle 5 mailadresser bare er alias\'er, og derfor modtages ved hjælp af samme konti/brugernr/password!

Eneste løsning er at oprette ekstra gratis webmail, til de 2 andre pc\'ere!

Ved det af erfaring!
Sorry :-)

popsy
Avatar billede jefa Nybegynder
16. januar 2002 - 22:58 #3
Alternativ er at oprette regler for modtagelse på hver maskine.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. januar 2002 - 23:07 #4
hvordan det... findes der gratis pop3 mails i danmark??
16. januar 2002 - 23:11 #5
Jeg kender personlig ikke nogen gratis pop3 mail services i danmark - men hvis du anvender outlook ekspress så er der en indbygget mulighed for en Hotmail - hvilket nok er løsningen.
Avatar billede jefa Nybegynder
16. januar 2002 - 23:14 #6
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2002 - 23:44 #7
Opasia webmail.
http://www.onlinereg.dk/registrering/velkommen.cgi?CDID2=o_basis
Du opretter bare en gratis netbasis pr person. Virker måske suspekt, men dette er hvad TDC\'s supportere anbefalede mig, da jeg sad med problemet!

popsy
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2002 - 23:46 #8
dreamweaver_-_the_goth> Hotmail er absolut ikke løsningen, eftersom den er utrolig langsom og ustabil i Outlook Express, desuden efterhånden den mest spammede mailtjeneste i verden :-(

popsy
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. januar 2002 - 23:48 #9
hvor mange mb kan det være på
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. januar 2002 - 23:49 #10
mailme.dk ser ud til at være god
Avatar billede vaase Nybegynder
17. januar 2002 - 00:00 #11
Et gratis netbasis abb. er ikke løsningen da det forudsætter at man bruger opkald via modem, da TDC forlanger der skal være aktivitet, dette er nyt, jeg tror det er ca. 1 gang i mdr. de forlanger.
Avatar billede popsy Novice
17. januar 2002 - 00:51 #12
vaase> Aktivitet betyder bare at mailkontoen skal være i brug, og det er den når den bruges som pop3!!!!

Dette er hvad TDC\'s supportere anbefaler når man opretter ADSL, og skal bruge seperate mailkonti!!!

Har selv siddet i situationen, men det har du ånebart ikke? Bruger nu mine 2 netbasis abb på 4 måned, uden på noget tidspunkt at have ringet op, da jeg selv har ADSL.
Det siger jo sig selv at de vil slette konti, der ikke har nogen aktivitet, men såfremt de forlangte at man skulle anvende et gratis abb, og dermed blive afkrævet penge, så ville det jo ikke være gratis alligevel, og dermed en klar overtrædelse af markedsføringsloven!

Netbasis er den mest praktiske løsning!

popsy
Avatar billede popsy Novice
17. januar 2002 - 00:51 #13
ånebart = åbenbart :-)
Avatar billede jefa Nybegynder
17. januar 2002 - 09:26 #14
morten2000> postkassens størrelse er på 20 mb
Avatar billede vaase Nybegynder
17. januar 2002 - 19:34 #15
popsy> det er ikke korrekt, grunden er at os der er gået fra modem til adsl har fået nyt abb. nemlig opasia som følger med adsl, jeg har netop stået i situationen hos en jeg kender, som har fået en mail ang. aktivitet, han hentede ikke længere via modem og de skrev at hvis der ikke var aktivitet (brug af telefon linie) ville kontoen blive lukket.
Opasia abb. er ikke gratis.
Avatar billede popsy Novice
17. januar 2002 - 22:30 #16
vaase> Giver ingen mening det du siger, der følger ingen Opasia abb. med TDC Bredbånd/ADSL.
Og uanset om der gjorde, har det intet med dette sp. at gøre, eftersom det jeg anbefaler er at oprette et yderligere gratis abb. udelukkende til mailbrug! Den aktivitet der kræves, er også inddækket ved at anvende den konto som pop3, og ikke ringe op gennem den!

Forklar venligst hvad du mener, og også gerne hvilken relevans det har for om man opretter en gratis netbasis aftale?

Det ser jo mærkeligt ud at jeg på 4 måned benytter 2 af nævnte Netbasis konti, sammen med min adsl forbindelse, uden på noget tidspunkt at have ringet op gennem et modem :-)

Det du taler om er at bibeholde et gammelt abb. og det er der på ingen måde tale om her. Hvis du giver dig tid til at læse spørgsmålet grundigt, vil du sikkert straks kunne se at der her er tale om en evt. nyoprettelse af en konto, til brug for mail!

Uanset hvilke påstande du fremfører, står det 100% fast at min metode fungerer, og desuden bliver anbefalet af TDC\'s supportere.

Det står selvfølgelig morten_2000 frit for selv at vælge hvilken løsning han foretrækker, men det du giver ham, er desværre ukvalificeret og dårlig rådgivning!

popsy

(Beklager de hårde ord, men dette sp. kunne lige så godt dreje sig om min forbindelse/mail for 4 måneder siden, og de råd jeg fik dengang virkede, og virker stadig!)
Avatar billede jefa Nybegynder
18. januar 2002 - 08:53 #17
Takker...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
18. januar 2002 - 09:00 #18
www.coolnames.dk tilbyder gratis pop3 mail ...

ellers kunne du jo sætte din egen mail-server op nu du alligevel har ADSL og altid er på ...
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
27. januar 2002 - 00:52 #19
kunne du jo sætte din egen mail-server op nu du alligevel har ADSL og altid er på ...
hvordan gør man det??