Avatar billede addy Nybegynder
16. januar 2002 - 22:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Graffikkort køb.

Hej,
hvilket af følgende skal jeg købe?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364597976
elller:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617926

Geforce 3 lige ud, skulle da være bedre end TI200 ik\'?
Men er Ramdac\'en ikke lavere der?
Hvad er bedst og hvor meget bedre?

*/ Addy
Avatar billede rostved17 Nybegynder
16. januar 2002 - 22:45 #1
G3 Ti200 er da bedre end G3??
Avatar billede addy Nybegynder
16. januar 2002 - 22:52 #2
Så har jeg misforstået noget -
http://www6.tomshardware.com/graphic/01q4/011218/geforce-ti-21.html#giants

Rækkefølgen er da: Geforce3 TI200, Geforce3 og Geforce3 TI500.
Ligesom Geforce2 MX

Ik\'?!

*/ Addy
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 22:52 #3
Jo, hastighedsmæssigt ligger GeForce3 højere end GeForce3 Ti200, men det er ik\' meget.

Jeg ved godt det her ikke direkte er hvad du spørger om, men kig alligevel på denne her diskussion. Jeg har også et Xpertvision Radeon 8500 og kan kun anbefale det:

http://www.eksperten.dk/spm/159207

....og tilbage til sprøgsmålet...
GeForce3 Ti200 er bedre fordi det nogen gange uden problemer kan overclockes til næsten GeForce3 Ti500 hastigheder eller derover...Desuden bliver hverken GeForce3, GF3 Ti200 og GF3 Ti500 produceret mere da GeForce4 er på vej....
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 22:54 #4
Jeg synes ud fra dem du har valgt at ville købe, ville jeg nok vælge Daytona kortet.
Avatar billede addy Nybegynder
16. januar 2002 - 22:55 #5
Hvordan overclocker man et grafikkort? - kort svar!

*/ Addy
Point om lidt!
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 22:59 #6
Man bruger en .reg fil til Detonator Driverne, der hedder Coolbits.reg, der kommer derefter en Core og Memory slider frem i driverne.
Jeg har dessværre ikke noget link, da jeg ikke lige kan finde den side jeg ved det er på.
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 23:01 #7
Det man så gør, når man praktisk overclocker er at man forhøjer først Core frekvnesen 5-10MHz af gange, når der så bliver problemer (grafike fejl) går man 1-2MHz tilbage af gangen, når man så har fået stillet max Core frekvens, begynder man at overclocke RAM\'en på samme måde...
Avatar billede addy Nybegynder
16. januar 2002 - 23:03 #8
Og hvor lang tid går der så før at man skal ud og anskaffe sig et nyt grafikkort fordi at det gamle er gået op i røg?

Sagt på en anden måde - Er det ikke herre farligt???

*/ Addy
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 23:08 #9
Man behøver jo ikke overclocke...
Jeg har aldrig haft brug for at overclcoke, jeg har kun gjort det for at se hvor meget mit grafikkort maximalt kan yde...Jeg har altid kørt mine grafikkort ved default hastighed...
Avatar billede addy Nybegynder
16. januar 2002 - 23:11 #10
Super! Tak!
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 23:13 #11
Velbekomme....