Avatar billede minimand Nybegynder
28. april 2000 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linux på dansk

Hej

Er der nogen, der ved hvornår linux kommer i en dansk version?
Hvad gør man, når man gerne vil spille computerspil f.eks halflife, unreal, quake 1+2 (ved godt at quake3 findes til linux), duke3d og den slags.
Findes der en dosdel i linux eller skal man installere dos6.22 inden linux.
Fra hvilken version kan linux køre på FAT16 og FAT32.

Hilsen Poul
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. april 2000 - 10:22 #1
Linux kommer i den forstand aldrig i en dansk version... Hvis du hentyder til at benytte dansk tegnsæt, har du altid kunne det! (Det skal bare sættes op...mener det er keyboard charset: DK-Latin1)
Quake2 er der lavet en Launcher til, så du uden problemer kan køre det under Linux...
Resten af dem (Halflife og Unreal er mig bekendt rene Windoze spil ?) får du nok store problemer med at få til at køre med mindre du smider en mindre formue i VMWare, som gør at du kan installere Windoze (og andre OS'er) under Linux...
Når du installerer Linux vil der i de fleste distributioner være en DOS emulator (DOSEmu) med, som du kan vælge at installere... Derved har du en "DOSdel" i Linux... Hvis du vil installere DOS6.22 fra Linux, skal du også bruge VMWare...
FAT32 blev vist understøttet fra omkring kernel 2.0
FAT16 har været understøttet meget længe...

Jeg vil dog lige tilføje, at hvis du bruger din maskine til at spille på, er der ingen grund til at skifte til Linux endnu, da du kun vil få problemer med de fleste spil...
Jeg kører selv dual boot W95/Linux... Linux til seriøst arbejde og Wintendo95 til spil!
Avatar billede minimand Nybegynder
03. maj 2000 - 06:37 #2
Jeg har ellers hørt den skulle kommer i dansk version engang. Men hvornår ved jeg ikke.
Avatar billede jepper Nybegynder
05. maj 2000 - 20:19 #3
tigerdyr>> jeg har fint kørt Unreal Tournament under Linux.
Faktisk mener jeg at det kører bedre under linux end windoz.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. maj 2000 - 20:42 #4
>> minimand, hvad mener du HELT PRÆCIST med dansk version ??
Linux understøtter allerede (og har længe gjort det) dansk tegnsæt osv., KDE og/eller Gnome fås med dansketekster...
Det er vel det man kan betegne som en "dansk version", eller hvad ?
Avatar billede m_abs Nybegynder
24. oktober 2000 - 02:30 #5
jepper  >> Kan man hente Unreal Tournament linux linux. I så fald, hvad kræver det?
Avatar billede jepper Nybegynder
24. oktober 2000 - 12:15 #6
mabs >> her er nogle links:

http://openut.sourceforge.net : generel information og kildekode til dele af UT

http://www.lokigames.com/products/ut/ : nyeste version af UT

http://www.abfackeln.com/info/ut-installer.html : hvis du vil sætte en UT server op på Linux

PS. Du skal i forvejen have Unreal Tournament CD\'en for at kunne installere det.
Avatar billede akesson Nybegynder
20. november 2004 - 19:15 #7
Dappix er en Dansk version af distributionen Knoppix (Linux) og du kan bruge WINE til at spille de spil som du har til Windows....
Avatar billede akesson Nybegynder
20. november 2004 - 19:16 #8
Du kan hente den fra min hjemmeside www.freewebtown.com/dappix