Avatar billede wip Nybegynder
16. januar 2002 - 21:44 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Mangler gl. DOS program

Jeg søger navnet på et gl. \"dos-Windows program som dels kunne formaterer disketter til 1,44 + 1,6? + 1,7? og desuden kunne den lave et nyt spor 0 på en harddisk (over 512mb) programmet kunne flere ting som jeg ikke husker, men det kunne ligge på 1 diskette og navnet husker jeg ikke.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. januar 2002 - 21:45 #1
Norton Commander???
Avatar billede djernaes Nybegynder
16. januar 2002 - 21:47 #2
Nope...
Avatar billede rohr Nybegynder
16. januar 2002 - 21:48 #3
Ja gode gamle Norton Commander, men du kan oxo bruge Win Commander en efterligning lavet af Microsoft. Norton Commander er d første OS jeg nogensinde kørte med, og d r det mest stabile jeg nogensinde har kørt med og det kan køre sammen med Win XX
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. januar 2002 - 21:52 #4
Ja Norton Commander er og bliver det mest stabile der nogen sinde er lavet af OS\'er....
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2002 - 22:12 #5
æhm norton commander har da aldrig været et OS ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. januar 2002 - 22:14 #6
nope, men har virket som OS hos mange......
eller standart menu/opstartsprogram om du vil...
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. januar 2002 - 01:23 #7
MS-DOS\'s Format kommando klarer en del formater:

Formats a disk for use with MS-DOS.

FORMAT drive: [/V[:label]] [/Q] [/F:size] [/B | /S] [/C]
FORMAT drive: [/V[:label]] [/Q] [/T:tracks /N:sectors] [/B | /S] [/C]
FORMAT drive: [/V[:label]] [/Q] [/1] [/4] [/B | /S] [/C]
FORMAT drive: [/Q] [/1] [/4] [/8] [/B | /S] [/C]

/V[:label]  Specifies the volume label.
/Q Performs a quick format.
/F:size Specifies the size of the floppy disk to format (such as 160, 180, 320, 360, 720, 1.2, 1.44, 2.88).
/B  Allocates space on the formatted disk for system files.
/S Copies system files to the formatted disk.
/T:tracks Specifies the number of tracks per disk side.
/N:sectors Specifies the number of sectors per track.
/1 Formats a single side of a floppy disk.
/4 Formats a 5.25-inch 360K floppy disk in a high-density drive.
/8 Formats eight sectors per track.
/C Tests clusters that are currently marked \"bad.\"

EXAMPLES

When using the format command remember all information the drive you wish to format will be completely erased.

format a: - Would erase all the contents off a disk. Commonly used on a diskette that has not been formatted or a disk you wish to erase.

format a: /q - Quickly erases all the contents of a disk. Commonly used to quickly erase all information on the diskette.

Avatar billede grinderslev Praktikant
17. januar 2002 - 01:27 #8
Kan huske at have brugt en der hed Q-format, men jeg har ingen URL.
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. januar 2002 - 01:31 #9
Her ligger et program som hedder 2M :http://dosware.nfo.sk/disk.htm
Jeg kender det ikke, men det lyder lovende.
Avatar billede wip Nybegynder
18. januar 2002 - 06:56 #10
Det er ikke et Norton, og den havde flere funktioner, bla.a. kunne jeg formaterer alm. disketter i flere str. 1,44 1,6? og 1,7? - og når den formaterede disketter kom der en rød streg og derefter en grøn streg når den tjekkede