Avatar billede lottedn Nybegynder
16. januar 2002 - 21:44 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

kvitteringer

Godt nytår alle....:)

Kan man indstille outlock til at regulært tvinge modtagere til at sende kvitteringer for åbnet mail ??? Hvis nej, kan man så hente et program som kan det eller lignende ????
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. januar 2002 - 21:46 #1
Du kan i indstillinger sætte outlook til at anmode kvitering for læsning HVER gang du sender en e-mail..

Du kan ikke tvinge modtageren til at svare ja på kviteringerne..
Modtageren vælger jo at sige ja eller nej til at afsende kvitering...
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. januar 2002 - 21:52 #2
ja, og netop af den grund spørger jeg om man på nogen måde kan tvinge til aflevering af kvittering.... evt. ved at hente andet program el.
Avatar billede hojben Novice
16. januar 2002 - 21:53 #3
hvis modtageren har outlook express får du svar automatisk. har modtageren outlook version XX alt andet end outlook express så kan modtageren afvise at gi dig svar..
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. januar 2002 - 22:00 #4
Er der INTET jeg kan gøre ved det ???????
Det er en lang forklaring hvorfor vi har brug for denne mulighed netop nu, men det er meget vigtigt..!!
Da vi taler om et sekretæriat vil jeg tro at de ikke benytter alm. outlock express
Avatar billede hojben Novice
16. januar 2002 - 22:03 #5
-alm. outlook kan indstilles til ikke at gi svar.. men er pr default sat til t spørge brugeren om denne vil sende kvittering
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. januar 2002 - 22:05 #6
du kan som sagt kun bede om kvitering hos modtageren, og ikke gøre det til et must at få det... Du kan selv indstille dijn mail-client til at sende kvitering når der bedes/anmodes om det!!!!!11
Avatar billede riversen Nybegynder
16. januar 2002 - 22:06 #7
hojben...det er lige omvendt...

og er klienten ikke ms, så sker der måske slet ingen ting mht. kvittering.
Avatar billede hojben Novice
16. januar 2002 - 22:12 #8
oe = automatisk retursvar
alm. outlook = mulighed har afvisning af retursvar
Avatar billede riversen Nybegynder
16. januar 2002 - 22:14 #9
jeg siger stadig omvendt...
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. januar 2002 - 22:51 #10
Jeg er klar over at jeg muligvis er nød til at bøje mig, men det er sq svært at tro på at i denne hacker-virus-alt-er-muligt tid ikke kan lade sig gøre at få tilsendt besked om hvornår en simpel mail er læst.... og at den i det hele taget er læst uden at modtageren kan afvise overstående.....
så i første omgang hæver jeg betaling på spørgsmålet...
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2002 - 06:49 #11
lottedn: selvfølgelig kan det lade sig gøre...det kan alt vel næsten...spørgsmålet er bare hvordan...pt. har jeg ikke kendskab til sådanne småprogrammer eller cracks, og selvom jeg havde ville jeg ikke fortælle nogen herinde om det, da jeg ikke selv har lyst til at folk skulle kunne få kvitteringer uden jeg ved det.

Avatar billede mile Juniormester
17. januar 2002 - 11:24 #12
Hmm - uanset kan man alligevel undgå det, ved at trække en mail ud på skrivebordet og åbne den derfra. Så vil der ikke blive afsendt kvittering, men det er da heldigvis de færreste der ved det, indtil nu :-)
Avatar billede kwo Nybegynder
17. januar 2002 - 11:39 #13
Jeg tvivler stærkt på at du kan finde et program der kan gøre dette.

Du kan nok finde et der giver besked når mailen er modtaget, men læst, nej.

For hvad hvis modtageren har lukket internetforbindelsen efter modtagelse? Hvordan skulle du så få besked om den er læst?
Avatar billede lottedn Nybegynder
17. januar 2002 - 17:53 #14
Hvad private breve angår kan jeg til en vis grad forstå at man ikke ønsker at blive tvunget til at afgive kvittering... dette handler dog ikke om noget privat , men er iforbindelse med noget bestyrelses arbejde hvor vi bliver manipuleret rundt med konstandt af vores sekretæriat som af uvisse årsager har sat det som nr. 1 på dagsordenen at få vores bestyrelse ned med nakken... bla. ved at trække alt i langdrag... og da vi i mange situationer er mere el. mindre afhængig af e-mail ( som de venter flere dage med at \"åbne officelt\" ) ville det være en absolut god ting for os at kunne følge med/bevise hvornår hvad er blevet modtaget/læst.

Hvad privat mail angår så har vi jo gennem posten mulighed for at sende anbefalet og dermed afkræve kvittering og jeg føler da derfor også at den mulighed burde være åben mht. e-mail eftersom at hvad vi afsender derigennem ofte er af samme vigtighed...
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2002 - 18:09 #15
kan jeg godt se...

bruger selv tit kvitteringer på arbejde..så gælder undskyldning...\"jeg har ikke læst din mail\" ikke længere...hehe

men der kører vi jo på samme server, ens klienter etc., så det e rnoget nemmere at styre.
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
18. januar 2002 - 12:54 #16
Jeg skal ikke sige med 100% sikkerhed om dette kan lade sig gøre, men jeg kann sige 100% sikkert at det ikke er lovligt.
Det er ikke noget program der kan tvinge alle email klienter til at give kvittering, t.v.s. din eneste mulighed bliver at få sent en virus (trojansk hest) til modtageren, eller at hacke dig på dens computer ...
Sorry!
Avatar billede lottedn Nybegynder
18. januar 2002 - 21:41 #17
Og det hverken kan eller vil jeg ( hacke/virus ) ØV!!

Jeg lukker dermed spørgsmålet ned og takker ydmygt for alle svarene, selv om de ikke var hvad jeg håbede...

Lottedn