Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
16. januar 2002 - 21:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

trådløst netværk: rækkevidde

Kan man få en sender som kan sende 2 km, eller er det ikke muligt. Det skal bruges til at dele en internetforbindelse¨, men dem jeg har set på kan kun række 600m
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 21:20 #1
Hvis du skal dele en internet forbindelse trådløst over 2 km er det noget der kommer til at koste $$$$!
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
16. januar 2002 - 21:39 #2
2km må betegnes som umuligt i øjeblikket... De 600m, som reklameres med, er under ekstremt gunstige forhold. Efter en ganske kort distance falder signalets kvalitet så meget, at det går ud over båndbredde.
Jeg har eksperimenteret med trådløst netværk. Det rakte langt under 100m.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
16. januar 2002 - 21:39 #3
Lille tilføjelse til første sætning: I hvert fald, hvis det skal kunne købes for menneskepenge ;-)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 21:51 #4
brosnjikov -> jeg vil tro man godt kunne lave et system med noget satelit agtigt noget, men $$$!
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
16. januar 2002 - 22:03 #5
3rdpixel.hove> Derfor kommentaren
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 22:20 #6
nåååh, havde overset det med menneskepenge :)
Avatar billede futskii Nybegynder
17. januar 2002 - 00:21 #7
Det kan godt lade sig gøre at få det til at række halvanden kilometer hvis man har en retningsbestem antenne på, hvis man bare har en \"normal\" antenne på som ikke er retnigsbestemt kan det nok ikke lade sig gøre, men det ved jeg ikke da jeg selv har en retnigsbestemt på. Og selv om at vejret ikke er så godt virker det stadigt.
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
17. januar 2002 - 10:57 #8
ok, tak for svarene, jeg accepterer futskii og brosnjikov, da de er de eneste som har \"svaret\" og ikke blot kommet med en kommentar
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
17. januar 2002 - 16:16 #9
Takker for point ;-)