Avatar billede thk_ Nybegynder
16. januar 2002 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fifa 2002 og Netexpress

Hejsa

jeg beklager hvis det er forkerte kategori jeg er havnet i, men jeg syntes at den svarede bedst til problemet....
Jeg forsøger at spille Fifa 2002 over nettet med en kammerat.
Han sidder på en Stofa linie som han har spillet med andre på før.
Jeg sidder på en TDC netexpress med en speedstream router.
Jeg kan hverken hoste eller connecte til hans maskine, og jeg har prøvet at slå Firewall fra.
Så nu mistænker jeg routeren for at være problemet!
Jeg har været inde på dsl-faq.dk og tilføjet dem der hedder Directx til min router, men det hjalp ikke lige umiddelbart!!
Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 20:59 #1
du skal ind og åbne nogle porte i din router! jeg prøver lige at finde ud af hvilke!
Avatar billede tumebone Nybegynder
16. januar 2002 - 21:00 #2
noget at gøre med vilke porte der er åpne!!
ved vilke porte der er åpne???
på routeren
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 21:06 #3
i 2001 skal følgende porte åbnes:
2048 tcp
2048 udp
Avatar billede thk_ Nybegynder
16. januar 2002 - 21:24 #4
Hejsa

Jeg har prøvet at åbne port 2048.
Når jeg åbner en port, skal der så stå tcp og pdp i samme \"profil\", ellers skal jeg (som jeg har gjort) oprette to profiler, en med 2x tcp 2048
og en med 2x udp 2048!
Jeg er lidt grøn i det her router sjov...;)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
16. januar 2002 - 21:26 #5
jeg ville oprette 2 hvis jeg var dig! så er du ihvertfald helt sikker på at de er åbne!
Avatar billede thk_ Nybegynder
16. januar 2002 - 21:31 #6
okay, nu har jeg prøvet alle tre muligheder, og det virker stadig ikke....:(

Flere forslag er velkomne
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. januar 2002 - 22:53 #7
Du kan gøre det at du fjerne routeren og ringer op med netkortet!

Her kan du finde programmer og en guide! RASPPPOE har jeg selv prøvet og det virker i hvert fald!
http://www.dsl-faq.dk/

Avatar billede thk_ Nybegynder
17. januar 2002 - 19:41 #8
Hejsa

Nu virker det endelig.
Det tog bare lidt over 10 minutter før den fandt den anden pc....

@zyphon
Jeg nåede ikke at prøve det du foreslog, men den er lagt i huskebogen ;)
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. januar 2002 - 23:50 #9
Oki! :o)