Avatar billede peterkopi Nybegynder
16. januar 2002 - 19:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Implemenetering af et antal APS-scripts og -funktioner på eksisterende site

Site: www.peterogdeandrekopier.dk
Genre/stil: kopirock, Gasolin\'
OPGAVE: Tilretning og implemenetering af et antal APS-scripts og -funktioner på eksisterende site
BUDGET: ca. 3.000,- + moms

Vores site har holdt \"ferie\" for længe. Projektet med at lave hele html-sitet om til et dynamisk, ASP-baseret site, er næsten gået død, fordi undertegnede har haft for mange andre ting om ørerne.
Derfor mangler jeg 1 eller flere freelancere til at tage sig af denne programmeringsmæssige opdatering af sitet.
Interesserede kan se det helt gamle index.htm her:
http://www.peterogdeandrekopier.dk/gl_sider/forsiden.htm
Siden indeholder nogle ting som helt skal udelades eller i hvert fald ændres/forbedres.

I DAG SER SIDERNE NÆSTEN SÅDAN UD:
Jeg lister lige alle linkene på http://www.peterogdeandrekopier.dk/gl_sider/forsiden.htm og kommenterer ud for hvert link:
MENU til venstre:
KONCERTER
NYHEDER
BANDET
KONTAKT
GÆSTEBOG
- skal IKKE længere være placeret der. Se venligst forklaringerne i det følgende!
MENUPUNKTER i den midterste spalte/tabelkolonne:
I denne spalte var alle punkterne fra \"MENU\" til venstre som beskrevet ovenfor linket igen og beskrevet kort og fyndigt. De sider der henvises til skal erstattes af nye .asp sider.
1. Koncertlisten http://www.peterogdeandrekopier.dk/koncerter/koncertlisten.htm Udgår helt p.g.a. .asp kalenderen!
2. Koncertarkivet http://www.peterogdeandrekopier.dk/koncerter/koncertarkiv/index.htm Udgår som selvstændig enhed. Men på selve koncertkalenderen som vist nederst t.h. på http://www.peterogdeandrekopier.dk/gl_index.htm er der et link til \"Arkiv\". Om dette link skal åbne en helt ny side eller blot vises i en anden frame - that\'s up to you! Måske skal \"Arkivet\" bare åbne i en lille pop-up (stay-on-top?) hvor evt. valgte gamle koncerter så vises i MAIN? (Databasen er ikke helt opdateret; der er jobs for 1993 og for hele 2001 - jeg opdaterer off-line hen ad vejen!)
3. Nyhederne http://www.peterogdeandrekopier.dk/news/index.htm - Her skal jeg have lagt alle nyheder i en Access97 database. På den nye side I skal lave -> /news/index.asp skal alle nyhederne stå kronologisk med de nyeste øverst. Der skal vises 5-10 pr. Nyheder side med 100 karakterer af selve nyhedsteksten. Basen skal her bestå af a)ID, b)dato - IKKE klokkeslæt! - c)overskrift, d)nyhed, e)foto el. illustration f)billedtekst/-beskrivelse og g) skrevet af {navn som mailto:link}. Ved at følge et link kommer læseren ind på en ny side, hvor alle disse elementer er sat op i MAIN-tabellen.
4. DET NYE http://pmt/pr/new_prpict.htm er bare det nye pressefoto, i dag kaldet http://www.peterogdeandrekopier.dk/pr/Download/PODAK%20PRFOTO2001.jpg Dette link behøver kun være der, hvis vi fx vælger at placere vores aktuelle pressebillede på forsiden - og det gør vi jo nok! Ellers skal der være et IKON (som jeg laver) med link til http://www.peterogdeandrekopier.dk/pr/presse2001.htm som cirka skal se ud som den gør. Det der med, at arrangøren kan logge ind dropper vi ;-) Teksten \" Andet? Kontakt os, hvis du mangler noget til din omtale af Peter & De Andre Kopier.\" skal være et link til den nye kontaktformular som er vedhæftet -> webbestilling.htm (Naturligvis kun en kladde!)
5. Musikken http://www.peterogdeandrekopier.dk/musikken/podak_repertoire.htm - skal grundlæggende NÆSTEN være den samme, dog uden
GAS PLADERNE   
Med tak for lån for covers til Henrik Gaarde Hansen - EN HYLDEST TIL DANMARKS STØRSTE ROCKBAND GENNEM TIDERNE.\"
i toppen. I stedet skal vi have en mappe /musik og siden kaldet musik.default... Der skal stå en kort intro (ca. 10-15 linjer) og siden skal indeholde disse sub-menupunkter a) Originalerne ->oversigt over Gasolin\'s biografi, b) Kopierne -> oversigt over vores biografi og c) Sætlisterne - på c) skal der være plads til en løbende afstemning à la http://www.peterogdeandrekopier.dk/musikken/gastop10.htm YDERLIGERE skal der på grundlag af en billeddatabase kunne ses en oversigt over Gasolin\'s biografi, s.s. SP/LP/CD produktion. Jeg laver basen. Udfordringen må være at kunne vise - lidt som nu på .../podak_repertoire.htm - hvilke numre vi spiller fra hvilke plader og lignende?!
6. Bandet http://www.peterogdeandrekopier.dk/bandcrew_info/index.htm - Hertil laver jeg en imagemap på basis af det aktuelle pressefoto eller lign. Der skal være 10 undersider (5 musikere, 2 crew + 2 FOH tech\'s) baseret på en helt NY endnu ikke eksisterende database. Den skal indeholde a) ID - b) Navn - c) fødselsdag -> udregning af alder =SUM skal skrives fx. (Navn) Jonas, 27 år - d) instrument - e) foto1 - f) foto2 - g) foto3 samt cirka 10 andre felter/tekstoplysninger. Foto 1 er et portræt og foto 2 og 3 er lidt større billeder fx. fra scener, bussen etc. Hvert foto skal også have en tekstbeskrivelse. Jeg laver denne database. I skal bare sætte outputtet op!
7. Kontakten http://www.peterogdeandrekopier.dk/KONTAKT/kontakt.htm Her skal der oprettes en kontaktformular. Den har jeg liggende som udkast!
8. Gæstebog http://www.peterogdeandrekopier.dk/guest/gaest_demo.htm Vores nuværende og (begge de 2) gamle skal lægges ind som 1 samlet database. Formularpunkterne skal dog være de samme som nu! Er også i tvivl om man ikke bare skulle lave en slags forum som fx. det vedhæftede. Et forum kunne så være \"Gæstebog\", et andet kunne være \"Anmeld en KOPI koncert\" og, og, og...
9. LINKS http://www.peterogdeandrekopier.dk/KONTAKT/links.htm - Denne side skal være med i hovedmenuen. Det er en kategoriseret linkoversigt med admin-del. Gæsterne kan selv prøve at tilføje links! Jeg har vedhæftet filen!
Forsiden skal for fremtiden indeholde:
 Kalender - dvs. kun selve \"kalenderbladet\" med den aktuelle måned, ligesom den ser ud her http://www.peterogdeandrekopier.dk/gl_index.htm - gerne placeret ex. yderst t.h. i en topframe. Vores logo ( http://www.peterogdeandrekopier.dkimages/podaklogoer/podak_logogrande.gif )skal også med i denne frame. Desuden må der gerne være plads til vore EGNE bannere 468x60! OBS! Bemærk, at man ikke kan se funktionen \"Forrige\" og \"Næste\" der egentlig er placeret under kalenderbladet!!! Det skal man selvfølgelig kunne se og bruge!
 ”Inviter ven” -> formular, hvor gæster kan invitere venner til aktuel(le) koncerter. Tekstfelter med ”Fra” (Navn) + (e-mail) samt til ” (Navn) + (e-mail) og tekstboks med plads til kommentar.
 Output fra kalender \"Kommende koncerter\" - Behøver ikke være placeret umiddelbart ved siden af kalenderbladet.
 Nyt output: \"Kopierne har nu spillet XXX koncerter\". Baseret på kolonnen \"koncertnummer\" i kalender.mdb
 \"Tilmeld/frameld nyhedsbrev\" - med bekræftelse. Skal hentes & pastes ;-) Har set det på activeserverpages.dk
 Billeder - tilfældigt output fra billeddatabase. 4 af de nyeste billeder + 4 tilfældigt udvalgte, ældre billeder. Databasen skal laves. Jeg har ikke rigtig kunne finde et script til et \"Gallery\" med aut. thumbs nogen steder. Dette plus den tidligere ønskede postkort-funktion er altså også op til Jer! Se ikke længere brugbart ex på en indgangsside til billeder og tilhørende opsætning af thumbnails her: http://www.peterogdeandrekopier.dk/news/UGEGAS/ugegas_front.htm. Billederne dur dog stadig :-)
 NYHEDER - Måske er det der vi skal have stående i toppen af MAIN på index med link til en kronologisk oversigt over nyheder. Se det gamle her http://www.peterogdeandrekopier.dk/news/index.htm
 \"I DAG\" Dagens oplysning - det være sig én af orkestermedlemmernes fødselsdag eller årsdagen for udgivelse af et eller andet Gasolin\' album e.l. Måske lavet med scriptet -> http://activeserverpages.dk/aspdigital/2001082901.asp
&#61623; Musiknyheder - skal placeres et godt stykke nede i højre spalte: <script src=\"http://www.1klik.dk/nyt/feed.asp?sektion=mu&antal=5&antalchr=100&font=Arial, Helvetica, sans-serif&size=1&c1=000000&c2=ffffff\"></script>


I maj i år købte jeg en ASP baseret kalender. Her ændrede jeg vores index-side til: http://www.peterogdeandrekopier.dk/gl_index.htm hvor indholdet var helt væk - til gengæld fik vi et kvart år med en velfungerende koncertkalender!
Men, never mind! Nu skal vi videre......... ->

GENERELT:
&#61623; ASP SYSTEM -> Indtil videre baseret på Access 97, som er den vers. Jeg har - endelig IKKE 2000! Vi har ikke så mange samtidige brugere, at det gør noget. Hvis vi får det engang, kan vi jo altid konvertere til MySQL e.l.
&#61623; Frameset -> I den nyeste http://www.peterogdeandrekopier.dk/gl_index.htm er der 3 frames. Jeg vil gerne reducere til 2 frames = 1 topframe og en MAIN.
&#61623; Sidestørrelse -> 100% width med en HEX baggrund. Selve sideindholdet i tabeller på ca. 700 px width. Sidehøjden afhænger af mængden af indhold.
&#61623; Spalter -> Alle sider skal bestå af en MAIN tabel med en smal spalte på hver side, dvs. en \"MAIN-template\" med 3 spalter i alt. Ved tabelbredde 700 bliver tallene ca. 130-440-130 ( - og så naturligvis med en passende cellspacing!)
&#61623; Fonte -> Der ligger et ikke helt færdig StyleSheet her: http://www.peterogdeandrekopier.dk/admin/css/main.css Nogle af H-typerne er dog for store efter min mening, men så er der jo også folk som ikke ser så godt. Jeg vil gerne køre med Font family=Arial, Helvetica, sans-serif\". Er I enige eller hvad mener I om disse ting?
&#61623; Bannere -> Som anført senere, skal vi vise vore egne bannere øverst på siderne med links til interne sider. De laves i en af de 2 foretrukne bannerstr. på vores sider = 125x125 px eller 468x60 px. De andre bannere er \"ANNONCØRER\", dvs. festivaler, partnere (andre Gasolin\' relaterede sider m.fl.) og lignende, skal have plads til enten 468x60 nederst på siderne og/eller som 125x125.
&#61623; Bannerne skal afvikles med et asp-baseret rotatorsystem Muligvis skal bannerne køre iFrame?!  Jeg har et liggende med mulighed for stat på clickrate, definition af visning, kampagneperiode etc. I kan hente et eks. her: http://www.aspcode.net/newaspcode/showquestion.php?faq=1&fldAuto=13
&#61623; Design og farver -> Jeg laver et \"sceneagtigt\" design med spotlights, genbrug, udklip, krøllet papir etc.
&#61623; Søge-, anbefal denne side- og tilføj favorit-funktioner -> I den øverste frame forestiller jeg mig, at søgefunktionen skal placeres. Det skal bare være et forholdsvis lille tekstfelt med mulighed (radiobuttons) for at vælge mellem søgning i \"Koncerter\" (database > kalender.mdb) \"Alle sider\" eller \"Hele nettet\". Søgeresultatet skal poppe op i et ikke for stort nyt vindue (højst en 1/6 skærm), samme princip som pkt. 2 neden for ved \"Koncertarkiv\".
\"Anbefal denne side\" skal ligge som fast element på ALLE sider. Jeg ved ikke om \"Tilføj favorit\" også skal ligge på alle sider eller kun på MAIN (index/default)?
&#61623; INGEN COUNTERE OG LIGNENDE!

\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'
OPGAVEN HASTER

Med venlige hilsner

Peter KOPI
webmaster, narrøv og kopifreak
\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'\'
NB! Til orientering er en del af opgaven allerede beskrevet/diskuteret på ->http://www.eksperten.dk/spm/121906 MEN OPGAVEN BLEV DESVÆRRE IKKE LØST, da vi desværre ikke kunne blive helt enige.
På SharksForum har jeg ikke fået noget som helst ud af at oprette opgaven - ikke engang et svar!!!
Avatar billede planetdb Nybegynder
16. januar 2002 - 19:27 #1
Kan det lade sig gøre, at lave dit site + funktionalit. i PHP? Hvis ja, så påtager jeg mig opgaven..

//planetdb
Avatar billede jabp Nybegynder
16. januar 2002 - 19:28 #2
Hejsa

Vi kan måske lavet det i mit firma, hvis i har lyst til det ???
Avatar billede jabp Nybegynder
16. januar 2002 - 19:34 #3
Som sagt vil jeg gerne have systemet i ASP, hvir det er noget du har brug for ??
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. januar 2002 - 19:34 #4
Jeps, det kunne jeg godt tage ind!
kontakt mig evt. på bobstar@sol.dk eller icq: 36294650 og hør om mine kvalifikationer :O)



J
Avatar billede jabp Nybegynder
16. januar 2002 - 19:34 #5
ups, jeg mener lave det i ASP
Avatar billede jabp Nybegynder
16. januar 2002 - 19:35 #6
Kontakt mig på info@mediaglobe.dk
Avatar billede cygnet Praktikant
16. januar 2002 - 19:35 #7
Hej Peter

Jeg har læst det igennem et par gange - og vil godt lave det for jer. Men et mød face-to-face ved et projekt at denne omfatning vil jeg syntes er nødvendigt.

Jeg er momsregistreret ..

Af større asp projekt kan jeg henvise til
http://www.ingermann.dk/kum - hvor alt blevet styret ved hjælp af online administration.

Men hvad siger I til jeg også går ind og giver det er seriøst opdatering i det grafiske.

Se for to  sidste grafiske projekter
http://www.bilbyendanmark.dk/nybilindex/
og
http://www.ingermann.dk/master/

Se mere om mig og referencer på
http://www.ingermann.dk/cygnet

/cygnet
Avatar billede da_nigga Nybegynder
16. januar 2002 - 19:46 #8
Jeg ville godt være interesseret i at lave det site for dig/jer...

Lyder som en spændende opgave... :)

Hvis du/i vil se mine kompetencer kan du se her : http://www.popupbob.dk/?Page=comptence

Jeg kan ydermere kontaktes på brian@popupbob.dk

Håber at høre nærmere ;)

/Brian
Avatar billede da_nigga Nybegynder
16. januar 2002 - 19:50 #9
Hov... Så liiige at jeg havde stavet forkert..

URLen til siden er selvfølgelig
http://www.popupbob.dk/?Page=competence
Avatar billede peterkopi Nybegynder
17. januar 2002 - 11:38 #10
>cygnet & da nigga: Jeg kontakter jer lige om 3 kopper kaffe og et refræn
>jabp: Jeg kontakter dig, når du har lagt nogle referencer herinde - det er jo trods alt her det sner ;-/O0O

Til ALLE: Tak til dem, der har lagt et spor i sneen, så man kan se, hvem det er man går efter. Til andre: Vil du være sikker på at komme med i runden, så læg dine referenceURL\'s her inde. PFT

GLEMTE I GÅR AT SKRIVE, at \"udbudsrunden\" her stopper fredag middag. Opgaven diskuteres over mail/telefon i weekenden og skalkunne påbegyndes i næste uge med forventet levering i løbet af 3 MAX 4 uger, dvs. FÆRDIG midt i februar, senest that is!
Avatar billede peterkopi Nybegynder
17. januar 2002 - 11:54 #11
>planetdb: Tak for tilbudet, men jeg tror vi bliver hos ASPerix & Co. *F*
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
17. januar 2002 - 13:07 #12
På vegne af mig og Da_Nigga smider jeg lige vores referencer:

Da_Nigga:
http://www.tenderlove.dk (delvist)
http://www.icommunity.dk
http://www.popupbob.dk/hybreed/
http://www.extremes.dk/

Mine:
http://www.nil.dk/ (freelance opgaver)
http://www.lg-paint.dk/
http://www.internetplads.dk/ (kode)
http://www.solutions2all.dk/ (tools)
http://www.beer-buss.dk/ (Kun forskellige asp moduler)
http://www.systemvikar.dk/ (Kun et job modul)
http://www.jydskfugeteknik.dk/
http://www.baberating.dk/ (kode)

Hvis du er intereseret bedes du kontakte Brian (Da_Nigga).
Avatar billede peterkopi Nybegynder
17. januar 2002 - 16:01 #13
>cygnet
>da nigga
>bjarke-b:

Jeg vender tilbage til Jer! dømørrøv, \'kay?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
17. januar 2002 - 16:03 #14
PS! ang. point: Egentlig skulle I vel have haft 5 point (15/3) hver, men den dersens \"Avanceret\"-funktion duttede ikke!
Avatar billede peterkopi Nybegynder
19. januar 2002 - 09:56 #15
Hej drenge - har netop sendt Jer en mail!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



Seneste spørgsmål Seneste aktivitet
I dag 14:04 Pixeline cd’er til PC Af Mathilde i Windows
I dag 01:14 Windows 10 - IIS 10 Af bsn i Windows
I går 20:39 Boot fra USB Af poulmadsen i Windows
I går 11:43 Gmail-ikon på skrivebordet Win 10 Af ErikHg i Fri debat
I går 09:22 Lopslag Af Luffe i Excel