Avatar billede just Nybegynder
16. januar 2002 - 17:20 Der er 15 kommentarer

Børnevenligt CMS

Jeg har lavet en hjemmeside til min lillesøster på www.louisa.dk - nu vil jeg gerne lade hende ændre indholdet selv.
Det jeg mangler er så et CMS, som kan bruges af en 11-årig der ikke er interesseret i HTML-koder m.m. Det må gerne ligne lidt det man kan bruge på subnet.dk.

Jeg har kigget en del på hotscripts.com, men har endnu ikke kunnet finde noget som opfylder mine ønsker.

Det skal først af alt være gratis, samt kunne køre på en Unix med php4 og mySQL.
Avatar billede cd_ Nybegynder
16. januar 2002 - 17:31 #1
haha, der står prut i gæstebogen
Avatar billede just Nybegynder
16. januar 2002 - 17:36 #2
Ups - hun er da 13 år, men det ændrer ikke på så meget.

Der fortrækkes et CMS på dansk, men det er nok lidt umuligt, så engelsk går fint an.
Avatar billede dmcn Praktikant
16. januar 2002 - 18:09 #3
Ting er altid sjovere når man selv laver dem, så hvorfor ikke selv lave et? Kan du PHP samt MySQL? (Ser jo en fin gæstebog på siden, noget du selv har lavet?)
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. januar 2002 - 20:23 #4
Hmmm... Når jeg skal lave noget som selv totalt UnGeeks kan finde ud af, plejer jeg at lave en form som skriver til en txt fil (Eller hva man nu vælger)

Så når du så feks. skal bruge bg farven includere du bare filen der feks. hedder BG.txt som feks., har indholdet $BG = 000000

Så skriver du jo bare sådan her:

<html>
<?php
include(\"bg.txt\");
?>
<body bg=\"<? echo $bg; ?>\">
</html>
Avatar billede just Nybegynder
16. januar 2002 - 20:26 #5
Meget smart, men jeg tror desværre det er en kende for kompliceret.

Jeg søger et CMS !
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. januar 2002 - 20:27 #6
Her er scriptet som skriver til en test fil:

<?
if($send AND $password == \"D I T  P A S S W O R D\"){
    $file = \"bg.txt\";

    $fp = fopen($file, \'w\');
    if ($fp) {
    fputs($fp, $str);
    fclose($fp);
    }
} else {
echo \"<form action=\".$PHP_SELF.\" mehod=post>Password <input type=password name=password><input type=hidden name=send value=send> <br>Baggrund farve<TEXTAREA NAME=\\\"str\\\" COLS=50 ROWS=8></TEXTAREA><br><input type=submit value=Ok>\";
}
?>

Og får at åbne for læsning af filen:

<?
read(\"bg.txt\");
?>

/Christian - CRB@sol.dk
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. januar 2002 - 20:28 #7
Så gør du jo bare sådan i body \"modulet\"

<body bg=\"<? readfile(\"bg.txt\"); ?>\">
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. januar 2002 - 20:29 #8
Nå men jeg vil smutte... Acccepter mit svar eller ej...!
Avatar billede delphimann Nybegynder
16. januar 2002 - 21:10 #9
lave det i mysql.... og lave en admin side det tager ikke mange timer
Avatar billede just Nybegynder
16. januar 2002 - 21:25 #10
Jeg har hverken kendskab eller tid til at lave et CMS selv - det jeg søger, er et FÆRDIGT SYSTEM der er klar til brug, efter nogle få tilrettelser.

Så kom venligst med nogle forslag.
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2002 - 01:13 #11
Vi hjælper dig gerne med at lave et selv - gider du ikke det er du i den forkerte kategori. Job/Opgaver : Freelance eller www.sharksforum.com er hvor du skal hen.
Avatar billede ejensen Nybegynder
17. januar 2002 - 07:17 #12
Ved ikke om dette kan bruges, men det er da et forsøg værd :)

http://www.html.dk/artikler/00030/

/ejensen
Avatar billede just Nybegynder
17. januar 2002 - 09:29 #13
ejensen>

Du er inde på noget af det helt rigtige - det skal så bare lige være PHP og ikke ASP.
Avatar billede pierre Nybegynder
24. juli 2002 - 16:53 #14
ejensen's svar skulle ikk være så svært at omskrive, programmeringssprogene ligner hinanden...
Hvis du ikke sku være så meget for at omskrive det har eisenstein også lavet et cms i php:
http://www.eisenstein.dk/cms/index.php?lang=dk
Avatar billede 93a12 Nybegynder
18. oktober 2002 - 01:59 #15
Hvad betyder cms