Avatar billede stefanoj Nybegynder
16. januar 2002 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sharing af mapper på netværk med XP

Jeg har problemer med at lave password på mapper jeg sharer på netværket i XP. Jeg kunne godt tænke mig at folk som vil ind i min sharet mappe skal bruge password og ikke bare kan komme ind i mappen. Hvordan gør jeg det ??
Avatar billede reg_guy Nybegynder
16. januar 2002 - 15:45 #1
Kan man ikke vælge det når man vælger deling ??
(har selv me)
men hvis de skal være sikre så skal de nok krypteres! (for et share password kan let crackes!)
Avatar billede stefanoj Nybegynder
16. januar 2002 - 15:51 #2
Nej men kan ikke selv vælge det når man deler ligesom i 98/m.
Jammen det er jo ulovligt. Det behøves ikke at være 100% sikkert. Det er mere så man ikke behøves at dele med alle.
Hvad mener du med at kryperes...hvordan gøres dette??
Avatar billede reg_guy Nybegynder
16. januar 2002 - 16:36 #3
1. det er umuligt at lave det 100% sikkert, så det er godt at det ikke er det du vil!

2. at enkryptere er at \"beskytte\" filer så de skal dekrypteres før de kan bruge, man skal altså have et program plus et password... langt mere sikkert!
Avatar billede pbudk Nybegynder
20. januar 2002 - 10:25 #4
Du skal disable Simpel Fildeling.

How to Disable Simple File Sharing
Click Start , and then click My Computer .

On the Tools menu, click Folder Options , and then click the View tab.

In the Advanced Settings section, clear the Use simple file sharing (Recommended) check box.

Click OK .

Se evt. mere her :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsearch%2fviewDoc.aspx%3fdocID%3dKC.Q307874%26dialogID%3d1625579%26iterationID%3d2%26sessionID%3danonymous%7c1435087
Avatar billede stefanoj Nybegynder
21. januar 2002 - 13:58 #5
pbudk---kan du ikke give et svar så jeg kan give dig de fortjente point. Og tak for hjælpen !!
Avatar billede pbudk Nybegynder
21. januar 2002 - 17:15 #6
rart at kunne hjælpe :-)