Avatar billede geert Nybegynder
16. januar 2002 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af internetforbindelse.

Jeg har TDC webspeed og ønsker i den forbildelse at dele den ud til x antal pc´ere.

Jeg har købt en hub/switz og har tidligere kunne få det til at fungere, men pludselig er det kun den oprindelige pc´ere hvor installationen blev foretaget der kan komme igennem til internettet.

Er der nogen hjælp og hente

Hilsen

Geert
Avatar billede jumario Nybegynder
16. januar 2002 - 13:11 #1
Det her spørgsmål har været oppe 10000 gange her på eksperten. læs i arkivet :)
Avatar billede scandal Nybegynder
13. februar 2002 - 09:53 #2
TDC webspeed tillader kun 1 maskine på.
Løsningerne kan være
1) Køb en router
2) Sæt en maksine op til at route

Ellers søg på webspeed her i forum. Det har (om jumario også påpeger) været oppe før.
Avatar billede scandal Nybegynder
20. februar 2002 - 17:25 #3
Jeg vil lige fortælle at jeg har to maskiner kørende nu. Min WinXP har kabelmodemet sat til i USB, og deler så forbindelsen videre via netkort til min anden maskine. Det virker fint, men det kræver selfølgelig at den primære maskine kører.
Avatar billede webing Nybegynder
15. april 2002 - 09:05 #4
Du kan snildt dele din Webspeed forbindelse med en D-link DI-804 router. Koster pt. ca. 1.100 kr. Så behøver du ikke at have en maskine tændt som server hele tiden.

Få først din forbindelse til at køre på en maskine helt normalt uden om routeren. Noter evt. mac adressen på dit netkort.

Forbind samtlige maskiner der skal køre på netværket, til routeren og sæt netværkskablet fra modemet i WAN stikket på bagsiden.

Følg wizarden der følger med routeren. Klik dig ind på Ethernet forbindelse. Eneste ændring der evt. skal tilføjes er, efter du har gennemført wizarden, at du under tilføjelse af mac-adresse, skal ændre det fra tilføjelse af vilkårlig mac adresse til dit netværkskort adresse. (Gøres under Basic- internetindstillinger).

Ovenstående oplysninger stammer fra D-link support som virkede perfekt for mig. Routeren, som også indeholder en switch, har også en Firewall indbygget.